Etenkin pienten ja keskisuurten yritysten on osattava sijoittaa usein hyvin vähäiset markkinointivarat oikeisiin paikkoihin. Mainosalustana Facebook on varsin suosittu, sillä siellä mainostaminen voi tuoda tuloksia oikein tehtynä parilla kympilläkin. Seuraavaksi kerromme sinulle yrityskäyttöön suunnitellusta Facebook Ads Manager työkalusta, joka tuo tehoa mainostamiseen ja tekee käyttöoikeuksien hallinnasta helpompaa.
Kun haluat mainostaa kustannustehokkaasti Facebookissa, on sinun tehtävä lähempää tuttavuutta Facebookin mainostyökalun kanssa. Tämä kyseinen mainostyökalu tunnetaan nimellä Facebook Ads Manager tai Facebook Business Manager.
Kaikkien uusien työkalujen käyttöönotto vaatii aina hieman aikaa. Se, mikä alkuun saattaa näyttää ja tuntua monimutkaiselta, onkin loppujen lopuksi mainio työkalu, jota ilman eläminen olisi ajatuksena suorastaan kauhistuttava. Facebook Ads Manager tuo mukanaan kaiken tarvittavan sisältöä lukuun ottamatta tehokkaaseen mainontaan Facebookissa, mikä tekee siitä ylivoimaisen apurin. Mitä Facebook Ads Managerissa sitten voi tehdä?
Facebook-markkinointi tavoittaa satoja tuhansia suomalaisia päivittäin. Voit pyörittää mainontaa millä tahansa budjetilla, mikä tekee siitä loistavan mainosalustan niin aloittaville yrityksille kuin maailmanlaajuisillekin bisneksille.
Sinulla on kaksi vaihtoehtoa luoda Facebook-mainos:
1. Voit julkaista postauksen yrityssivulla Facebookissa normaaliin tapaan, jonka jälkeen boostaat julkaistua postausta esimerkiksi kympillä.
2. Voit luoda mainoksen Facebook Ads Managerin kautta. Kun käytät mainoksen luomiseen Ads Manageria, saat käyttöösi erittäin tehokkaat kohdennusvaihtoehdot sekä mainonnan kehittämistä varten tarpeellisen analytiikan.
Sinulla on useita eri kohdennusvaihtoehtoja:
1. Sijainti → Valitse maa, kaupunki tai postinumeroalue, jolla haluat mainostasi esitettävän. Voit määrittää mainoksen näkymään esimerkiksi Helsingissä ja muissa kaupungeissa vaikkapa 20 kilometrin säteellä.
2. Kohderyhmän ikä → Mieti, minkä ikäiset voisivat olla kiinnostuneita tuotteestasi tai palvelustasi. Pyri löytämään sopiva ikähaitari, joka ei ole liian laaja. Voit kohdentaa mainoksen näkymään esimerkiksi ainoastaan 20-35-vuotiaille.
3. Demografiatiedot → Pohdi, millaisia ihmisiä nämä potentiaaliset asiakkaat ovat. Sinun on mahdollista kohdentaa mainoksesi muun muassa koulutuksen, parisuhdetilanteen tai taloudellisen tilanteen mukaan.
4. Kiinnostuksen kohteet → Facebook kerää tietoja siitä, millaisista asioista palvelun käyttäjät pitävät. Näin voit kohdentaa mainontaa esimerkiksi niille, jotka osoittaneet kiinnostuksensa vaikkapa tanssiin, retkeilyyn, autoihin tai suklaaseen.
5. Käyttäytyminen → Voit kohdentaa mainoksen myös käyttäytymisen perusteella näkymään esimerkiksi ainoastaan sellaisille ihmisille, jotka käyttävät Facebookin selaamiseen mobiililaitetta tai ovat ostaneet tuotteen verkkokaupastasi edellisen mainoksesi ansiosta.
Kun haluat tehdä tehokasta mainontaa, on Facebook Ads Manager näistä kahdesta fiksumpi valinta. Loistavien kohdennusvaihtoehtojen ansiosta voit näyttää mainostasi esimerkiksi ainoastaan niille, jotka ovat jo katsoneet mainostettavaa tuotetta verkkokaupassasi. Näin pystyt puhuttelemaan ns. lämmintä yleisöä eli kiinnostuksen tuotettasi kohtaan osoittaneita potentiaalisia asiakkaita.
Vinkki: Jotta saat mainonnasta kaiken tehon irti, asenna verkkosivuillesi tai -kauppaasi Facebookin seurantapikseli Google Tag Manager -työkalulla.
Kiinnostaako Facebook-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä some-tekemisestä?
Facebook Ads Manager tekee mainostamisesta parempaa ja yrityssivun sekä mainostilin hallinnasta helpompaa. Voit jakaa erilaisia yrityssivun tai mainostilin hallintaan liittyviä oikeuksia yrityksen ulkopuolisille henkilöille, jotka auttavat sinua tekemään tehokasta mainontaa.
Ongelma: Haluat, että Kubla hoitaa Facebook-markkinoinnin puolestasi, jotta mainonta on taatusti fiksua ja säästät omaa aikaa. Tahdot kuitenkin pitää henkilökohtaisen Facebook-tilisi erillään yritystilistä.
Ratkaisu: Facebook Ads Manager, jonka avulla voit jakaa käyttöoikeuden Kublalle Facebook Ads Manager -tilin Yritysasetuksista. Sinun ei siis tarvitse luovuttaa henkilökohtaista salasanaasi, vaan mainostyökalun kautta pystyt asettamaan kumppanillesi tarvittavat oikeudet mainostamiseen.
Esimerkiksi yritystilin käyttöoikeuksista pystyt nimeään henkilön sähköpostiosoitteella ja antamaan hänelle tarvittavan roolin, kuten mainostaja. Tällöin mainostajalla on mahdollisuus tarkastella kävijätietoja ja hallinnoida mainoksia, mutta ei oikeutta vaikkapa vastata kommentteihin tai viesteihin.
Facebook Ads Manager on helppo ottaa käyttöön, kun seuraat alla olevia askeleita. Sinulla täytyy olla henkilökohtainen Facebook-tili, sillä tällöin sinulla on ylläpitäjän oikeudet eli oikeudet kaikkiin tarvittaviin muutoksiin, jotka koskevat yrityssivua tai mainostiliä.
Klikkaa itsesi osoitteeseen http://business.facebook.com, ja paina oikeasta yläreunasta painiketta “Luo tili.”
Kirjaudu ensin henkilökohtaisilla tunnuksillasi Facebookiin.
Täytä sitten yrityksen ja tilin nimi, nimesi sekä organisaatiosi sähköposti.
Kerro yrityksestäsi loput tarvittavat tiedot, ja paina painiketta “Lähetä”. Saat sähköpostiisi viestin, jossa sinua pyydetään vielä vahvistamaan syöttämäsi sähköpostiosoite.
Kun olet avannut Facebook Ads Manager -tilin yllä olevien ohjeiden mukaan, voit liittää tiliin yrityksen Facebook-sivun, luoda sellaisen tai pyytää käyttöoikeutta vaikkapa yhtiökumppanin tekemään sivuun. Tämän lisäksi pystyt lisäämään yrityksen mainostilin, luoda uuden mainostilin tai pyytämään käyttöoikeutta jo olemassa olevaan mainostiliin.
Klikkaa painiketta “Yritysasetukset”.
Paina painiketta “Tilit” → “Sivut” → “Lisää”.
Klikkaa painiketta “Yritysasetukset”.
Paina painiketta “Tilit” → “Mainostilit” → “Lisää”.
Vinkki: Muista lisätä tiliin myös maksutapa, jotta voit julkaista mainoksia. Se onnistuu samasta paikasta, eli klikkaamalla painiketta “Yritysasetukset” ja sieltä “Maksutavat”.
Facebook-mainontaa voi tehdä tehottomasti tai tehokkaasti. Me Kublalla teemme mainontaa Facebookissa supertehokkaasti tuoden takuuvarmoja tuloksia taloon! Autamme sinut tarvittaessa alkuun tämän työkalun oikeaoppisessa käyttöönotossa sekä pidämme huolen siitä, että homma pelaa myös jatkossa.
Ole meihin yhteydessä, jos haluat kiinnittää potentiaalisten asiakkaidesi huomion Facebookissa.
Pyydä apua Kublalta!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.