Facebook-mainonnassa on tärkeää, kuten muussakin mainonnassa kannattaa tutustua mitkä tekniikat toimivat Facebookissa ja kannattaa tämän jälkeen muokata sitten niistä omannäköiset ratkaisut. Oikein toteutettuna Facebook-mainonta on todella hyvä keino uusien asiakkaiden hankintaan ja myynnin kasvattamiseen.
Annamme tässä blogissa vinkkejä, miten saisit Facebookista parempia tuloksia ja uusia asiakkaita. Jos sinusta yhtään tuntuu siltä, että Facebook -mainonta ei ollenkaan toimi. Tämä vaan nielee kaikki rahasi, aikaa valuu hukkaan ja myyntejä ei tule, kannattaa lukea ajatuksemme, kuinka Facebook mainontaa kannattaa tehdä. Blogissamme annamme sinulle vinkkejä, kuinka lähteä kehittämään Facebook-mainontaa.
Facebookissa kannattaa panostaa autenttiseen sisältöön. Tämä toimii yleensä paremmin yleisöön ja tällä päästään pois liian virallisesta sisällöstä. Tämä on helposti lähestyttävää ja autenttisten postaukset erottuvat mainoksista positiivisesti.
Facebookissa parasta on oman datan hyödyntäminen. Mainontaan voit hyödyntää:
Verkkosaittikävität
Asiakaslistat
Uutiskirje tilaajat
Näin saat tehtyä laadukkaita yleisöjä. Älä siis jätä käyttämättä laadukasta dataa, kun teet mainontaa Facebookissa.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.
On tärkeää tehdä rohkeita kokeiluja, kun tehdään mainontaa ihan missä vain. Tällä saadaan hyvin testattua uusia asioita ja voidaan saada yllättäviäkin tuloksia. Näin kehitetään mainontaa eteenpäin. Tässä esimerkkejä, miten tehdä rohkeita kokeiluja mainononnassa:
Jätä budjettia kokeiluihin. Kun halutaan kehittää markkinointia kannattaa pitää 10-20% markkinointibudjetista vapaana testailuun. Esimerkiksi uusiin kanaviin ja kampanjan muotoihin. Testejä voi tehdä matalalla kynnyksellä.
Suunnanvaihdot, eli uuden tuotteen lanseeraus. Kokeillaankin ihan eri tyyppisiä kohdennuksia ja mainosformaatteja ja kampanjamuotoja.
Systemaattinen tekeminen
Rohkeat kokeilut ja systemaattinen tekeminen tasoittavat ja tukevat toisiaan. Tasaisella työskentelyllä saadaan tuloksia tasaiseen tahtiin ja pidetään mainonnan suunnitelmallisuutta yllä. Systemaattiseen tekemiseen kuuluu:
Kurinalaisuus mainonnassa.
Tiedetään kenelle mainostetaan, eli kohdeyleisö on selkeä.
Mainossisältöjen tasaista trimmailua turhia pois, eli siis katsotaan tarkasti mitkä mainostekstit toimivat hyvin. Toisin sanoen mainossisältöjen optimointia.
Ajantasalla pysyminen on hyvin tärkeää mainonnassa. Facebook-mainonta kehittyy koko ajan ja on tärkeää, että kouluttaudut sen mukana. Jos tästä jää jälkeen voi olla hyvin vaikea tehdä kiinnostavaa ja toimivaa mainontaa. Facebookin päivitykset kannattaa muutenkin pitää ajantasalla, sillä nämä varmistavat, että mainonta sujuu mutkitta.
Uusia trendejä tulee koko ajan ja nämä herättävät aina kiinnostusta. Pysy siis perillä mitä kohdeyleisösi haluaa nähdä ja mikä on juuri tällä hetkellä trendaava aihe. Näin saat pidettyä mainossisältösi ajantasalla.
Hyvä tapa pysyä ajantasalla on myös katsoa, mitä muut tekevät. Eli katso onko kilpailijasi keksineet mitään uutta ja jännittävää mistä sinäkin saisit jotain irti. Tämä on myös hyvä tapa nähdä kuinka kohdeyleisö reagoi uusiin asioihin.
Mitä siis pitää muistaa Facebook-mainonnassa?
Facebook-mainonta kannattaa aina aloittaa muutaman viikon testijaksolla, jolla näet millainen sisältö toimii sinun kohdeyleisöösi, näet myös millainen budjetti toimii. Muista yhdistää mainonta analytiikkaan ja kerää dataa mainonnan hankkiman liikenteen käyttäytymisestä verkkopalvelussasi. Kokeile useita mainostekstiversioita ja kehitä mainontaa jatkuvasti. Tarkkaile myös, että Facebook-mainontaan käyttämäsi rahat tulevat takaisin ja saat mainonnasta kaiken tarvittavan irti. Jos uskot, että yrityksesi hyötyy enemmän, kun ulkoistat Facebook-mainonnan teon sertifioiduille digimarkkinoinnin ammattilaisille pidä meidät mielessä. Me Kublalla ainakin pidämme huolen, että saat rahoillesi vastinetta. Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä!
Kuinka Instagram mainontaa kannattaa mitata riippuu paljon siitä mitä ollaan tavoittelemassa. Mutta ennen kuin käymme itse aiheeseen käsiksi varmistetaan, että puhumme kaikki varmasti samasta asiasta. Mitä mainonta Instagramissa pitää siis sisällään. Instagramissa mainonta tehdään useimmiten joko feedissä tai storyissa, monesti kampanjat pyörivät molemmissa. Instagram mainonta ei välttämättä vaadi Instagram tiliä, mutta vähintään Facebook tili pitää […]
Facebook mainonnan hinta vaihtelee hyvinkin paljon riippuen kohderyhmästä, toimialasta ja esimerkiksi mainoksen muodosta. Yleisenä sääntönä voidaan sanoa että 100€ tavoittaa 10 000 ihmistä joten tavoitat 1000 eurolla vastaavasti 100 000 eri ihmistä. Tämä on hyvä nyrkkisääntö Facebook mainonnan budjettia miettiessä ja mainontaa suunnitellessa. Facebook mainonnan hinta kuitenkin riippuu hyvin monesta tekijästä ja esimerkiksi korona-pandemian aikana […]
Facebook on tärkeä kanava kaikille liiketoimintaa tekeville. Viimeisimpien tietojen mukaan Facebookilla on 2,7 miljardia aktiivista kuukausittaista käyttäjää. Tähän joukkoon mahtuu todennäköisesti lähes jokaisen liiketoiminnan asiakkaita, siksi myös B2C mainonta Facebookissa on suositeltava vaihtoehto. Sen lisäksi, että Facebookilla on valtavasti käyttäjiä niin sillä on myös paljon erilaista tietoa käyttäjistään. Tällainen kattava tietopankki tarjoaa hyviä mahdollisuuksia B2C […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.