Top 4 LinkedIn-mainonnan trendiä maailmalla 2026 

Some mark­ki­noin­ti \ Some mak­sul­li­set kei­not \ Lin­ke­dIn mai­non­ta \ Top 4 Lin­ke­dIn-mai­non­nan tren­diä maa­il­mal­la 2026

Vuo­si 2026 on Lin­ke­dIn-mai­non­nan kul­ta-aikaa B2B-yri­tyk­sil­le. Maa­il­mal­la alus­ta kas­vaa hur­jaa vauh­tia: mai­nos­tu­lot nouse­vat lähes 10 mil­jar­diin dol­la­riin, käyt­tä­jä­mää­rä ylit­tää mil­jar­di ammat­ti­lais­ta ja aktii­vi­suus pää­tök­sen­te­ki­jöi­den kes­kuu­des­sa on ennä­tys­kor­keal­la. Tämä kehi­tys avaa pk-yri­tyk­sil­le­kin entis­tä parem­pia mah­dol­li­suu­ksia tavoit­taa juu­ri oikeat päät­tä­jät tehok­kaas­ti ja kus­tan­nus­tie­toi­ses­ti – oli­pa kysees­sä lii­dien han­kin­ta, brän­din vah­vis­ta­mi­nen tai pit­kä­ai­kais­ten suh­tei­den rakentaminen.

Me Kublal­la seu­raam­me näi­tä tren­de­jä tar­kas­ti ja autam­me suo­ma­lai­sia pk-yri­tyk­siä hyö­ty­mään niis­tä käy­tän­nös­sä. Olem­me näh­neet, miten oikeil­la valin­noil­la Lin­ke­dI­nis­tä saa mitat­ta­via tulok­sia – laa­duk­kai­ta lii­de­jä ja kas­vua lii­ke­vaih­toon. Täs­sä nel­jä kes­keis­tä tren­diä maa­il­mal­la vuo­del­le 2026, jot­ka muok­kaa­vat Lin­ke­dIn-mai­non­nan tule­vai­suut­ta ja tar­joa­vat pk-yri­tyk­sil­le kon­kreet­ti­sia etuja.

1. Thought Leader Ads ja henkilöbrändäys

Thought Lea­der Ads mah­dol­lis­taa yri­tyk­sen nos­taa mai­non­taan avain­hen­ki­löi­den (esim. toi­mi­tus­joh­ta­jan tai asian­tun­ti­jan) omia pos­tauk­sia – yri­tyk­sen mai­nos­bud­je­til­la. Voit vali­ta hyvän orgaa­ni­sen pos­tauk­sen Cam­paign Mana­ge­ris­ta ja boos­ta­ta sitä mak­set­tu­na mai­nok­se­na. Aut­hent­ti­suus ja hen­ki­lö­koh­tai­nen ote voit­ta­vat – ihmi­set luot­ta­vat ihmi­siin enem­män kuin pelk­kiin yritysviesteihin.

Vai­ku­tus tulok­siin: Tämä raken­taa pit­kä­ai­kai­sia suh­tei­ta ja nos­taa brän­din uskot­ta­vuut­ta. Lii­dit tule­vat usein läm­pi­mäm­pi­nä, kos­ka vas­taa­not­ta­ja tun­tee jo luot­ta­mus­ta yri­tyk­sen edus­ta­jaan. Maa­il­mal­la Thought Lea­der Ads tuot­taa usein 2–3 ker­taa kor­keam­pia klik­kaus­pro­sent­te­ja ver­rat­tu­na perin­tei­siin yritysmainoksiin.

2. Kehittynyt Account-Based Marketing (ABM)

Account-Based Mar­ke­ting (ABM) on B2B-mark­ki­noin­nin stra­te­gia, jos­sa kes­ki­ty­tään tar­kas­ti valit­tui­hin kor­kean arvon koh­dey­ri­tyk­siin sen sijaan, että tavoi­tel­tai­siin laa­jaa ylei­söä. Lin­ke­dI­nis­sä tämä tar­koit­taa, että mai­nok­set ja out­reach koh­den­ne­taan suo­raan tiet­ty­jen yri­tys­ten pää­tök­sen­te­ki­jöil­le – usein koko ostopäätösryhmälle.

Vuon­na 2026 ABM on entis­tä kehit­ty­neem­pi ja tii­viim­min yhtey­des­sä myyn­ti­tii­miin. Maa­il­mal­la par­haat tulok­set saa­daan, kun mark­ki­noin­ti ja myyn­ti toi­mi­vat sau­mat­to­mas­ti yhdes­sä: mai­non­ta läm­mit­tää koh­dey­ri­tyk­siä, ja myy­jät otta­vat per­so­noi­dun kon­tak­tin oike­aan aikaan. Tämä lyhen­tää myyn­ti­put­kea ja nos­taa voit­to­pro­sent­te­ja jopa 60 %.

Miten tämä toteu­tuu käytännössä?

Lin­ke­dIn Sales Navi­ga­tor on ABM:n sydän: se mah­dol­lis­taa koh­dey­ri­tys­ten lis­tauk­sen, intent-sig­naa­lien seu­ran­nan ja suo­ran kon­tak­toin­nin. Mai­non­ta synk­ro­noi­tuu sau­mat­to­mas­ti – mai­nok­set läm­mit­tä­vät tile­jä, ja kun sig­naa­lit osoit­ta­vat kiin­nos­tus­ta, myy­jä jat­kaa per­so­noi­dul­la InMai­lil­la tai yhteyspyynnöllä.

3. Influencer-yhteistyöt ja autenttisuus

Maa­il­mal­la Lin­ke­dI­nis­sä näh­dään yhä enem­män yhteis­työ­tä alan vai­kut­ta­jien kans­sa – aitous rat­kai­see. Yri­tyk­set yhdis­tä­vät voi­man­sa luo­tet­tu­jen asian­tun­ti­joi­den kans­sa, mikä tuo orgaa­nis­ta reac­hiä ja uskot­ta­vuut­ta. Vai­ku­tus: Tämä lisää luot­ta­mus­ta ja laa­jen­taa näky­vyyt­tä luon­nol­li­ses­ti, ilman että mai­nos tun­tuu lii­an myy­väl­tä.

4. Automaatio personoi mainokset automaattisesti

Lin­ke­dIn panos­taa voi­mak­kaas­ti auto­maa­tioon: mai­nok­set mukau­tu­vat kat­so­jan nimeen, tit­te­liin, toi­mia­laan ja yri­tyk­seen reaa­lia­jas­sa. Auto­maa­tio hoi­taa kai­ken – sinun tar­vit­see vain antaa mai­nok­sen perus­teks­ti, ja Lin­ke­dIn gene­roi vari­aa­tiot auto­maat­ti­ses­ti. Voit puhu­tel­la koh­de­ryh­mää esi­mer­kik­si hänen tit­te­lil­lään tai vii­ta­ta toi­mia­laan, jol­la hän työs­ken­te­lee. Tämän on todet­tu nos­ta­van mai­nok­siin rea­goin­tia ja teke­vän niis­tä rele­van­tim­pia.

2026 ja eteenpäin

Mie­tit­kö kuin­ka hyö­dyn­tää uusia mai­non­nan mah­dol­li­suu­ksia? Ota yhteyt­tä mei­hin ja raken­ne­taan yri­tyk­sel­le­si some­mai­non­nan suun­ni­tel­ma, joka hyö­dyn­tää uusim­mat tuulet!
Verkostoituminen LinkedInissä myynnin työkaluna
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi