LinkedInissa on jo yli miljoona käyttäjää Suomessa joten on hyvä ottaa tämä sosiaalinen media huomioon myös liiketoiminnassa. Facebookkiin ja vastaaviin muihin kanaviin verrattuna LinkedInia käytetään enemmän työpaikoilla ja useat yritykset päivittävät postauksia jatkuvasti kiihtyvää tahtia. Tämä myös tarkoittaa enemmän huomioarvoa ja lopulta lisää yhteydenottoja. Yrittäjän kannattaa siis opetella LinkedInin järkevä käyttö.
LinkedInistä ei tietenkään tule suoria tilauksia vaikka tekisit kymmenen postausta päivässä mutta yhteydenottoja alkaa tulemaan ja pätevät asiantuntijasi/myyjäsi saavat näistä tapaamisia ja lopulta asiakkaita. Tästä syystä on tärkeää aktivoitua juuri nyt LinkedInissa ja kannustaa talkoisiin myös koko yrityksen henkilöstä mutta esimerkkiä on tärkeää näyttää itse omilla toimillaan.
Kuten edellä mainitsin niin LinkedInistä voit saada lisää yhteydenottoja ja täysin uuden myynnin kanavan myyjillesi. Tämä vaatii aktivoitumista ja jatkuvaa kouluttautumista mutta lopulta palkinto tulee olemaan huomattava ja kaiken vaivannäön arvoista.
Toteuta seuraava 7 vaiheen suunnitelma ja huomaat miten hyödyt LinkedInin käytöstä alkavat näkyä yritystoiminnassasi.
Mikäli yritykselläsi ei ole vielä LinkedInissä omaa yrityssivua niin luo se välittömästi tai pyydä meiltä apuja sivun luomiseen. Yrityssivun on oltava edustava ja myös viikottaiset postaukset on hyvä muistaa koska silloin myös asiakkaasi tulevat huomaamaan yrityksesi aktivoitumisen LinkedInissa ja alkavat helpommin seuraamaan yrityksesi viestintää.
LinkedIn on hyvä tapa verkostoitua työntekijöille sekä luoda asiakkaisiin yhteyksiä myös tässä kanavassa. Auta siis henkilöstöäsi perustamaan oma profiili mikäli heillä ei vielä sellaista ole. Työntekijöiden lisäksi on hyvä muistaa että yrityksesi aktivoituminen LinkedInissa tulee houkuttelemaan myös uusia työntekijöitä toimialaltasi seuraamaan yritystäsi joka taas helpottaa seuraavaa rekrytointiasi.
Auta työntekijöitäsi lisäämään itsensä yrityksesi LinkedIn-profiilin alle työntekijöiksi ja ohjeista myös markkinoinnista vastaavaa henkilöä varmistamaan tämän projektin etenevän. Meillä kaikilla on jo paljon tehtäviä työpöydällämme ja ilman oikeaa opastusta kaikki uudet tehtävät voivat tuntua ahdistavilta etenkin mikäli LinkedIniä ei ole aiemmin käyttänyt säännöllisesti. Järjestä siis yrityksellesi jatkuvaa opastusta ja koulutusta samalla kun lisäät työntekijäsi yrityksesi profiilin alle. Mikäli yrityksesi profiilin alla ei ole työntekijöitä niin potentiaaliset asiakkaasi ja potentiaaliset työntekijäsi voivat ihmetellä asiaa mikäli yrityksesi ei ole entuudestaan tuttu.
Muista aikatauluttaa yrityksesi postaukset kalenteriisi tai vastuuttaa joku toinen henkilö tekemään yrityksesi postaukset LinkedInissa. Paras tapa on yleisesti jakaa vastuuta jolloin työtaakka ei kuormita liikaa. Kokemustemme ja pitämiemme kymmenien koulutusten perusteella olemme huomanneet että suurin este LinkedInissä tehtäville postauksille on pelko itsensä nolaamisesta ja yrityksen brändille tehtävästä haitasta. Tätä ei tarvitse pelätä ja asiakkaat pitävät autenttista sisältöä jopa uskottavampana kuin viimeiseen asti viilatut postaukset ja ammattikuvaajan ottamat kuvat joita käytettäisiin postauksissa.
(Juttu jatkuu alempana…)
Kiinnostaako LinkedIn-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä tekemisestä?
Työntekijäsi voivat rohkeasti lisätä nopeasti keksittyä sisältöä ja kännykällä napsittuja kuvia esimerkiksi toimistolta tai työmaalta. Tärkeintä on jatkuva aktiiviisuus ja näin LinkedInin postauksista tulee rutiini joka ei jännitä postausten tekijää. Muista hankkia myös koulutusta tuomaan varmuutta siitä että projektisi varmasti etenee.
Yksi parhaista kohderyhmistä on tietenkin tapaamamme asiakkaat ja oma verkostomme kun kyseessä on yrityksesi LinkedIn sivuston tykkääjämäärän kasvattaminen. Ihmiset myös seuraavat kanavaasi mieluummin mikäli siellä on tapahtumia ja postauksia. Ole siis itsekin aktiivinen somessa ja etenkin LinkedInissa niin sinua on mukavampi seurata.
Mittaa myös tuloksia joita tulet saamaan LinkedInissa. Tärkeimpiä mitattavia asioita ovat muun muassa yrityksesi LinkedIn-sivun seuraajat, työntekijöidesi löytyminen yrityksen LinkedIn-sivun alta ja esimerkiksi Google Analyticsista voit tarkistaa kuinka moni on siirtynyt LinkedInista yrityksesi kotisivuille. Seuraa näitä mittareita ja lopulta on olla aiheellista miettiä maksettua mainontaa LinkedInissa jolloin saat huomattavasti enemmän kohderyhmiäsi tavoitettua LinkedInistä ja lisäksi ohjattua heitä kotisivuillesi ottamaan yhteyttä!
Mikäli haluat opastusta LinkedInissä aktivoitumiseen tai henkilöstösi kouluttamiseen niin autamme mieluusti aiheessa. Olemme pitäneet kymmeniä koulutuksia somessa aktivoitumiseen ja autamme teitäkin mieluusti aiheessa! Ota yhteyttä mikäli haluat saada asian varmasti eteenpäin!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.