Digitaalinen markkinointi pk-yritykselle: lisää näkyvyyttä, liidejä ja kauppaa 

Mark­ki­noin­tia pk yri­tyk­sel­le \ Digi­taa­li­nen mark­ki­noin­ti pk-yri­tyk­sel­le: lisää näky­vyyt­tä, lii­de­jä ja kauppaa

Jos uusi asia­kas etsi­si pal­ve­lui­ta­si juu­ri nyt – löy­täi­si­kö hän yri­tyk­sen­ne? Digi­taa­li­nen mark­ki­noin­ti ei tuo vain näky­vyyt­tä – se on pk-yri­tyk­sen tär­kein työ­ka­lu, jon­ka avul­la olet muka­na pelis­sä sil­loin, kun asiak­kaat teke­vät päätöksiä.

Täs­sä blo­gis­sa käym­me läpi, miten digi­taa­li­nen mark­ki­noin­ti toi­mii pk-yri­tyk­sen näkö­kul­mas­ta: eli miten näky­vyys muu­te­taan lii­deik­si ja lii­dit kau­pak­si, ilman suu­ria bud­jet­te­ja tai tur­haa säätöä.

Miksi digitaalinen markkinointi on pk-yritykselle fiksu valinta?

Moni pk-yri­tys pyö­rit­tää mark­ki­noin­tia sivu­työ­nä mui­den hom­mien ohel­la. Aikaa on rajal­li­ses­ti ja rahaa ei halu­ta heit­tää kank­ku­lan kai­voon. Juu­ri sik­si digi­mark­ki­noin­ti toi­mii – kun se teh­dään oikein, se on:

  • Koh­den­net­ta­vaa: Vies­ti menee niil­le, joi­ta se oikeas­ti kiinnostaa.
  • Mitat­ta­vaa: Näet kon­kreet­ti­ses­ti, mitä saat rahalla.
  • Jous­ta­vaa: Voit skaa­la­ta ylös tai alas tar­peen mukaan.
  • Teho­kas­ta: Kun mai­non­ta on saa­tu aloi­tet­tua, sii­hen ei tar­vit­se tuh­la­ta tun­ti­tol­kul­la aikaa saa­dak­seen lois­ta­via tuloksia.

Miten digitaalinen markkinointi tuo näkyvyyttä, liidejä ja lopulta kauppaa?

Digi­mark­ki­noin­nin vah­vuus on sii­nä, että se raken­taa näky­vyy­den, kiin­nos­tuk­sen ja osta­mi­sen välil­le suo­ran ja mitat­ta­van polun. Kyse on toi­mi­vas­ta koko­nai­suu­des­ta, jos­sa jokai­sel­la vai­heel­la on paikkansa.

  1. Näky­vyys syn­tyy, kun yri­tys löy­tyy oikeil­la hakusa­noil­la Googles­sa, näkyy asiak­kail­le sopi­vis­sa kana­vis­sa ja tar­jo­aa sisäl­töä, joka herät­tää huo­mion. Täs­sä vai­hees­sa asia­kas usein vas­ta etsii tie­toa tai ver­tai­lee vaihtoehtoja.
  2. Lii­di syn­tyy, kun kiin­nos­tus muut­tuu toi­min­nak­si – esi­mer­kik­si yhtey­de­no­tok­si, tar­jous­pyyn­nök­si tai säh­kö­pos­tio­soit­teen jät­tä­mi­sek­si. Täs­sä aut­taa sel­keä vies­ti, help­po kon­ver­sio­pol­ku ja sisäl­tö, joka vas­taa asiak­kaan kysymyksiin.
  3. Kaup­pa syn­tyy, kun luot­ta­mus on raken­net­tu ja asia­kas on val­mis osta­maan. Tähän vai­kut­taa kaik­ki aiem­pi: näky­vyys tuo tie­toi­suut­ta, sisäl­tö raken­taa asian­tun­te­mus­ta ja lii­dien hoi­to var­mis­taa, että asia­kas ei katoa matkalla.

Kun digi­mark­ki­noin­ti toi­mii, nämä eivät ole irral­li­sia vai­hei­ta vaan sau­ma­ton koko­nai­suus. Yksi onnis­tu­nut kam­pan­ja voi samal­la lisä­tä tun­net­tuut­ta, kerä­tä lii­de­jä ja tuo­da myyn­tiä – ja tulok­set näky­vät suo­raan luvuissa.

Käytännön askeleet tulokselliseen digimarkkinointiin

Käytännön askeleet tulokselliseen digitaalisen markkinointiin

1. Aloita perusasioista: verkkosivut ja löydettävyys

Jos sivus­to on hidas, van­hen­tu­nut tai vai­kea käyt­tää, asia­kas ei jää pai­kal­le – vaik­ka mai­non­ta toi­mi­si. Lisäk­si sivun pitää löy­tyä haku­ko­neis­ta niil­lä sanoil­la, joi­ta asiak­kaa­si käyt­tää. Tämä on haku­ko­neop­ti­moin­nin (SEO) perus­a­ja­tus. Voit lukea lisää haku­ko­neop­ti­moin­nis­ta Kublan aiem­mas­ta blo­gi­pos­tauk­ses­ta.

2. Tuo liikennettä oikeista kanavista

Digi­taa­li­sen mark­ki­noin­nin kei­not ja kana­vat on monet – tär­kein­tä on tie­tää, mis­sä asiak­kaa­si liik­kuu. Ei tar­vit­se olla kai­kes­sa muka­na. Riit­tää, että panos­tat sin­ne, mis­sä se tekee tulosta.

3. Anna datan johtaa päätöksiä

Paras puo­li digi­mark­ki­noin­nis­sa on, että kaik­kea voi mita­ta. Mikä mai­nos toi eni­ten yhtey­den­ot­to­ja? Miten moni klik­ka­si, mut­ta ei osta­nut? Näi­hin saat vas­tauk­set nopeas­ti ja voit rea­goi­da heti. 

Yhteenveto 

Digi­mark­ki­noin­nin ei tar­vit­se olla kal­lis­ta eikä moni­mut­kais­ta. Kun tavoit­teet ovat sel­keät ja teke­mi­nen suun­ni­tel­mal­lis­ta, tulok­sia syn­tyy – usein nopeam­min kuin osaa edes odottaa.

Jos oma teke­mi­nen tun­tuu vie­lä satun­nai­sel­ta, kan­nat­taa pysäh­tyä het­kek­si ja miet­tiä: kuka mei­tä etsii netis­sä, ja mitä he halua­vat löytää?

Me Kublal­la autam­me mie­lel­läm­me, jos kai­paat spar­raus­ta, suun­ni­tel­maa tai kon­kreet­ti­sia tuloksia.

👉 Ota yhteyt­tä ja kat­so­taan yhdes­sä, miten juu­ri tei­dän yri­tys voi hyö­tyä digi­taa­li­ses­ta markkinoinnista.

  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi