Tiedä facebook termisi. Lyhenteitä oppii ainoastaan puhumalla aiheesta ja Kubla on sinua ajatellen kääntänyt Facebookin tärkeimpiä termejä jotta sinä pääsisit paremmin sisälle Facebook-mainontaan. Facebook mahdollistaa tehokkaan mainonnan – mutta ainoastaan silloin, kun mainosalustan termit eivät tuota liikaa ongelmia. Omituiset lyhenteet voivat tuntua hassuilta ja saattavat mennä aivan ohi, mutta nyt me voimme auttaa sinua ottamaan Facebook termit haltuun! Tämän artikkelin jälkeen sinulla on jälleen aiempaa parempi ymmärrys markkinoinnin maailmasta. Älä siis enää murehdi ja pähkäile, mitä muut oikein sanovat Facebookista, vaan lue tästä ja ota Facebook termit haltuun!
Facebook mainosten hallinta
Facebookissa tarjotaan mainostiliä mainonnan hallintaan. Tämä on mainonnan työkalu, jonka kautta voidaan luoda maksullista mainontaa Facebookissa ja Instagramissa. Facebook-mainostilin voi luoda ylläpitämälleen sivulle oman henkilökohtaisen profiilin kautta, tämä sopii paremmin yksinyrittäjille, tai Facebook Business Managerin kautta. Mainosten hallinta avautuu ensimmäisen toteutetun kampanjan jälkeen ja se sisältää mainonnan toteuttamisen lisäksi mainonnan raportit, kohderyhmien luomisen, mainostilin asetukset, laskutusasetukset ja Facebook-pikselin luomisen.
Facebook Business Manager (FBM)
Facebook Business Manager on työkalu, joka sopii erityisesti isojen organisaatioille, jotka hallinnoi useampia Facebook-sivuja. Tämän työkalun kautta voidaan hallinnoida keskitetysti useita Facebook-sivuja, mainostilejä, kaikkien sivujen käyttöoikeuksia ja markkinointikumppanien oikeuksia. Tämä antaa myös Business Managerin käyttäjille eritasoisia käyttöoikeuksia heidän roolinsa mukaan. Lisäksi Facebook Business Manager tarjoaa työkaluja edistyneempään markkinointiin.
Facebook Pages Manager
Facebook Pages Manager on puhelimen sovellus Facebook-sivujen hallintaan. Täällä pystyy päivittämään Facebook-sivuja ja täällä lisäksi voidaan hallinnoida sivulle saapuneita viestejä tämän lisäksi sovellus kokoaa FB-sivun tilastot sinun käyttöösi.
Facebook-pikseli
Facebook-pikseli on Facebookin tarjoama seurantakoodi mainonnan tueksi. Pikselin avulla on mahdollista seurata sivustolla tapahtuvia tapahtumia. Pikselikoodi mahdollistaa myös kohdennusdatan keräämisen sivustovierailijoista. Näin saat kerättyä tietoa mitä potentiaaliset asiakkaasi tekevät.
Instant Experience (ent. Canvas, perussivu)
Instant Experience on mobiilissa toimiva Facebookin mainosmuoto, jonka voi myös julkaista Facebook-yrityssivulle. Uutisvirrassa näkyvästä mainoksesta avautuu oma ”laskeutumissivu”, johon voidaan lisätä sisältöä videona, kuvina, teksteinä ja ohjata käyttäjä verkkosivustolle tutustumaan tuotteisiin tai suoraan verkkokauppaan ostoksille. Tämä mahdollistaa visuaalisesti näyttävät mainokset.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.
Reach eli kattavuus tarkoittaa raportoinneissa näkyvää kattavuutta. Tämä kertoo mainoksen tai päivityksen nähneiden yksittäisten käyttäjien määrän. Tämä luku ei kerro sitä, kuinka moni on klikannut mainosta, vaan ennemminkin sen kuinka monelle käyttäjälle mainos on näkynyt esimerkiksi Facebook-uutisvirrassa
Kampanja ja kampanjabudjetin optimointi
Kampanja on mainonnan kokonaisuus, joka sisältää mainosryhmiä ja mainoksia. Kampanjan luominen aloitetaan tavoitteen määrittämisellä ja kampanjan tyypillä. Facebook-mainonnassa valitaan kampanjan tavoitteeksi esim. linkin klikkaus, päivitykseen sitouminen, kattavuus, konversio tai tapahtumaan osallistuminen.Facebook-mainoskampanjan budjetin määrittäminen koko kampanjalle, jolloin Facebookin mainonnan hallinta jakaa ja optimoi kokonaisbudjettia automaattisesti tehokkaimmin toimiville mainosjoukoille.
Facebook Collection Ad
Facebook Collection Ad on erityisesti verkkokaupoille soveltuva Facebookin mainosmuoto on tämä Facebook Collection Ad eli kokoelmamainos. Tämä mainosmuoto sisältää tuotekuvista ja/tai videoista kootun Instant Experience -laskeutumissivun. Voit luoda kokoelmamainoksessa tuotteillesi virtuaalisen näyteikkunan.
Meiltä apuja Facebookin kanssa työskentelyyn
Mainosten luominen ja erilaisten lyhenteiden ymmärtäminen saattaa tuoda haasteita ja ahdistuksia, jos näitä ei ymmärrä. Asioita aina vaikeuttaa myös, jos englanninkieliset sanat tuottavat vaikeuksia. Markkinoinnin termien lyhenteet saavat lähes poikkeuksetta alkunsa jostain englannin kielen sanasta. Onneksi me Kublassa, olemme aina valmiita auttamaan sinua jos jokin tuntuu vaikealta ymmärtää. Me viemme stressin pois sinulta ja kerromme, kuinka kustannustehokasta Facebook -mainontaa tehdään ja mitä ihmiset oikein puhuvat keskustellessaan Facebook termein. Ota siis meihin yhteyttä jos haluat apuja Facebook-mainontaan!
Etenkin pienten ja keskisuurten yritysten on osattava sijoittaa usein hyvin vähäiset markkinointivarat oikeisiin paikkoihin. Mainosalustana Facebook on varsin suosittu, sillä siellä mainostaminen voi tuoda tuloksia oikein tehtynä parilla kympilläkin. Seuraavaksi kerromme sinulle yrityskäyttöön suunnitellusta Facebook Ads Manager työkalusta, joka tuo tehoa mainostamiseen ja tekee käyttöoikeuksien hallinnasta helpompaa. Mikä on Facebook Ads Manager? Kun haluat mainostaa […]
Google Tag Manager on Googlen kehittämä työkalu, jonka avulla voi hallita sivuston markkinointitageja. Se auttaa keskittämään markkinointitagien hallinnan yhteen paikkaan tekee tagien kanssa työskentelemisestä jouhevaa helpon käyttöliittymänsä avulla.
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.