Facebookissa ja Instagramissa teet oikein kohdennettua, kuluttaja- ja yrityskohderyhmille suunnattua kustannustehokasta mainontaa, jossa pääset alkuun pienemmälläkin budjetilla.
Facebook-mainonnan avulla tavoitat ne, jotka eivät vielä tiedä tarvitsevansa tuotteitanne tai palveluitanne. Koska Facebook saa meistä hyvinkin spesifiä dataa, ovat mainonnan kohdistusmahdollisuudet aivan omaa luokkaansa. Ja kyllä - me suomalaiset olemme vielä Facebookissa 2,7 miljoonan käyttäjän voimin. Siitä massasta tavoitat avullamme niin yrityspäättäjät kuin muutkin kiinnostuneet.
Mietitäänpä hetki. Miksi kotisivuillasi on käyty? On kenties googletettu jotain tuotetta ja palvelua, koska sille on ollut tarve ja tätä kautta on päädytty teidän sivuille. Syystä tai toisesta ollaan tultu lukemaan yrityksenne blogijuttua, koska aihe on kiinnostanut.
Kotisivuillanne ei käydä huvin vuoksi vaan jonkin tyyppisen kiinnostuksen takia. Ja tämä tekeekin kotisivuilla käyneistä loistavan kohderyhmän.
Usein yritykset panostavat hakukoneoptimointiin ja tuottaakseen sisältöä nettisivuilleen, jotta asiakkaat saadaan houkuteltua yrityksen kotisivuille. Tämä on ilman muuta hyödyllistä, mutta vie toki aikaa ja rahaa. Tästä syystä kannattaakin ottaa tehdyistä sisältöpanostuksista kaikki hyöty irti ja tehdä mainonnan kohderyhmä kotisivuilla käyneistä .
Look-a-like audience
Äsken totesimme, että kotisivuilla käyneet on varustettu markkinoijan näkökulmasta arvokkailla asioilla, kuten ostotarpeella. Facebook myös on havainnut tämän mainostajilleen tehokkaaksi mainosmuodoksi ja on mahdollistanut myös ns. look-a-like kohderyhmät.
Koska Facebook kerää käyttäjistään hyvinkin tarkkaa tietoa, pystytään luomaan kohderyhmiä, jotka ovat samankaltaisia kuin teidän kotisivuilla käyneet.
Look-a-like kohdentaminen on mainio tapa tavoittaa uusia silmäpareja, joilla on vastaava ostotarve kuin kotisivuillanne kävijöillä.
Kohdentaminen sähköpostilla
Sähköpostiosoitteeseen perustuvalla mainonnalla ei ole mitään tekemistä uutiskirjeiden kanssa, vaan kyse on siitä, että sähköpostilista voidaan syöttää facebook-mainoksen kohderyhmäksi. Tätä kautta voidaan lähestyä - hyvällä maulla - vaikka omia uinahtaneita asiakkaita tai hyödyntää täysin uutta, tarkasti rajattua kohderyhmää.
Voimme tehdä yrityksellenne mainontaa perustuen esimerkiksi tarkkaan toimialaan tai liikevaihtoon.
On ihan järkevää tarkistaa taloustiedoista, että mainoksia näytetään yrityksille, joilla on varaa ostaa yrityksenne tuotetta tai palvelua.
Mainonta saadaan alkuun pienemmälläkin budjetilla, jota skaalataan heti kun tuloksia tulee.
Tavoita vaikeatkin kohderyhmät
Oikealle kohderyhmälle kohdennettu mainonta, jolla tavoitetaan myös yrityspäättäjät ja muut vaikeasti tavoitettavat kohderyhmät.
Tiedät missä mennään
Aktiivinen yhteydenpito asiakkaisiimme ja selkeä informointi kampanjoiden käynnistämisestä sekä tuloksista.
