Miltä kuulostaisi jos löytäisit kaikki lähialueesi ravintolat yhdestä sovelluksesta? Entä päivittäinen räätälöity lista lähialueesi menovinkeistä ja tapahtumista? Mahdollisuus hakea esimerkiksi “Thai-Ruoka” ja saada vinkit alueesi parhaimmista Thai-ravintoloista? Nämä kaikki yhdistettynä vielä ystäviesi suositteluihin ja arvosteluihin. Tämä kaikki on mahdollista Facebookin Local sovelluksella.
Local yhdistää Googlen, Foursquaren ja TripAdvisorin palvelut
Facebook Localin avulla käyttäjät voivat etsiä lähellä sijaitsevia paikkoja ja tapahtumia. Koska sovellus vaatii Facebook-sisäänkirjautumisen, tuo Local mukaan myös sosiaalisen puolen: sovelluksessa näet mihin lähellä oleviin tapahtumiin ystäväsi ovat osallistumassa ja mahdollisesti myös missä liikkeissä ja paikoissa he ovat vierailleet.
Localista käyttäjä löytää paikkojen aukioloajat, ystävien suosittelut, paikkojen saamat arvosanat, etäisyyden ja sijainnin, suositut sanat joilla paikkoja kuvaillaan Facebookissa sekä käyttäjien lisäämiä kuvia paikoista ja tapahtumista.Uudistetulla sovelluksellaan Facebook ryhtyy suoraan kilpailemaan Googlen, TripAdvisorin ja meillä Suomessa hieman tuntemattomamman sovelluksen, mutta maailmalla suositun, Yelpin kanssa käyttäjien suosiosta. On helppoa kuvitella käyttäjän hakevan esimerkiksi ravintolaa sellaisella sovelluksella, josta hän näkee kätevästi myös ystäviensä suositukset.
Kiinnostaako Facebook-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä some-tekemisestä?
Lue tarkemmin Facebook-mainonnan palvelustamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Mainonnan mahdollisuutta voi vain arvailla
Toistaiseksi ei ole tietoa tuleeko Localiin mahdollisuus mainostaa, mutta Facebookin talousajattelun tuntien epäilemme, että Facebook-mainonta sovelluksessa on tulevaisuudessa mahdollista. Tämä saattaa olla game changer etenkin ravintoloille, mikäli Facebook Local onnistuu vakiinnuttamaan asemansa ihmisten päivittäin käytettävänä sovelluksena.
Varmaa on, että Local tuo hyviä käyttäjäarvioita saaville paikoille korostetusti orgaanista näkyvyyttä. Etenkin pienet yritykset ja tapahtumat, joiden markkinointiponnistelut voivat muutoin olla pieniä, tulevat hyötymään tästä.
Toistaiseksi Local ei ole vielä oikein ottanut tuulta siipiensä alle, mutta jos näin käy niin se monipuolistaisi jälleen Facebookin tarjontaa, ja toisi mielenkiintoista lisä-arvoa sekä käyttäjille että yrityksille.
Artikkeli päivitetty 27.11.2020
Ota yhteyttä!