Bing - mikä se taas olikaan? Muistatko, milloin viimeksi olet tuskaillut oikean tiedon etsimisen kanssa tai vain tarvinnut nopeaa, luotettavaa tiedonlähdettä ja valinnut tähän tehtävään Bing-hakukoneen? Maailman toiseksi suosituin hakukone Bing on vuosien saatossa jäänyt kilpailijansa Googlen varjoon. On kuitenkin vielä suuri joukko potentiaalisia asiakkaita, jotka käyttävät sitä aktiivisesti Googlen sijaan.
Microsoftin omistama Bing antaa käyttäjillensä helpon startin internetin aalloilla surffaamiseen – hakukentästä löytää helposti niin teksti- kuin kuvahakuvaihtoehdonkin. Toki myös Googlessa on kuvahaun mahdollisuus, mutta se ei löydy suoraan hakukentästä. Hakukenttään on sen sijaan sijoitettu puhehaku. Kuten huomaat, on molemmissa hakukoneissa selviä yhtenäisyyksiä ja tietenkin hakukoneelle tuttu perusrakenne, mutta suosio jakaantuu silti näiden kahden hakukoneen välille: kaikki eivät käytä Googlea.
Vaikka nykyään internetsurffailusta puhutaankin käsitteellä googlettaminen, ei Google ole kaikkien mieleen. On miljoonia käyttäjiä, jotka tekevät hakunsa Bingillä. Useimmiten myös Windows-laitteiden tehdasasetuksena komeilee Bing ja kyllä, monille se jää päivittäiseen käyttöön.
Kuten Google, myös Bing tekee tulosta hakusanamainonnalla. Jos tunnet edes hitusen verran Google AdWordsia ja sen käyttöliittymää, sujuu myös Bingin käyttäminen mainosalustana mallikkaasti. Vaikka näistä kahdesta suosituimmasta hakukoneesta löytyy eroavaisuuksia, on Bingin hakusanamainonta yllättävän samankaltainen Google AdWordsin kanssa.
Näitä kahta hakukonetta yhdistää perusrakenteen lisäksi mainostajan näkökulmasta myös klikkauksiin perustuva laskutus: mainostaja maksaa siis ainoastaan klikkaavista käyttäjistä niin Bing Adsissa eli Microsoft Advertising -alustalla kuin Google AdWordsissakin.
Bing vie kustannustehokkuudellaan kärkipaikan. Kun sen algoritmi ja yleiset mainostamisen käytänteet tulevat tutuiksi, voi Bing osoittautua kultakaivokseksi. Kun verrataan Googlessa tehtyihin hakuihin ja kävijämäärään, jää Bing kakkoseksi, mutta loistaa kilpailun vähyydestä johtuen edullisena ja kustannustehokkaana mainosalustana. Sinun yrityksellesi tai toiminnallesi tärkeitä avainsanoja käyttää huomattavasti pienempi kilpailijajoukko Bingissä, joka laskee klikkaushintoja (CPC) huomattavasti.
Emme tietenkään voi kiistää sitä tosiasiaa, että Google AdWords on maailman suosituin alusta hakusanamainonnalle, mutta tämä ei kuitenkaan sivuuta mahdollisuuksia Microsoft Advertising -alustalla – mikäli mainostat vain Googlessa, jäävät miljoonat potentiaaliset asiakkaat Bingissä huomioimatta.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Bing Ads kulkee nykyään nimellä Microsoft Advertising tarjoten kustannustehokkaita mainospaikkoja. Vaikka se ei syrjäytäkään Googlea, tulee se silti hyvänä kakkosena. Molemmissa on omat hyvät puolensa, eikä kumpaakaan kannata unohtaa – mainonta Bingissä sopii parhaiten Google-mainonnan kustannustehokkaaksi tueksi.
Bingillä on edelleen uskollinen käyttäjäkuntansa: 145 miljoonaa potentiaalista asiakasta ympäri maailman suorittaa hakunsa tällä hakukoneella.
Bing on Microsoftin omistama hakukone, mutta niin ovat myös Yahoo! sekä AOL. Kun luot mainoksesi Microsoft Advertising -alustalla, tavoittaa se helposti kävijät kaikissa kolmessa hakukoneessa.
Bingissä suoritetaan miljoonia hakuja yhden ainoan kuukauden aikana hakuvolyymin ollessa silti pienempi kuin hakukonekingillä eli Googlella – tämän vuoksi syntyy tilanne vähemmästä kilpailusta ja mahdollisuudesta päästä helpommin ja edullisemmin hyville mainossijoituksille.
Bing on erittäin kustannustehokas kampanja-alusta vähemmän kilpailun vuoksi. Pieni budjetti? Ei hätää! Microsoft Advertising -alustalla on mahdollista saada CTR eli klikkausprosentti korkeammaksi pienemmällä budjetilla. On siis totta, että sama summa, jonka sijoitat kampanjaan Google AdWords -alustalla, saattaa Microsoft Advertising -alustalla tuoda jopa puolet parempia tuloksia. Kun ROI (Return On Investment) on parempi, CTR (Click-Through Rate) on korkeampi ja CPC (Cost Per Click) on halvempi, on mainostajan syytä pamahtaa paikalle.
Googlessa kohderyhmä on hämmentävän laaja: hakukonetta käyttävät kaiken ikäiset, näköiset ja kaikenlaisia mieltymyksiä omaavat ihmiset, kun taas Bingissä käyttäjät pystytään rajaamaan huomattavasti tarkemmin. Bing on luottohakukone useimmiten yli 35-vuotiaille, naimisissa oleville henkilöille, joilla on tavanomaista korkeampi elintaso. Kukapa ei tahtoisi kohdentaa mainostaan keskimääräisesti varakkaammalle yleisölle? Mikäli tuotteesi tai palvelusi osuu tähän kohderyhmään, on viimeistäänkin aika laittaa mainokset pyörimään!
Kyllä, ehdottomasti! Niitä mahdollisuuksia, joita mainostus Bingissä voi sinun yrityksellesi tai toiminnallesi tuoda, ei missään tapauksessa kannata sivuuttaa. Yhdessä Google AdWords sekä Microsoft Advertising kattavat lähes kaikki Suomessa tehdyt hakukonehaut tukien toinen toistaan. Onnistunut, kustannustehokas mainonta Bingissä vaatii toki perehtymistä algoritmiin ja toimivan mainonnan käytäntöihin, mutta lopputuloksena kasvanut asiakaskunta on jokaisen Bingiin laitetun euron ja ajan arvoinen. Niin kauan kun kilpailijat pysyttelevät Googlessa, kannattaa kokeilla mainontaa Bingissä!
Anna ammattilaisen hoitaa Bing-mainonta kustannustehokkaasti puolestasi – ota yhteyttä Kublan tiimiin jo tänään!
Lue myös:
Google-mainonta - 5 kysymystä ja vastausta
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.