Kun haluat laittaa mainontasi analytiikan kuntoon ja saada siitä irti näin parhaiten tietoa kannattaa olla tietoinen tarvittavista pixeleistä ja tageista. Työkaluja on hyvin tarjolla ja osaan saa myös käyttöönkin hyvin helposti. Tässä blogissamme keskitymme siihen miten saat LinkedIn-mainonnasta kaiken tarpeellisen irti. LinkedIn on asiapitoisempi verkkoyhteisöpalvelu ja verkostoitumisväline. Jos olet jo ottanut LinkedIn-mainonnan käyttöön juuri näiden hyvien puolien vuoksi oletko miettinyt, miten lähteä kehittämään mainontaasi täällä? Siihen saat vastauksen tässä blogiartikkelissa.
LinkedInissä analytiikan työkaluna toimii LinkedIn Insight Tag. Kerromme tässä tarkemmin mitä tällä LinkedIn Insight Tagillä saa irti ja mihin tätä käytetään. Lyhyesti näin alkuun sanottuna Linkedin Insights Tag on hyvin paljon Facebookin pixeliä vastaava tagi, joka kerää tietoa verkkosivusi vierailijoista. Lue lisää LinkedIn Insight -tunnisteen eduista, koodin asentamisesta ja siitä, kuinka voit käyttää sitä luomaan uudelleenmainontaa kohdeyleisöllesi.
Mikä on LinkedIn Insight Tag?
Pohjimmiltaan LinkedIn-pikseli on pala Javascript-koodia, jonka asennat verkkosivustosi jokaiselle sivulle. Tämä mahdollistaa perusteellisen kampanjaraportoinnin ja avaa arvokkaita tietoja vierailijoistasi. Tämä jättää evästeen kaikkien vierailijoiden selaimeen. Tällä tavalla aina kun joku, jolla on LinkedIn-tili, tulee verkkosivustollesi, voit kohdistaa hänelle mainontaa uudelleen LinkedInissä myöhemmin. LinkedIn Insight -tunnisteen avulla voit seurata seuraavia asioita:
- Tulosseurantaa
- Saada lisätietoa vuorovaikutuksesta
- Kohdistaa verkkosivuston vierailija uudelleen
Kuulostaako suunnitelman tekeminen hankalalta?
Lataa itsellesi Kublan markkinoinnin vuosisuunnitelman pohja ja nopeuta työtäsi!
Mitä hyötyjä on LinkedIn Insight Tag:istä?
Data on pääasia millä kehität mainontaasi, mutta et voi kerätä tietoja, jos et ole määrittänyt seurantaa. LinkedIn Insight -tunnisteen lisääminen verkkosivustosi sivuille antaa sinun seurata tarkasti, ketkä ovat vierailleet sivullasi. LinkedIn Insight Tag seuraa tuloksia ja tapahtumia ja tarjoaa mahdollisuuden oppia, mikä toimii tai mikä ei. Tällä saat arvokasta tietoa mainoskampanjoistasi.
Voit seurata verkkosivustojen vuorovaikutusta niiden napsautuksen jälkeen, jotta voit kohdistaa kadonneita liidejä ja ostoksia uudelleen. Luot myös laadukkaampaa optimointia ja parempaa analytiikkaa. Myöhemmin voit käyttää näitä tietoja kohdistaaksesi samoja ihmisiä uudelleen LinkedIn-mainoksilla.
- Auttaa luomaan yleisöjä
- Pystyy seuraamaan konversioita
- Saadaan tuloksia enemmän mainonnasta
- Lisäetuna FB-pixeliin, saat tästä todella tarkkaa kävijä dataa
- Voit myös käyttää Tagia konversioiden seuraamiseen, kun potentiaaliset asiakkaat napsauttavat LinkedIn-mainoksia sivustollesi.
Miten tämä asennetaan?
Linkedin Insight -tagi löytyy kampanjanhallinnasta tilin sisällöstä. LinkedIn Pixelin käyttämiseksi sinun on lisättävä Javascript-koodi verkkosivustosi koodiin.
- Kirjaudu sisään ja siirry LinkedIn Campaign Manageriin.
- Napsauta Account assets ja valitse avattavasta valikosta Insight Tag.
- Napsauta Install My Insight Tag sinistä -painiketta.
- Paina tästä Manage Insight -tunnista ja valitse sitten avattavasta See tag.
- Näet Insight Tag -koodin tulee “I will install the tag myself” -valintaruutu.

- Kopioi Insight Tag -koodi leikepöydälle.
- Liitä tämä Insight Tag -koodi verkkosivustosi taustapuolelle juuri ennen </body>-tunnisteen loppua yleiseen alatunnisteeseen sivustosi jokaisella sivulla, mukaan lukien aliverkkotunnukset.
Tähän löytyy lisää apuja myös LinkedInin omalta sivulta.
Ota LinkedIn Insight Tag haltuusi
LinkedIn Insight Tag on tehokas oivallusten työkalu, joka auttaa sinua ymmärtämään LinkedIn-yleisösi paremmin. Olitpa tällä hetkellä ottamassa käyttöön LinkedIn-mainoskampanjoita, suunnittelet niitä tulevaisuudessa tai haluat vain ymmärtää paremmin, mikä LinkedIn-yleisösi kiinnostaa, tämä tagi on tärkeä lisättävä mainontasi analytiikkaan. LinkedIn Insight Tagin avulla voit kehittää yrityksesi mainoksia, jotka tuottavat liidejä ja näin kasvattavat myyntiä. LinkedInissä kannattaa oikeasti hyödyntää saatavilla olevaa dataa, sillä täällä on hyvin tarkkoja yleisöjä ja pystyt kehittämään näitä entistä enemmän Tagin avulla. Jos sinusta tuntuu, että tämä ei oikein aukea ota yhteyttä meihin – meiltä löytyy tietoa ja taitoa sekä LinkedIn-mainontaan, että mainonnan analytiikkaan!
Ota yhteyttä!