Tomra heitti haasteen Kublalle: lanseerataan pullonpalautusautomaatti digissä!
Lue, miten Kubla ratkoi haasteen ja miten hyvin rajattu B2B-kohderyhmä tavoitettiin digissä!
Olemme saaneet buustia brändimainontaamme sekä enemmän näkyvyyttä tuotteillemme
Hanne Suomalainen, Marketing Manager, Tomra
Olet varmaankin nähnyt tai kuullut uudenlaisesta pullonpalautusautomaatista. Siihen voit kaataa jopa 100 tyhjää pulloa tai tölkkiä kerralla palautettavaksi. Yritys idean takana on nimeltään Tomra. Tomralla oli kuitenkin haaste. Miten tavoittaa digissä kauppiaat, joille esitellä pullonpalautuksen uusi aika? Tomran täysin uudenlainen pullonpalautusautomaatti saatiin kauppiaiden tietoon tehokkaalla digimarkkinoinnilla.
Kublan avulla mitattavaa markkinointia ja brändiapuja
Tomra oli kuullut hyvää Kublasta ja vuonna 2020 Kubla voitti kisan, kun Tomra kilpailutti markkinointikumppaninsa. Aiemmin Tomra oli tehnyt pienimuotoista digimarkkinointia, mutta nyt haluttiin muuttaa markkinointi systemaattiseen tekemiseen. Näin vapautettaisiin Tomran ihmisten aikaa muihin töihin.
Ensimmäisenä laitettiin kuntoon Tomran sivuston analytiikka ja markkinoinnin mittaaminen kuntoon. Näin pystyttiin todentamaan, että Kublan kampanjat todella toimivat. Toimiva analytiikka mahdollistaa lisäksi esimerkiksi toimimattomista markkinointiratkaisuista luopumisen ja budjetin ohjaamisen toimiviin kanaviin.
Uuden tuotteen lanseeraus oli kriittinen hetki
Tomran Marketing Manager Hanne Suomalainen kiittelee erityisesti Kublan tukea uuden pullonpalautusautomaatti Tomra R1:n kanssa. Maksetulla markkinoilla haluttiin tavoittaa tärkein kohderyhmä eli kauppiaat, jotka voisivat ottaa pullonpalautusautomaatin myymälöihinsä.
Some-mainonnalla tavoitetaan kuluttajat helposti, mutta B2B-kohderyhmät ovat yleensä hieman työläämpi. Kubla käytti hyväkseen Tomran omaa asiakasdataa ja täydensi sitä Facebookin datalla sekä kolmannen osapuolen ostetulla datalla. Näin saatiin markkinoinnille juuri oikea kohderyhmä kiinni. Ja kampanja tuotti tulosta:
”Yhdessä Kublan ammattitaitoisen tiimin kanssa olemme saaneet buustia brändimainontaamme sekä enemmän näkyvyyttä tuotteillemme,” Hanne Suomalainen sanoo.
Tällä hetkellä Kubla hoitaa Tomran some-mainonnan Facebookissa ja Instagramissa, hakukonemainonnan niin Googlessa kuin Google Discoveryssä sekä uudelleenmarkkinoinnin eli remarketingin. Tuloksekas yhteistyö jatkuu ja kasvaa vuonna 2021.