Riskitöntä yhteistyötä
Ei pitkiä vuosisopimuksia, vaan tulokset puhuvat puolestaan. Yhteistyö kanssamme on riskitöntä.
Anna osaavan ammattilaisen hoitaa yrityksesi Facebook- ja Instagram-mainonta. Ota rohkeasti yhteyttä!
Hinnoittelumme on selkeää
Pyrimme tekemään asiat eri tavalla kuin muut. Haaste! Kokeile etsiä digimainonnan hintoja netistä - aivan, ei liene ihan helppoa. Koska arvostamme aikaasi, emme piilota hintajamme Kysy tarjous -napin taakse vaan tarjoamme kaiken tarvitsemasi tiedon kerralla esiin.
Somessa yrityspäättäjä ei juurikaan eroa kuluttajasta, sillä hänkin käyttää sosiaalista mediaa. Kublalla on oivat keinot tavoittaa haluttu yrityspäättäjien joukko sosiaalisesta mediasta kustannustehokkaasti. B2B somemarkkinointi ei todellakaan rajoitu pelkästään Linkediniin. Myös Facebook- ja Instagram-mainontaa voidaan nimittäin kohdentaa yrityksille ja niiden päättäjille esimerkiksi niiden liikevaihdon, tuloksen, toimialan, henkilömäärän tai päättäjän sähköpostiosoitteen perusteella.
Teemme B2B somemainontaa Facebookin ja Instagramin lisäksi myös Twitteriin ja Youtubeen. Kanavavalinnat tehdään aina tietysti tavoitteiden, tuotteen ja kohderyhmän ohjaamina ja budjettia ohjataan sinne, missä tuloksia syntyy eniten.
Tavoitteiden ymmärtäminen aloituspalaverissa
Aloitamme yhteistyön aina tunnin aloituspalaverilla, jotta saamme kerättyä oleelliset tiedot liiketoiminnastasi, kohderyhmästäsi ja tavoitteistasi. Asiakkaana olet liiketoimintasi paras asiantuntija, jonka kartuttaman osaamisen haluamme välittää oikealla tavalla somekanavien mainoskampanjoissa. Ja lupaamme, että tavoitamme mainonnalla myyntisi kannalta oikean kohderyhmän.
Aloitustapaamisen jälkeen teemme tarpeelliset muutokset tileille tai perustamme mainostilin sekä avaamme pääsyn yhteiseen projektinhallintatyökaluun.
Facebook- ja Instagram-mainontaa hallitaan samasta työkalusta, joten voimme yhdessä sopia, millä painotuksella kumpaakin kanavaa tehdään. Saat kauttamme molemmat palvelut yhdellä hinnalla.
Jatkuva informaatio tuloksista
Koska kommunikaatio on yksi luottamusta huokuvan yhteistyön kulmakivistä, on meille erityisen tärkeää pitää sinut tilanteen tasalla, mitä tilillä ja mainoksissa tapahtuu. Siksi informoimme aina, kun käynnistämme kampanjat tai teemme suurempia muutoksia mainoksiin. Voit seurata projektia helposti sivusta käyttämättä aikaasi sen enempää tai voit halutessasi osallistua aktiivisesti mainonnan kehittämiseen. Saat kanssamme aina henkilökohtaista palvelua.
Raportointi ja mainostilin kehittäminen
Käymme tulokset kuukausittain läpi selkokielisesti, ja ehdotamme niiden pohjalta muutoksia mainontaan. Työmme tavoitteena on tuoda tuloksia ja siksi haluamme varmistaa sen, että näin myös tapahtuu.
“Yhteydenottojen määrä nousi 137 %, kun aloitimme tarkasti kohdennetun somemainonnan Kublan kanssa.”
Ville Hornborg, Nordcom Oy
“Mainonnan tehokkuus ylitti tavoitteet ja somesta tuli asiakkaita kotisivuillemme yllättävän iso määrä heti ensimmäisestä kuukaudesta lähtien.”
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.