Kun haluat laittaa mainontasi analytiikan kuntoon ja saada siitä irti näin parhaiten tietoa kannattaa olla tietoinen tarvittavista pixeleistä ja tageista. Työkaluja on hyvin tarjolla ja osaan saa myös käyttöönkin hyvin helposti. Tässä blogissamme keskitymme siihen miten saat LinkedIn-mainonnasta kaiken tarpeellisen irti. LinkedIn on asiapitoisempi verkkoyhteisöpalvelu ja verkostoitumisväline. Jos olet jo ottanut LinkedIn-mainonnan käyttöön juuri näiden hyvien puolien vuoksi oletko miettinyt, miten lähteä kehittämään mainontaasi täällä? Siihen saat vastauksen tässä blogiartikkelissa.
LinkedInissä analytiikan työkaluna toimii LinkedIn Insight Tag. Kerromme tässä tarkemmin mitä tällä LinkedIn Insight Tagillä saa irti ja mihin tätä käytetään. Lyhyesti näin alkuun sanottuna Linkedin Insights Tag on hyvin paljon Facebookin pixeliä vastaava tagi, joka kerää tietoa verkkosivusi vierailijoista. Lue lisää LinkedIn Insight -tunnisteen eduista, koodin asentamisesta ja siitä, kuinka voit käyttää sitä luomaan uudelleenmainontaa kohdeyleisöllesi.
Mikä on LinkedIn Insight Tag?
Pohjimmiltaan LinkedIn-pikseli on pala Javascript-koodia, jonka asennat verkkosivustosi jokaiselle sivulle. Tämä mahdollistaa perusteellisen kampanjaraportoinnin ja avaa arvokkaita tietoja vierailijoistasi. Tämä jättää evästeen kaikkien vierailijoiden selaimeen. Tällä tavalla aina kun joku, jolla on LinkedIn-tili, tulee verkkosivustollesi, voit kohdistaa hänelle mainontaa uudelleen LinkedInissä myöhemmin. LinkedIn Insight -tunnisteen avulla voit seurata seuraavia asioita:
Tulosseurantaa
Saada lisätietoa vuorovaikutuksesta
Kohdistaa verkkosivuston vierailija uudelleen
Lataa itsellesi Kublan markkinoinnin vuosisuunnitelman pohja ja nopeuta työtäsi!
Mitä hyötyjä on LinkedIn Insight Tag:istä?
Data on pääasia millä kehität mainontaasi, mutta et voi kerätä tietoja, jos et ole määrittänyt seurantaa. LinkedIn Insight -tunnisteen lisääminen verkkosivustosi sivuille antaa sinun seurata tarkasti, ketkä ovat vierailleet sivullasi. LinkedIn Insight Tag seuraa tuloksia ja tapahtumia ja tarjoaa mahdollisuuden oppia, mikä toimii tai mikä ei. Tällä saat arvokasta tietoa mainoskampanjoistasi.
Kirjaudu sisään ja siirry LinkedIn Campaign Manageriin.
Napsauta Account assets ja valitse avattavasta valikosta Insight Tag.
Napsauta Install My Insight Tag sinistä -painiketta.
Paina tästä Manage Insight -tunnista ja valitse sitten avattavasta See tag.
Näet Insight Tag -koodin tulee “I will install the tag myself” -valintaruutu.
Kopioi Insight Tag -koodi leikepöydälle.
Liitä tämä Insight Tag -koodi verkkosivustosi taustapuolelle juuri ennen </body>-tunnisteen loppua yleiseen alatunnisteeseen sivustosi jokaisella sivulla, mukaan lukien aliverkkotunnukset.
Tähän löytyy lisää apuja myös LinkedInin omalta sivulta.
Ota LinkedIn Insight Tag haltuusi
LinkedIn Insight Tag on tehokas oivallusten työkalu, joka auttaa sinua ymmärtämään LinkedIn-yleisösi paremmin. Olitpa tällä hetkellä ottamassa käyttöön LinkedIn-mainoskampanjoita, suunnittelet niitä tulevaisuudessa tai haluat vain ymmärtää paremmin, mikä LinkedIn-yleisösi kiinnostaa, tämä tagi on tärkeä lisättävä mainontasi analytiikkaan. LinkedIn Insight Tagin avulla voit kehittää yrityksesi mainoksia, jotka tuottavat liidejä ja näin kasvattavat myyntiä. LinkedInissä kannattaa oikeasti hyödyntää saatavilla olevaa dataa, sillä täällä on hyvin tarkkoja yleisöjä ja pystyt kehittämään näitä entistä enemmän Tagin avulla. Jos sinusta tuntuu, että tämä ei oikein aukea ota yhteyttä meihin – meiltä löytyy tietoa ja taitoa sekä LinkedIn-mainontaan, että mainonnan analytiikkaan!
Google Tag Manager on Googlen kehittämä työkalu, jonka avulla voi hallita sivuston markkinointitageja. Se auttaa keskittämään markkinointitagien hallinnan yhteen paikkaan tekee tagien kanssa työskentelemisestä jouhevaa helpon käyttöliittymänsä avulla.
Ennen kuin isketään kiinni siihen mitä Linkedin maksettu mainonta on varmistetaan, että kaikki tiedämme mistä on kyse. Linkedin on työelämälähtöinen sosiaalinen media, jossa on maailmanlaajuisesti satoja miljoonia käyttäjiä. Kyseessä ei siis ole mikään pieni sosiaalinen media, Linkedinin käyttö lisääntyy myös Suomessa jatkuvasti siksi se onkin sopivan ajankohtainen aihe käsiteltäväksi. Koska aiheena on Linkedin maksettu mainonta […]
Digitaalisen analytiikan avulla saat vastauksia kysymyksiin, kuten mitä sivustoillasi tapahtuu, mikä toimii ja mikä ei. Miten olet saanut parhaita tuloksia digimarkkinoinnista ja mitkä kanavat tuottavat eniten konversioita. Analytiikan ansiosta voimme myös kehittää verkkosivustoasi tai markkinointia yhä paremmaksi. Analytiikan ja raportoinnin työkaluja on monia mutta me olemme valinneet Kublassa käytettävät työkalut tarkasti optimoidaksemme parhaimman tiedon saannin. […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.