Google Display -verkosto eli GDN on yli kahden miljoonan verkkosivuston, videon ja sovelluksen ryhmä, jossa voit näyttää mainoksiasi. GDN kattaa yli 90 prosenttia kaikista internetiä käyttävistä maailman ihmisistä. Entäpä kohdennusmahdollisuudet GDN:ssa? Laaja tavoitettavuus ja erinomaiset mahdollisuudet tarkkaan kohdentamiseen ovat Google Displayn etuja, joilla saat yrityksesi esiin. Muita etuja tässä on, että voit lisätä kampanjaasi kohdistuksia löytääksesi yleisö segmenttejä, jotka auttavat sinua saavuttamaan tavoitteesi.
Display-mainonta auttaa herättämään ihmisten huomion jo ostosyklin alussa. Voit näyttää mainoksesi ihmisille jo ennen kuin he alkavat etsiä tarjontaasi kuuluvia tuotteita tai palveluita. Display-mainonta on hyvä keino tuoda palvelusi tai yrityksesi asiakkaan tietoisuuteen. Display-mainontaa käyttäessäsi kampanjassasi, luot mainontaa kohdistustyypin mukaan.
Display-mainonnalla pystyt kasvattamaan liiketoimintaasi ja tavoittamaan laajemman yleisön. Brändin tunnettuuden parantamisen lisäksi voit tehdä tehokasta asiakashankintaa sekä uudelleenmarkkinointia verkkosivustolla käyneille. Parhaat tulokset saavutat hyvällä suunnittelulla, testaamisella, mittaamisella ja display-mainonnan optimoimisella. Google tarjoaa todella monipuolisia vaihtoehtoja kohdentamiseen, mutta nämä voidaan jakaa käytännössä kahteen kategoriaan kävijän ominaisuuksiin ja käyttäytymiseen perustuvaan kohdennukseen tai sivuston sisältöön perustuvaan kohdennukseen.
Kun keskität kohdistuksesi kävijän ominaisuuksiin, voit pyrkiä saamaan mainoksesi näkymään tietylle kohdeyleisölle esimerkiksi heille, jotka ovat käyneet sivustollasi. Voit myös ottaa kohdennuksen väestötiedoista. Keskittäessäsi käyttäytymiseen perustuvaan kohdennukseen voit jakaa sen kolmeen eri osaan affinity, In-market ja custom intent.
Affinity kohdennuksella etsitään pidempiaikaista mielenkiintoa kyseistä aihealuetta kohtaan. Nämä kävijät vierailevat aktiivisesti alasi verkkosivuilla ja ovat osoittaneet jatkuvaa mielenkiintoa yrityksesi palvelua tai tuotetta kohtaan. In-market ja custom intent avulla taas voidaan kohdentaa mainontaa sellaiselle yleisölle, jotka etsivät aktiivisesti juuri sillä hetkellä haluttuja aihealueita. In-marketissa tavoitat käyttäjiä heidän viimeaikaisen ostotarkoituksensa perusteella. Custom intentilla tavoitat avainsanoja hyödyntäen ihmisiä, joilla on jokin näistä kiinnostuksen kohteista tai ostotarkoituksista.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Kohdentaessasi tiettyyn sisältöön, voit määrittää avainsanoja tai aiheita, jotta mainoksesi näkyy tietyntyyppisen sisällön yhteydessä tai tietyillä verkkosivustoilla. Sivuston sisältöön perustuvia kohdennuksia on paljon erilaisia. Voit tehdä ohjattuja sijoitteluja ja pystyt valitsemaan verkkosivut, joilla mainosten halutaan näkyvän.
Pystyt myös kohdistamaan aiheen mukaan. Tällöin valitset aihealueen, joihin liittyvillä sivustoilla mainosten haluat näkyvän, jonka jälkeen Google etsii sivustot sinun puolestasi. Avainsanoihin perustuvassa sijoittelussa, valitset avainsanat, joiden perusteella Google etsii näitä avainsanoja sisältäviä sivustoja. Käytettäessäsi sivuston sisältöön perustuvaa kohdennustapaa Google näyttää mainoksia kaikille kyseisillä verkkosivuilla käyneille ihmisille. Pystyt siis itse nämä määrittelemään ja miettimään mikä toimii yrityksellesi parhaiten.
Display-mainoksia voi näyttää eri paikoissa riippuen kenelle olet ajatellut mainokset kohdentaa ja mikä mainostyyppi on kyseessä. Display-bannerit voivat esimerkiksi näkyä seuraavissa paikoissa nettisivujen sivubannereissa, YouTube-videoiden päällä, Android-sovellusten yhteydessä. Display-mainoksien uusimmassa mainosmuodossa, Discovery Adsissa, voit näyttää mainoksia Discover-syötteessä, Gmailin promootio-kohdassa tai YouTuben Home-syötteessä. Suunnitellessasi mainosten paikkaa pidä aina mielessä, mistä tavoitat asiakkaasi parhaiten.
Tavoittavuus tarkoittaa kohdistusasetuksillasi saavutettavissa olevien näyttökertojen määrää. Saat tavoittavuus lukujen perusteella kuvan siitä, montako henkilöä mainoksesi voivat tavoittaa tietyllä maantieteellisellä alueella. Tavoittavuuden avulla voit arvioida, kuinka moni asiakas näkee mainoksesi tietyssä paikassa tai voit verrata ihmismäärää, joka on nähnyt mainoksesi eri paikoissa. Näiden arvioiden ja datan perusteella voit päättää, oletko kohdistanut mainokset oikeille alueilla. Mainonnassa täytyy olla valmis tekemään muutoksia ja kehittämään. Eli jos huomaat että valitut alueet eivät toimi kannattaa valita muita alueita, jotta saisit sopivan näkyvyyden ja tavoittaisit oikean kohdeyleisön. Tavoittavuuden tarkoitus on täydentää kohdentamistasi ja antaa tarkempaa tietoa missä mainoksesi voisivat toimivat.
Google Display mainokset on loistava ratkaisu, halutessasi kasvattaa liiketoimintaasi ja tavoittaa laajemman yleisön. Varmista, että näytät mainoksiasi oikealle kohdeyleisölle käyttämällä kohdistusta, ja kavenna yleisöäsi kiinnostuksen kohteiden ja väestötietojen perusteella. Oikealla kohdistuksella Google Display -verkostosta voi tulla tehokas kanava digitaalisen markkinoinnissa. Muista varmistaa, että käytät kohdentamista oikein tai pyydä meiltä Kublasta apua tähän!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.