Siitä huolimatta, että Google on vienyt kultapokaalin hakukoneiden mestaruuskilpailuissa, palkitaan myös Bing hyvästä suorituksesta. Vaikka käyttäisitkin Googlea hakiessasi ravintolan osoitetta tai vertaillaksesi uuden astianpesukoneen hintoja, iPhonen käyttäjänä saatat tietämättäsi toisinaan turvautua Bingin apuun. Kun haluat saada Siriltä vastauksia kiperiin kysymyksiin, etsii tekoäly tiedon Bingistä. Kyse ei ole unholaan unohdetusta hakukoneesta, jossa mainontaa ei kannata edes villeimmissä ajatuksissaan harkita, vaan parhaimmillaan Bing markkinointi tuo ihka oikeaa kauppaa.
Jotta Bing markkinointi tuntuisi sinustakin helpommin lähestyttävältä ajatukselta, on Kubla raapustanut ytimekkään oppaan Bingissä mainostamiseen.
Bing on toiseksi suosituin hakukone
Bing on hakukone, joka on taistellut tiensä lähestulkoon Googlen rinnalla tähän päivään asti. Kyse on Suomen toiseksi suosituimmasta hakukoneesta, jolla suomalaiset tekivät tämän vuoden maaliskuussa 25 miljoonaa hakua. Bing toimittaa tiedonnälkäisille nettisurffailijoille vastauksia toimien Windows-laitteiden tehdasasetuksena sekä iPhonen ja MacBookin Siri-tekoälyn tietopankkina.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.
Bing markkinointi kannattaa – 4 syytä miksi
Bing markkinointi startataan Bingin omalla mainosalustalla, joka kantaa nimeä Microsoft Advertising. Kun mainontaa tekee Bingissä, saa mainoksensa näkyviin yhden hakukoneen sijaan kolmessa! Microsoft omistaa Bingin lisäksi hakukoneet Yahoo! sekä AOL, mikä tarkoittaa sitä, että Bing markkinointi voi tavoittaa rutkasti isomman joukon potentiaalisia asiakkaita. Vaikka Bing markkinointi on kokeilemisen arvoinen tapa lähestyä kohderyhmää, ei se tietenkään sovi kaikille. Kubla antaa sinulle mielellään ammattilaisen näkökulman siihen, kannattaako yrityksesi mainonta sijoittaa Bingiin.
1. Bing markkinointi on kustannustehokasta
Bingissä maksat ainoastaan mainosta klikanneista asiakkaista. Se, että joku näkee mainoksesi, ei siis vielä kevennä lompakkoasi lainkaan. Kustannustehokkuus juontaa juurensa vähäisempään kilpailuun. Bing markkinointi saattaa saada aikaan samalla summalla parempia tuloksia kuin mainonta Google Ads -mainosalustalla. Mainostamisen kustannustehokkuuden lisäksi sinun on huomattavasti helpompi kivuta hakutulossivun kärkeen Bingissä kuin Googlessa – ja tietysti haluat olla kilpailijoitasi paremmalla paikalla, jotta potentiaalisten asiakkaiden klikkaukset osuvat sinuun.
2. Kilpailu on vähäisempää ja klikkihinnat edullisempia
Bing ei suosiossaan vedä vertoja Googlelle. Kilpailun vähäisyys tekee menestymisestä huomattavasti helpompaa! Sillä välin kun Googlessa vilisee mainostajia ja klikkihinnat ovat korkeampia, pysyttelee Bing matalammissa hinnoissa vähemmän mainostajamäärän ansiosta. Klikkihintoja vertaillaan CPC-arvolla (Cost Per Click). Kun käytät mainostamiseen Bingin mainosalustaa, voi mainoksen CPC olla jopa 70 % alhaisempi verrattuna Googlen mainosalustalla tehtyyn mainokseen. Näin ollen esimerkiksi klikkihinnan ollessa 3 € Bingissä, on se noin 5 € Googlessa. Alle euron klikkihinnoissa ero ei välttämättä tunnu, mutta pidemmän päälle pienistä puroista kasvaa suuri joki.
3. Bing markkinointi on helposti mitattavissa
Mainonnan analysoiminen on edellytys kehitykselle. Tehdäksesi mainoksestasi ensi kerralla entistäkin paremman, on sinun tiedettävä, missä onnistuttiin ja mikä ei toiminut. Bing mainonta mahdollistaa muun muassa tehokkuuden mittaamisen: voit testata avainsanoja, ajoitusta ja tarjouksia. Testaaminen takaa parhaan tuoton jokaiselle mainontaan käyttämällesi eurolle.
4. Bing markkinointi saa aikaan paremman ROI:n
Kun mainostajalta kysytään joululahjatoivetta, on se epäilemättä parempi ROI. Kuusen alle kauniisti paketoitu 500 % tuottoaste saa villasukat pyörimään jaloissa! ROI (Return On Investment) kuvaa sitä rahamäärää, jonka mainostajan investointi tuo takaisin. Sen lisäksi, että Bing markkinointi rökittää Googlen klikkihinnoissa, saa se oikein tehtynä aikaan myös paremman tuottoasteen.
Vie Bing markkinointi kerrasta maaliin
Anna muiden pörrätä Googlessa, ja kokeile sillä välin siipiäsi Bingissä! Jotta osaat valita oikean hakukoneen mainostamiseen, on sinun tunnettava kohderyhmäsi kuin omat ystäväsi. Kohderyhmän määrittämisessä, hakukoneen valinnassa, kampanjan ideoinnissa ja mainoksen pyörittämisessä rinnallasi on markkinoinnin rautainen ammattilainen Kubla. Parhaimmillaan Bing markkinointi saa kolikot kilahtelemaan kassaan – jätä kokeilut sekä kikkakolmoset muille, ja vie Bing mainonta kerrasta maaliin alan ammattilaisen johdolla.
Ota yhteyttä!