Facebook-markkinointi on parhaimmillaan erittäin tehokasta, ja tämä on tehokasta juuri tarkan kohdennuksen takia. Facebookilla on valtavasti tietoa käyttäjistään ja yrityksesi kannattaa hyödyntää sitä digimarkkinoinnissasi. Kun tunnet tuotteesi ja palvelusi kohderyhmän ennestään, voit valikoida heidät Facebook-käyttäjien joukosta erittäin tarkasti ja kohdentaa mainontaa hyvin juuri tälle ryhmälle. Facebook-markkinointi on myös todella hyvä alusta uuden tuoteen mainostamiselle ja potentiaalisen kohderyhmän löytämiseen. Entäpä kohdennusmahdollisuudet Facebookissa?
Kohdennuksen vaihtoehtoja on todella paljon Facebookissa ja siksi tämä on todella hyvä mainosalusta yrityksellesi. Tässä blogissa käydään läpi kuinka voit kohdistaa Facebookissa ja kuinka kohdentaminen käytännössä toimii.
Facebookissa pystyt kohdentamaan mainontasi kaupunkeihin, yhteisöihin ja maihin, joissa haluat harjoittaa liiketoimintaasi. Näin saat kohdeyleisösi juuri sieltä mistä haluat ja missä tuotteesi on. Mainosta siis vain siellä missä asiakkaasi ovat. On turhaa tuhlata budjettia niihin henkilöihin, jotka eivät voi tuotteitasi tai palveluitasi ostaa.
Voi myös kohdentamaan ihan vain kohderyhmä iän, sukupuolen, koulutuksen, työnimikkeen ja muiden ominaisuuksien perusteella. Pystyt siten seuraamaan, millaisia potentiaalisia asiakkaita tavoitat mainoksillasi. Tästä saat hyviä kehitysajatuksia miten kannattaa mainontaa lähteä työstämään ja parantelemaan.
Facebookissa pystyt lisäämään oman kohdeyleisösi kiinnostuksen kohteet ja harrastukset, ja näin varmistaa, että mainoksesi tavoittaa oikean yleisön. Kiinnostuksen kohteet voivat olla mitä tahansa, kunhan ne kiinnostavat oikeata kohderyhmää tai sitovat palvelusi tai tuotteesi siihen. Näin saat tehtyä kohdennetuista mainoksistasi osuvan.
Kohdenna mainoksesi kuluttajakäyttäytymisen, kuten aiempien ostosten tai käyttämänsä laitteen perusteella. Näin saat mainontaasi näkymään kun kohderyhmäsi katsoo vastaavia tuotteita, jotain joka liittyy sinun tuotteisiin tai yritykseesi. Näin saat yrityskesi näkyviin juuri oikeaan aikaan.
Kiinnostaako Facebook-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä some-tekemisestä?
Pystyt myös sisällyttämään kohdennuksiisi ja kohderyhmääsi käyttäjät, jotka ovat olleet yhteydessä Facebook-sivuusi tai tapahtumaasi. Näin pystyt hyvin uudelleenmarkkinoimaan yritystäsi. Halutessasi voit myös sulkea tuttuja ryhmiä pois, jos sinulla on ideana etsiä uusia kohderyhmiä.
Kohdennus auttaa sinua näyttämään mainoksesi ihmisille, jotka ovat sinulle tärkeitä.
Pystyt käyttämään yhteystietoluettelosta löytyviä tietoja ja olla yhteydessä asiakkaisiisi ja yhteyshenkilöihin Facebookin kautta asiakkuudenhallintajärjestelmään tai sähköpostilistalle keräämiesi tietojen avulla. Voit tehdä myös kohdennuksen sivuston vierailijoista, eli voit asentaa Facebook-pikselin, joka luo automaattisesti mukautetun kohderyhmän niistä käyttäjistä, jotka vierailevat verkkosivustollasi tai suorittavat siellä tiettyjä toimintoja. Pikselin avulla voit näyttää kohdennettuja mainoksia niistä tuotteista, joita he ovat aiemmin katsoneet verkkosivustollasi.
Kohdentaessasi samankaltaisuuksiin perustuviin kohderyhmiin pystyt tavoittamaan uusia kävijöitä, jotka muistuttavat nykyisiä asiakkaitasi. Samankaltaisuuteen perustuvat kohderyhmät ovat nopea ja tehokas tapa tavoittaa kävijöitä, jotka todennäköisesti reagoivat ja pitävät mainoksistasi. Sinun tarvitsee vain luoda lähdekohderyhmä tuntemistasi henkilöistä. Mainoksesi tavoittavat sen jälkeen ihmisiä, joilla on samankaltaisia kiinnostuksen kohteita ja ominaisuuksia. Näin saat yritystäsi laajemmin näkyviin ja uudet asiakkaat löytävät sinut helposti.
Laadukas Facebook-mainonnan kohdentaminen vie aikaa, eikä kohdentamiseen ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa. Mainoksen toimivuuteen vaikuttaa kohdennusten lisäksi myös mainoksen sisältö, Facebookin algoritmi ja ajankohta. Tämän vuoksi mainonnassa tärkeintä on testaaminen ja niistä oppiminen. Eli testaa mainoksia jatkuvasti ja tutki tuloksia analytiikan kautta. Vain testaamalla ja mainontaa optimoimalla voidaan saada parhaita mahdollisia tuloksia aikaiseksi. Facebook mainonnan kohdentamisessa on tärkeintä, että kohdentaa oikein, sillä tämä ratkaisee, miten mainos toimii ja tuottaako mainonta tuloksia.
Jos et tunne, että Facebook mainonta ja sen kohdentaminen olisi täysin hallinnassa niin me Kublalla olemme valmiita auttamaan sinua tässä. Ota siis rohkeasti yhteyttä!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.