Bing-mainonta – Milloin se kannattaa? 

Kun puhu­taan haku­ko­ne­mai­non­nas­ta, kes­kus­te­lu kään­tyy lähes poik­keuk­set­ta Google Adsiin. Ei ihme – onhan Google mark­kin­ajoh­ta­ja. Mut­ta mitä jos toi­nen kana­va voi­si tuo­da lisää tulok­sia samoil­la tai jopa mata­lam­mil­la kus­tan­nuk­sil­la? Täs­sä koh­taa astuu kuvaan Bing-mai­non­ta, eli nykyi­sin Mic­ro­soft Advertising.

Ei kilpailija vaan täydentäjä

Bin­giä ei kan­na­ta näh­dä Google Adsin kil­pai­li­ja­na, vaan täy­den­tä­vä­nä kana­va­na Googlen rin­nal­la. Bing-mai­non­ta ei yri­tä syr­jäyt­tää Googlea, vaan täy­den­tää sitä. Kun haku­ko­ne­mai­non­taa lähes­ty­tään koko­nai­suu­te­na, molem­pien alus­to­jen hyö­dyn­tä­mi­nen voi tuo­da par­haan lopputuloksen.

Yhdis­tä­mäl­lä kana­vat voi­daan tavoit­taa laa­jem­pi ylei­sö, moni­puo­lis­taa näky­vyyt­tä ja jakaa ris­ke­jä. Lisäk­si jo Google-mai­non­nas­sa hiot­tu­ja kam­pan­joi­ta on suh­teel­li­sen help­po siir­tää myös Bin­giin – joten tes­taus­kyn­nys on matala.

5 tilannetta, joissa Bing-mainonta todella kannattaa

1. B2B-kohderyhmä käyttää Microsoftin tuotteita

Jos asia­kas­kun­ta­si työs­ken­te­lee tie­to­ko­neel­la, käyt­tää Out­loo­kia, Exce­liä ja Team­sia, he ovat usein myös Bin­gin käyt­tä­jiä – eri­tyi­ses­ti Win­dows-käyt­töym­pä­ris­tös­sä. Monil­la työ­ase­mil­la Bing on ole­tus­ha­ku­ko­ne, ja sii­hen ei vält­tä­mät­tä edes kiin­ni­te­tä huomiota.

2. Kilpailu Google Adsissa on kovaa – Bingissä on tilaa 

Tie­tyil­lä toi­mia­loil­la Googlen klik­ki­hin­nat ovat erit­täin kor­kei­ta. Bin­gis­sä taas voi saa­da näky­vyyt­tä mur­to-osal­la kus­tan­nuk­sis­ta. Tämä tar­jo­aa mah­dol­li­suu­den tes­ta­ta uusia avain­sa­no­ja ja kam­pan­joi­ta kustannustehokkaasti.

3. Yritys toimii kansainvälisesti, erityisesti Yhdysvalloissa

USA:ssa Bin­gin mark­ki­nao­suus on sel­väs­ti kor­keam­pi kuin Suo­mes­sa – jopa yli 20 % työ­pöy­tä­hauis­ta (Sta­tis­ta 2025). Jos yri­tyk­sel­lä­si on kan­sain­vä­li­siä asiak­kai­ta tai suun­ni­tel­mia laa­jen­tua, Bing-mai­non­ta voi olla tär­keä osa strategiaa.

4. Halutaan monipuolistaa ja jakaa riskiä

Mai­nos­bud­je­tin jaka­mi­nen eri alus­toil­le paran­taa mai­non­nan vakaut­ta ja pie­nen­tää riip­pu­vuut­ta yhdes­tä kana­vas­ta. Jos Google Ads -kam­pan­joi­hin tulee tila­päi­siä ongel­mia tai muu­tok­sia, Bing tar­jo­aa vaih­toeh­toi­sen kana­van lii­ken­teel­le ja liideille.

5. Haluat lisänäkyvyyttä konversioita menettämättä

Bin­gin käyt­tä­jät eivät ole “vää­rää ylei­söä” – he etsi­vät samo­ja asioi­ta kuin Googles­sa. Jos brän­di­si ei näy Bin­gis­sä, voit menet­tää poten­ti­aa­li­sia asiak­kai­ta yksin­ker­tai­ses­ti sik­si, että et ollut esil­lä oikeal­la hetkellä.

Yhteenveto: kokeile, älä oleta

Bing-mai­non­ta ei ole oikea rat­kai­su kai­kil­le, mut­ta monel­le se on ali­hyö­dyn­net­ty mah­dol­li­suus. Jos mai­nos­tat jo Googles­sa, Bin­gin tes­taa­mi­nen on nope­aa ja vai­va­ton­ta. Usein jo muu­ta­man sadan euron panos­tuk­sel­la saa arvo­kas­ta tie­toa ja voi tavoit­taa uut­ta ylei­söä – kustannustehokkaasti.

Ajat­te­le haku­ko­ne­mai­non­taa koko­nai­suu­te­na. Kun Google ja Bing tuke­vat toi­si­aan, saa­daan enem­män irti koko digi­mark­ki­noin­nin panostuksesta.

Tar­vit­set­ko apua Bing- tai Google-mai­non­nan kanssa?

Me Kublal­la autam­me yri­tyk­siä hyö­dyn­tä­mään haku­ko­ne­mai­non­taa tehokkaasti.

Suun­nit­te­lem­me, tes­taam­me ja opti­moim­me kam­pan­jat niin, että saat par­haan mah­dol­li­sen hyö­dyn irti bud­je­tis­ta­si – oli­pa koh­de­ryh­mä­si mis­sä tahansa.

Ota yhteyt­tä, niin kat­so­taan yhdes­sä voi­si­ko Bing Ads olla seu­raa­va askel tei­dän­kin kasvussa.

Bing-mainonta
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi