Brändi joka jää mieleen: TikTokin mahdollisuudet pk-yrityksille 

Some mark­ki­noin­ti \ Some orgaa­ni­set kei­not \ Tik­Tok mark­ki­noin­ti \ Brän­di joka jää mie­leen: Tik­To­kin mah­dol­li­suu­det pk-yrityksille

Tik­Tok on paik­ka, jos­sa hyvä sisäl­tö löy­tää tien­sä ylei­sön eteen ilman val­ta­vaa seu­raa­ja­poh­jaa. For You -sivu ehdot­taa videoi­ta kiin­nos­tuk­sen perus­teel­la, joten pie­ni­kin tii­mi voi kas­vat­taa tun­net­tuut­ta kus­tan­nus­te­hok­kaas­ti. Kun idea on kir­kas ja toteu­tus inhi­mil­li­nen, orgaa­ni­nen näky­vyys skaa­lau­tuu nopeasti.

Miksi pk-yrityksen kannattaa olla TikTokissa

Tik­To­kis­sa yhdis­ty­vät mata­la tuo­tan­to­kyn­nys ja poik­keuk­sel­li­sen vah­va suo­sit­te­lual­go­rit­mi. Tämä tar­koit­taa, että arjen kulis­seis­ta työ­pu­he­li­men kame­ral­la kuvat­tu video voi pär­jä­tä yhtä hyvin kuin stu­dio­työ. Tik­To­kis­sa ylei­söt raken­tu­vat aihei­den ympä­ril­le, ei vain ikä­ryh­mien. Sik­si myös B2B-yri­tyk­set löy­tä­vät paik­kan­sa Tik­To­kis­ta. Työ­nan­ta­ja­ku­van vah­vis­ta­mi­nen, asian­tun­ti­juu­den esiin tuon­ti ja rek­ry­vies­tin­tä toi­mi­vat, kun niis­sä näkyy aitous ja hyöty.

Millainen brändi pärjää TikTokissa

Par­hai­ten onnis­tu­vat brän­dit, joil­la on sel­keä tone of voice. Sävy on tun­nis­tet­ta­va, puhe­tyy­li kes­kus­te­le­va ja sana­va­lin­nat lin­jas­sa muun vies­tin­nän kans­sa, mut­ta Tik­To­kis­sa ne kään­ne­tään ren­nok­si ja lähel­le ihmis­tä. Kun ihmi­set yri­tyk­sen taka­na astu­vat esiin ja ker­to­vat omal­la nimel­lään, luot­ta­mus kas­vaa. Aja­tus­joh­ta­juus raken­tuu tois­tu­vas­ti jul­kais­tuis­ta havain­nois­ta, ei yksit­täi­ses­tä isos­ta tempusta.

Yhteisö ennen viraaliutta

Yksi hit­ti ei kan­na pit­käl­le, jos ympä­ril­le ei syn­ny yhtei­söä. Tik­Tok pal­kit­see vuo­ro­pu­he­lun. Kom­ment­tei­hin vas­taa­mi­nen, kysy­mys­ten pyy­tä­mi­nen ja nii­den poh­jal­ta teh­tä­vät jat­ko­vi­deot ker­to­vat sekä kat­so­jil­le että algo­rit­mil­le, että sisäl­tö on kes­kus­te­lun arvois­ta. Kun seu­raa­jat koke­vat ole­van­sa osa tari­naa, sitou­tu­mi­nen vah­vis­tuu ja orgaa­ni­nen leviä­mi­nen helpottuu.

Miten orgaaninen kasvu tehdään todeksi

Kon­kre­tia, ryt­mi ja yksi sel­keä näkö­kul­ma per video toi­mi­vat par­hai­ten. Natii­vit teks­ti­tyk­set, toi­mi­va hook ensim­mäis­ten sekun­tien aika­na ja rele­vant­ti ääni tai musiik­ki hel­pot­ta­vat jake­lua. Kun lisäk­si vas­taat aktii­vi­ses­ti kom­ment­tei­hin ja teet nii­den poh­jal­ta uusia videoi­ta, algo­rit­mi saa lisää sig­naa­le­ja, että sisäl­tö on kes­kus­te­lun arvoista.

Mitä sisältöjä pk-yrityksen kannattaa kokeilla

Kulis­sien takaa kuvat­tu lyhyt how to -video tuo pal­ve­lun tai tuot­teen lähel­le ja tekee arvon näky­väk­si. Tois­tu­vat for­maa­tit, kuten vii­koit­tai­nen kysy­mys ja vas­taus, oiko­vat tuo­tan­toa ja luo­vat odo­tus­ta. Ennen ja jäl­keen -tari­nat näyt­tä­vät tulok­sen yhdel­lä sil­mäyk­sel­lä. Myyt­tien oikai­se­mi­nen herät­tää kes­kus­te­lua ja tal­len­nuk­sia, jot­ka ovat orgaa­ni­sen näky­vyy­den vah­vo­ja sig­naa­le­ja. B2B-yri­tyk­sil­le toi­mii myös asian­tun­ti­jan nopea mini­kom­ment­ti ajan­koh­tai­ses­ta ilmiös­tä sekä rek­ry­kul­ma, jos­sa tii­min jäse­net ker­to­vat arjes­ta omin sanoin.

Mittaaminen ilman mutkia

Tar­kas­te­le ensin kou­ku­tus­ta. Kol­men sekun­nin kat­se­lut ja kes­ki­mää­räi­nen kat­se­luai­ka ker­to­vat, jäi­kö kat­so­ja mukaan. Sen jäl­keen kat­so vuo­ro­vai­ku­tus­ta. Kom­men­tit, tal­len­nuk­set, jaot sekä pro­fii­li­vie­rai­lut pal­jas­ta­vat, syn­tyy­kö sisäl­lös­tä kes­kus­te­lua ja joh­taa­ko se eteen­päin. Kun opit doku­men­toi­daan kevyes­ti, seu­raa­van videon fokus kir­kas­tuu ja tuo­tan­to nopeutuu. 

Lisä­lu­ke­mis­ta sii­tä, miten lyhyt­vi­deot tukee kas­vua lii­ke­toi­min­nan näkö­kul­mas­ta, löy­tyy Kubla-blo­gis­ta: https://kubla.fi/blogi/kubla-fi-sosiaalinen-media/

Lyhykäisyydessään

Tik­Tok tar­jo­aa pk-yri­tyk­sil­le poik­keuk­sel­li­sen rei­tin tun­net­tuu­teen ja uusiin koh­de­ryh­miin ilman ras­kai­ta bud­jet­te­ja. Aitous voit­taa kiil­lo­tuk­sen. Sel­keä tone of voice, yhtei­sön kans­sa käy­tä­vä vuo­ro­pu­he­lu ja tois­tu­vat for­maa­tit muo­dos­ta­vat punai­sen lan­gan, joka pitää teke­mi­sen kasas­sa vii­kos­ta toi­seen. Kun sisäl­tö rat­koo kat­so­jan pul­man tai tar­jo­aa oival­luk­sen nopeas­ti videon alus­sa, algo­rit­mi tekee loput.

Ota Kubla mukaan tehos­ta­maan sosi­aa­li­sen median mai­non­taa kus­tan­nus­te­hok­kaas­ti ja asian­tun­te­vas­ti. Toteu­tam­me mak­sut­to­man digi­mark­ki­noin­nin audi­toin­nin, jos­sa käym­me läpi kana­vat, koh­de­ryh­mät ja seu­ran­nan, sekä toi­mi­tam­me prio­ri­soi­dun toi­men­pi­de­lis­tan. Lue lisää audi­toin­nis­ta: https://kubla.fi/blogi/digimarkkinoinnin-auditointi/

TikTok markkinointi
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi