LinkedIn on yrityskäyttäjien sosiaalinen verkosto, joka on ollut olemassa jo kohta 20 vuotta. Suuriin digikanaviin, Facebookiin ja Googleen, verrattuna siihen käytetyt mediapanostukset jäävät kuitenkin alle kymmenesosaan.
Pieni koko ei välttämättä tarkoita huonompaa mainostajan kannalta – jos yli 500 miljoonaa käyttäjää voi pitää enää pienenä. Kohdennukset ovat erityisen houkuttelevia silloin, kun mainostajalla on tarve puhutella supertarkkaa kohdeyleisöä b2b-puolella.
Missä LinkedIn-kampanjointi on parhaimmillaan?
- Haluatko tavoittaa suuren pörssiyhtiön työntekijät? Kohdenna mainoksesi suoraan yrityksessä työskenteleville.
- Samaa taktiikkaa voi hyödyntää myös nykyisen asiakasyrityksen työntekijöiden tavoittamiseen. Kasvatat ostouskollisuutta ja varmistat, että organisaation joka tasolla tiedetään, että yrityksesi on palveluntarjoaja.
- Kerro palveluistasi tietyn toimialan päättäjille juuri tämän toimialan referensseillä höystettynä. Löydät toimialoja maataloudesta tuotantoon ja mediasta logistiikkaan.
- Haluat kerätä potentiaalisten asiakkaiden sähköposteja. Jatka lukemista, niin tiedät kuinka tämä kannattaa toteuttaa.
Liidikampanjointi on hyvä keino saada suoraan yritysvaikuttajien sähköpostiosoitteita. Tällöin sinulla kannattaa olla jokin porkkana, jonka voit luvata lähetettäväksi suoraan asiakkaan sähköpostiin. Jos yrityksesi CRM-järjestelmä antaa tekniset valmiudet, kannattaa miettiä kevyttä automaatiota: yhteystietonsa jättänyt saa automaattisesti luvatun porkkanan sisältämän sähköpostin. Samalla automaatio keventää työmäärääsi manuaalisen tekemisen vähentyessä.
Mihin LinkedIn-kampanjointi ei sovellu?
- Jos haluat tavoittaa suuria massoja kustannustehokkaasti, mainosnäytöiltään kalliimpi LinkedIn ei välttämättä ole paras mediaympäristö.
- Pienten verkkosivustojen uudelleenmarkkinointi ei aina toimi toivotulla tavalla yleisön pienen koon vuoksi.
- Haluat tehdä videokampanjan ja videosi ei ole neliöformaatissa.
Ota yhteyttä, jos haluat kuulla lisää LinkedIn-kampanjoinnista!
Voit myös lukea lisää LinkedIn-mainonnasta toisessa artikkelissamme, jossa keskitymme käytännön tekemiseen.
Ota yhteyttä!