Hyödynnä Facebook Audience, eli Yleisöt-työkalun ominaisuudet ja tehosta mainontasi kohdennuksia näillä neuvoilla.
Facebook Audience -työkalu Business Managerissa tarjoaa mainonnan kohdennuksia suunnittelevalle runsaasti keinoja tehostaa kampanjointia. Esittelemme tässä työkalun ominaisuudet ja milloin niitä kannattaa erityisesti hyödyntää.
Facebook Audience uudelleenmarkkinoinnissa
Custom Audience on Facebook Audience -työkalun osio, jonne jokaisen uudelleenmarkkinointia tekevän kannattaa ensimmäiseksi suunnistaa. Voit luoda erilaisia yleisöjä oman verkkosivustosi pohjalta – edellyttäen tietenkin, että olet asentanut Facebook pikselin sivustollesi.
Pienemmän verkkosivuston kohdalla suosittelemme, että uudelleenmarkkinointia tehdään koko sivuston laajuisesti, rajaavana tekijänä voit pitää aikamääritystä. Voit rajata yleisön esimerkiksi viimeisen 7 vuorokauden aikana sivustollasi käyneisiin ja kohdentaa heille ostamiseen / yhteydenottoon kannustavaa kampanjointia. Hyödyllinen vinkki muistuttavan mainonnan suunnitteluun: Facebook Audience -työkalu rajaa aikamääreen 180 vuorokauteen, jonka jälkeen sivustolla käynyt katoaa pois datapankista. Jotta saat rutistettua täältä kaikki mehut irti, voit kohdentaa sivustollasi 150-180 vuorokautta sitten käyneisiin oman kampanjansa ja varmistaa, että pysyt kävijöiden mielessä.
Tämä on erittäin kustannustehokas keino saada näkyvyyttä sellaisten potentiaalisten asiakkaiden silmissä, jotka ovat osoittaneet kiinnostusta yritystäsi kohtaan; sivustovierailu kun on vahva signaali kiinnostuksesta ja sitä ei kannata hukata.
Suuremmat verkkosivustot, joilla on kymmeniä tuhansia kuukausittaisia kävijöitä, saavat Facebook Audience -työkalusta irti entisestään tehoja. Pilkkomalla kävijät eri saittiosiossa käyneisiin, saat käyttöösi yleisöjä joille näyttää erittäin kohdennettuja viestejä.
Facebook Audience ja Kaltaiset yleisö
Nyt päästäänkin jännän äärelle: voit luoda hallussasi olevasta yleisödatasta laajennettuja yleisöjä lookalike audience -toiminnon avulla. Lähtödataksi käyvät kaikki Custom audience -yleisöt tai vaikkapa erikseen Facebook Audience -työkaluun lataamasi CRM-tiedot. Näiden avulla saat rutistettua irti lisää Facebookissa olevia käyttäjiä ja kohdennat viestisi mahdollisimman otolliselle yleisölle.
Kolmas yleisömuoto, jota kenties tulet käyttämään Facebook Audiences -työkalussa, on Saved Audience, eli Tallennetut yleisöt. Tätä kautta pääset tallentamaan useimmin käyttämäsi yleisöt talteen ja varmistamaan, että käytät joka kerta samoja kohdennuksia. Tällä tavoin varmistat kampanjointisi tulosten vertailtavuuden ja helpotat tulosten analysointia.
Special Ad Audience on yleisömuoto, joka on varattu mainostajille, ketkä ovat saaneet Facebookilta oikeuden mainostaa esimerkiksi vuokra-asuntoja ja luottopalveluita – siis palveluita, joissa mainostajan vastuu on erityisen suuri ja tarve osoittaa ei-diskriminointia erityisesti Jenkki-näkökulmasta on merkittävä. Suomessa tähän yleisömuotoon törmää harvemmin.
Näillä vinkeillä kehität omia kohdennuksiasi eteenpäin ja varmistat, että pärjäät kovassa mainoskisassa kilpailijoidesi rinnalla!
Ota yhteyttä!