WhatsApp yrityksille mahdollistaa paremman asiakaspalvelun 

What­sApp tar­jo­aa yli 2mrd:lla käyt­tä­jäl­lään val­ta­van foo­ru­min glo­baa­lis­sa skaa­las­sa. Arvioi­den mukaan Suo­mes­sa­kin sovel­lus­ta käyt­tää noin 3 mil­joo­naa ihmis­tä, eli meil­lä­kin kysees­sä on jät­ti­mäi­nen poten­ti­aa­li­nen ylei­sö, joka on parem­min tavoi­tet­ta­vis­sa What­sAp­pin kaut­ta. Yri­tys voi hyö­tyä täs­tä, mikä­li käy­tös­sä on What­sapp asiakaspalvelu.

What­sApp on käy­tös­sä suu­rim­mal­la osal­la meis­tä jokai­nen päi­vä. Pal­ve­lus­ta ovat kui­ten­kin pit­kään puut­tu­neet yri­tyk­set, joi­tain poik­keuk­sia lukuu­not­ta­mat­ta. Muis­tan kuin­ka joku­nen vuo­si sit­ten Hel­sin­gin Joke­rit käyt­ti What­sAp­pia otte­lu­lip­pu­tar­jous­ten pro­moa­mi­seen, mut­ta jos­tain syys­tä Joke­rit­kin lopet­ti­vat sen käy­tön kysei­sen kau­den jäl­keen. Syy­tä emme voi var­mas­ti tie­tää, mut­ta tähän asti What­sApp on ollut yri­tyk­sil­le ver­rat­tain ras­kas­ta yllä­pi­tää, eikä vähi­ten tie­to­tur­va-asioi­den puolelta.

Uudistus mahdollistamaan parempi Whatsapp asiakaspalvelu

What­sApp Busi­ness launc­ha­si 18. Tam­mi­kuu­ta 2019 Androi­dil­le muu­ta­mal­la tes­ti­mark­ki­nal­la. What­sApp yri­tyk­sil­le on suun­nat­tu eten­kin pien­ten ja kes­ki­suur­ten yri­tys­ten käyt­töön. What­sap­pin yri­tys­ver­sion tar­koi­tuk­se­na on mah­dol­lis­taa parem­pi yhtey­den­pi­to yri­tys­ten ja asiak­kai­den välil­lä teke­mäl­lä sii­tä nopeam­paa ja hel­pom­paa molem­mil­le osapuolille.

Aikai­sem­min What­sAp­pis­sa yri­tyk­set ovat voi­neet luo­da lähe­tys­lis­to­ja joi­den perus­teel­la nii­hin halun­neil­le ihmi­sil­le on voi­tu lähet­tää mas­sa­vies­te­jä. Näi­hin vies­tei­hin vas­taa­mi­nen on ollut mah­dol­lis­ta ilman että muut vies­tin saa­jat sen näke­vät, mut­ta suo­ra yhteys asiak­kai­den kans­sa on jää­nyt sil­ti puut­tu­maan. Lähe­tys­lis­toil­le voi­tiin lisä­tä vain jos käyt­tä­jä halusi erik­seen tul­la lisä­tyk­si täl­lai­sel­le lis­tal­le, joten kyseis­ten ryh­mien hen­ki­lö­mää­rä jäi toden­nä­köi­ses­ti pie­nek­si, osin myös sik­si että ryh­mien rajoi­tuk­se­na oli 256 yhteys­tie­toa. Kuvit­te­le että yri­tyk­sel­lä­si on 5000 ihmi­sen asia­kas­re­kis­te­ri, jot­ka mah­dol­li­ses­ti haluai­si­vat saa­da yri­tyk­sel­tä­si tar­jouk­sia tai mui­ta vies­te­jä. Kah­den­kym­me­nen lähe­tys­lis­tan hal­lin­noin­ti ei kuu­los­ta kovin mie­lek­kääl­tä. Uusi What­sAp­pin Busi­ness -sovel­lus hel­pot­taa yri­tys­ten elä­mää mah­dol­lis­ta­mal­la parem­man käy­tet­tä­vyy­den suu­ril­le mas­soil­le viestittäessä.

Aikai­sem­min What­sAp­pin hyö­dyn­tä­mi­nen digi­taa­li­ses­sa mark­ki­noin­nis­sa ja asia­kas­pal­ve­lus­sa oli siis aika haas­ta­vaa, mut­ta tähän on tul­lut paran­nus, kii­tos sii­tä uudel­le yri­tys­ver­siol­le. Uuden What­sApp Busi­ness -sovel­luk­sen avul­la pys­tyt hoi­ta­maan asia­kas­kon­tak­ti­si sii­nä kana­vas­sa, mitä hekin luon­nol­li­ses­ti käyt­tä­vät. What­sapp asia­kas­pal­ve­lu toimii!

Uusia mielenkiintoisia ominaisuuksia yrityksille

Busi­ness-pro­fii­lien avul­la yri­tyk­set voi­vat lisä­tä What­sAp­piin hyö­dyl­lis­tä infor­maa­tio­ta itses­tään, kuten yhteys­tie­dot, sijain­nin, verk­ko­si­vut ja mikä tär­kein­tä kuvauk­sen yri­tyk­ses­tään. Näin poten­ti­aa­li­set asiak­kaa­si löy­tä­vät tär­keim­mät tie­dot yhdes­tä paikasta.

What­sApp Busi­ness -sovel­luk­ses­sa voit sääs­tää aikaa teko­ä­lyä hyö­dyn­täen ohjel­moi­mal­la nopeat vas­tauk­set usein kysyt­tyi­hin kysy­myk­siin, toi­vot­taa asiak­kaan ter­ve­tul­leek­si kes­kus­te­luun aloi­tus­vies­til­lä, sekä aset­ta­mal­la pois­sao­lo­vies­tin sil­loin kun et ole tavoi­tet­ta­vis­sa. Per­so­noi­mal­la aloi­tus­vies­te­jä annat yri­tyk­ses­tä­si heti kät­te­lys­sä sel­lai­sen kuvan kuin haluat­kin, jol­loin jäät parem­min asiak­kai­de­si mieleen.

Mitat­ta­vuus on kai­kes­sa digi­taa­li­ses­sa mark­ki­noin­nis­sa tär­kein­tä, ja tämän omi­nai­suu­den What­sApp on myös tuo­nut omaan pal­ve­luun­sa. Pys­tyt mit­taa­maan luet­tu­jen ja vas­tat­tu­jen vies­tien mää­rää, jol­loin saat sel­vil­le toi­mi­vim­mat lähes­ty­mis­ta­vat ja voit muo­ka­ta vies­ti­si sisäl­töä. Näi­den mit­ta­rien avul­la yri­tyk­set pys­ty­vät muok­kaa­maan vies­te­jään sel­lai­sik­si, että ne luo­vat aitoa kes­kus­te­lua asiak­kai­den kanssa. 

Kun käsis­sä­si on näin­kin teho­kas vies­tin­nän kana­va kan­nat­taa teh­dä sel­keä stra­te­gia miten sitä voi par­hai­ten hyö­dyn­tää. Tär­kei­tä asioi­ta mie­tit­tä­väk­si on tie­ten­kin esi­mer­kik­si vies­tien sisäl­lön opti­moin­ti sekä miten usein nii­tä lähe­te­tään. Kuten meil­lä Kublas­sa on aina tapa­na sanoa, tes­taa! Jat­ku­va tes­taus on ainoa tapa tehok­kaa­seen opti­moin­tiin ja niin myös täs­sä­kin tilanteessa.

Paras­ta yri­tyk­sel­le on pääs­tä aitoon vuo­ro­vai­ku­tuk­seen asiak­kai­den kans­sa. Aikai­sem­min tämä on tapah­tu­nut kas­vo­tus­ten liik­kees­sä, mut­ta maa­il­man muut­tues­sa on tär­ke­ää pys­tyä tuot­ta­maan miel­lyt­tä­vä vuo­ro­vai­ku­tuk­sel­li­nen koke­mus asiak­kaan kans­sa myös ilman fyy­sis­tä yhteyt­tä. Sano­mat­ta­kin lie­nee sel­vää että mitä parem­paa pal­ve­lua asia­kas saa sen toden­nä­köi­sem­min hän ostaa ja ostaa yhä uudelleen.

Jut­tu jat­kuu alempana…

Haluat­ko aloit­taa digi­taa­li­sen mark­ki­noin­nin tai tehos­taa nykyis­tä teke­mis­tä? Autam­me mielellämme!

Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.

Whatsapp yrityksille on saatavilla myös tietokoneelle

What­sApp Busi­ness toi­mii myös pöy­tä­ko­neel­la. Toki nor­maa­li­kin What­sApp on ollut jo hyvän aikaa mah­dol­lis­ta saa­da tie­to­ko­neel­le (käte­vää esi­mer­kik­si töis­sä), mut­ta myös Busi­ness-sovel­lus tie­to­ko­neel­le hel­pot­taa asiak­kai­den kans­sa vies­tin­tää huo­mat­ta­vas­ti. Sinun ei siis tar­vit­se huo­leh­tia puhe­li­mee­si tul­vi­vis­ta asiak­kai­den vies­teis­tä vapaa-ajal­la­si, pait­si jos tie­ten­kin haluat olla tavoi­tet­ta­vis­sa kel­lo­na­jas­ta riippumatta.

Omas­ta koke­muk­ses­ta myös vies­tien kir­joit­ta­mi­nen ja muok­kaa­mi­nen on hel­pom­paa, muka­vam­paa ja nopeam­paa ihan oikeal­la näp­päi­mis­töl­lä ja näy­töl­lä. Tämä on tie­ten­kin hen­ki­lö­koh­tai­nen miel­ty­mys, mut­ta olet­tai­sin että en ole yksin tämän lähes­ty­mis­kul­man kanssa.

Rekisteröidyt yritystilit

Uudes­sa What­sA­pis­sa käyt­tä­jä­ti­li­si rekis­te­röi­dään yri­tys­ti­lik­si, jol­loin käyt­tä­jät tie­tä­vät heti kes­kus­te­le­van­sa yri­tyk­sen kans­sa. Yri­tys­ti­lit on mah­dol­lis­ta vah­vis­taa, jol­loin käyt­tä­jien luot­ta­mus lisään­tyy enti­ses­tään vies­tin­näs­sä yri­tyk­sen kanssa.

Luot­ta­mus on erit­täin tär­ke­ää sil­lä tek­nii­kan kehit­tyes­sä myös kai­ken­lai­set hui­jaus­yri­tyk­set lisään­ty­vät ja ovat var­tee­no­tet­ta­va ris­ki monil­le liiketoiminnassa.

Whatsapp yrityksille - yhteenveto

Nopea ja help­po kom­mu­ni­kaa­tio on rat­kai­se­vaa nyky­ään, sil­lä asiak­kaat olet­ta­vat saa­van­sa vas­tauk­set kysy­myk­siin­sä vii­vyt­te­le­mät­tä. Olem­me tot­tu­neet sii­hen, että kaik­ki tapah­tuu nyt ja heti. What­sAp­pin lisää­mi­nen yri­tyk­se­si asia­kas­pal­ve­luun saat­taa kuin saat­taa­kin olla se rat­kai­se­va teki­jä, jol­la ero­tut pal­ve­lul­la­si jou­kos­ta. Ja aina­kin kään­tei­ses­ti aja­tel­tu­na sen lisää­mi­nen ei jätä sinua ulko­puo­li­sek­si niil­le asiak­kail­la, jot­ka mie­lui­ten hoi­ta­vat asian­sa nopeas­ti ja hel­pos­ti What­sAp­pin välityksellä.

Ota yhteyt­tä!
Whatsapp asiakaspalvelu whatsapp yrityksille
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi