Käyn päivittäin keskusteluja PK-yritysten markkinointipäättäjien kanssa ja liian usein vastaan tulee tilanne, jossa yrityksellä olisi selkeä tarve: digimainonnankumppani. Mutta jostain syystä ei mahdollisuutta ostaa palvelua. Paljon on tullut vastaan mm. seuraavanlaisia kommentteja:
“Me kyllä tarvittais tähän apuja mutta johto on kieltänyt palveluiden ostamisen. Yritän nyt itse sitten pärjätä ja opetella tekemään Google mainontaa paremmin” tai “en tiedä millä tasolla tämä meidän somemainonta on kun ne algoritmit muuttuu koko ajan mutta ei ole saatu budjettia ottaa tähän apuja”.
Onko järkeä että kovapalkkainen markkinointipäällikkösi käyttää työaikaansa vaikkapa Googlemainonnan kiemuroiden tutkimiseen kun osaava digimainonnankumppani voisi hoitaa alati kehittyviä ja muuttuvia digimarkkinointikanavia paljon laadukkaammin ja ainakin meidän tapauksessa hyvinkin maltilliseen ja ennakoitavaan hintaan?
Fokusoidaan yhteen asiaan
Siinä missä yrityksen kiireinen markkinointipäällikkö yrittää kaiken muun työnsä ohessa pysyä jatkuvasti muuttuvien algoritmien perässä niin digimarkkinointitoimiston asiantuntijat kirmaavat kaukana edessä ja saavat usein lyhyessäkin ajassa aikaan enemmän kun ihminen jonka fokus hajautuu moneen eri kanavaan.
Lataa itsellesi Kublan markkinoinnin vuosisuunnitelman pohja ja nopeuta työtäsi!
Esimerkkiä voidaan hakea vaikka shakin ihmeellisestä maailmasta, ammattilaiset pelaavat paljon minuutin tai kahden mittaisia pelejä kun taas peliä vähemmän tuntevalla menee helposti minuutti jo yhden vuoron miettimiseen! Kun tiedät mitä teet on tekeminen paljon helpompaa.
Digimainonnankumppani tietää miten kannattaa mainosbudjetti käyttää
Monesti käy myös niin että osaava kumppani voi mainosbudjetin vastuullisella käytöllä saada isomman vaikutuksen maltillisemmalla summalla!
Mm mainosbudjetin kulutusta ei välttämättä ehditä seurata riittävällä tarkkuudella ja useiden hakusanojen kohdalla voi olla tilanne että kotisivuillanne piipahdetaan mutta poistutaan saman tien. -> Mainosklikkauksesta lähtee eurot Googlelle mutta sivusto ei ollut kävijän mielestä relevantti koska hän poistuu muualle. Se on voinut olla esim liian geneerinen eikä vastannut hänen hakuaan.
Digimainonnankumppani auttaa teitä kohdistamaan mainontaanne paremmin
Vastaavanlainen tilanne sosiaalisen median puolella voisi olla mainonnan kohdistuksissa, eli kohdistetaan mainontaa väärälle yleisölle ja taas maksetaan mainosnäytöistä esim. LinkedInille ilman mainittavaa tulosta. Osaava kumppani auttaa teitä kohdistamaan mainontaanne paremmin ja käyttämään mainosrahojanne tehokkaammin!
Ajatuksia digimarkkinointipalveluiden ostamisesta?
Ja jos tarviit jeesiä Google- tai somemarkkinoinnin kanssa niin pistä viestiä! Mieluusti keskustelisimme sinun tilanteestasi ja voitais miettiä olisko meillä yhteistyönsaumaa!
Sosiaalisen median ylläpito jää monella brändillä muiden markkinointikanavien varjoon, vaikka sen merkitys kasvaa jatkuvasti. Monet asiakkaat odottavat brändien olevan läsnä sosiaalisen median kanavissa, niin sisällöntuotannon kuin asiakaspalvelunkin osalta. On erittäin tärkeää luoda keskustelua sosiaalisessa mediassa eli kuunnella asiakkaita, vastata kommentteihin ja arvioihin. Tässä blogikirjoituksessa avataan mitä kaikkea sosiaalisen median ylläpito yritykseltä vaatii. Suuri osa yrityksistä […]
Google mainonta tulee lähestulkoon jokaisessa yrityksessä puheenaiheeksi jossain kohtaa. Miten Google mainonta toimii käytännössä? Kun haluat näkyä Googlessa, on sinulla kaksi vaihtoehtoa, joista toinen on ilmainen ja toinen maksullinen. 1. Hakukoneoptimointi on ilmaista 2. Google mainonta on maksullista Kumpi sitten kannattaa? Tänä päivänä yritykset tarvitsevat molempia keinoja, jotta näkyvyys Googlessa on optimaalista. Google mainonta on […]
Hyvä mainos tekee kuluttajalle jo muutaman ensimmäisen sekunnin aikana selväksi sen, mitä mainos myy. Jos myytävä tuote tai palvelu jää mainoksesta epäselväksi tai sen tunnistaminen on kuluttajalle hankalan aivotyöskentelyn takana, on kyseessä floppi. Tietenkin mainos saa hämmentää ja sen pitääkin herättää tunteita, mutta perustiedon tulee olla helposti ymmärrettävissä – jos kuluttaja ei tiedä mainoksen nähtyään […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.