Some markkinointi \ Facebook-mainonnan ulkoistaminen. Miksi se kannattaa?
Facebook-mainonnan ulkoistaminen on päätös, jota monet yrittäjät miettivät. Tässä blogissa käymme läpi sen hyviä ja huonoja puolia – ja mitä sudenkuoppia kannattaa ehdottomasti välttää.
Facebook-mainonnan ulkoistaminen – Ohjeet
Olet tilanteessa, jossa etsit tietoa siitä, kuinka voit palkata Facebook-mainostoimiston ja mikä on paras tapa edetä asiassa. Ehkä olet äskettäin aloittanut markkinointipäällikkönä tai olet yrittäjä kasvavassa yrityksessä, jonka työmäärä kasvaa jatkuvasti: nämä asiat on erityisen tärkeää huomioida ulkoistaessasi Facebook-markkinointiasi.
Pitäisikö minun palkata freelancer vai mainostoimisto?
Freelancerit ovat usein edullisempi vaihtoehto yrityksille, jotka haluavat palkata apua Facebook-mainontaan. Kuitenkin yhden henkilön luottaminen yrityksesi liidien luomiseen voi olla riskialtista. Jos kyseinen henkilö päättää siirtyä toiselle alalle tai kemia hänen kanssaan ei toimi, sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin etsiä toinen. Ja tämä tietysti johtaa pitkään oppimisjaksoon, jossa uusi Freelancer testaa ja oppii, mikä toimii alallasi ja juuri sinun yrityksellesi.
Suosittelisinkin siis, että etsit toimiston, jolla on kokemusta alaltasi, jolla on kokonainen asiantuntijatiimi – ei ole realistista, että yhdellä henkilöllä on viimeisin tietämys teknisen analytiikan asetuksista ja yrityksesi parhaista mainosmuodoista ja siitä, mitä muita kanavia kannattaa testata. Laadukkailla mainostoimistoilla on asiantuntijoita mainonnan useilta eri osa-alueilta, joiden yhteistyöstä muodostuu onnistunut mainoskokonaisuus sinun yrityksellesi.
Onko Facebook-mainonnan ulkoistaminen kallista
Sen ei tarvitse olla. Meillä on erittäin edullinen hinnoittelurakenne, joka ottaa huomioon asiakkaidemme budjetit. Toinen huomionarvoinen asia on, että meillä on kiinteä hinnoittelu – et maksa ylimääräistä kuukausina, jolloin mainosbudjettisi kasvaa (esim. sesonkiaikana).
Kuukausittainen mainosbudjettisi voi todellakin pienentyä, jos toimisto löytää tapoja tehostaa kampanjoimista! Onkin siis kannattavaa perehtyä, mahdolliseen yhteistyökumppaniin riittävän hyvin, sillä kalliimman mainostoimiston hinta-laatusuhde voi olla parempi kuin halvemman toimiston. Tämä ei kuitenkaan ole automaattisesti totta, joten kumppania valitessa tulee olla tarkkana.
Lataa itsellesi Kublan markkinoinnin vuosisuunnitelman pohja ja nopeuta työtäsi!
Pitäisikö minulla jo olla Facebook-mainostili?
Sinulla ei tarvitse olla Facebook-mainostiliä valmiina ulkoistaessasi Facebook-mainontasi. Me Kublalla rakennamme usein kaikki tarvittavat työkalut Facebook-mainontaan, olipa kyseessä sitten mainostili tai vaikka yrityksen Facebook-sivu. Olemme myös tottuneet auttamaan asiakkaitamme perustamaan Business Managerin, joka on hyödyllinen kaikkien eri työkalujen hallinnassa saman katon alla. Autamme asiakkaitamme myös jokaisessa vaiheessa, kuten resurssien ja käyttöoikeuksien jakamisessa mainonnan aloittamista varten.
Mitä osaamista minulla pitäisi olla valmiiksi päästäkseni alkuun Facebook-mainonnan ulkoistamisessa?
Asiakkaidemme ei tarvitse tuntea Facebook-mainonnan yksityiskohtia voidakseen työskennellä kanssamme. Se on meidän tehtävämme! On kuitenkin hyödyllistä, että tunnet omat tuotteesi/palvelusi ja kohdeyleisön. Yhdessä voimme luoda parhaan viestikärjen ja hienosäätää kohdistuksen kustannustehokkaiden kampanjoiden luomiseksi. Tuloksia ja dataa seuraamalla, pystymme kehittämään toimintaa jatkuvasti yhteistyön jatkuessa. Facebook-mainonnassa onkin hyvä ymmärtää työn pitkäjänteisyys, sillä dataan pohjautuva kehitys tapahtuu useiden kuukausien aikana. Tämä ei tarkoita, että tuloksia ei voisi saada nopeasti, mutta parhaat tulokset nähdään vasta pidemmän optimoinnin jälkeen.
Millaista raportointia minun pitäisi odottaa?
Raportointi on tärkeä osa digitaalista markkinointia, ja upeat raportit eivät ole vain kasa vaikeaselkoisia numeroita, vaan ne tarjoavat huomioita siitä, mitä pitäisi parantaa ja miksi. Esimerkkiraportin pyytäminen ja sen sisältämät huomiot on loistava tapa testata vesiä mahdollisen kumppanin kanssa. Tärkeitä mitattavia asioita ovat muun muassa klikkihinnat ja klikkiprosentit, ja tehdä selväksi mikä näihin vaikuttaa. Näin saadaan parempi kuva esimerkiksi kohdennusten ja viestikärkien onnistumisesta.
Näillä vinkeillä saat pallon pyörimään ja löydät sopivan toimiston digitaalisen markkinoinnin tarpeisiisi! Mainonnan ulkoistamisen ei tarvitse olla hankalaa. Jos olet asiaa miettinyt, suosittelen ottamaan meihin yhteyttä, jotta voimme selvittää olisimmeko me sopiva kumppani juuri sinulle.
Oletko tullut lopputulokseen, ettei Facebook kanavana ole sinulle se oikea? Mietipä uudestaan. Toki näin voi ollakin, mutta huono menestys Facebookissa saattaa juontaa juurensa myös esimerkiksi mainonnan vääränlaisesta kohdentamisesta. Me haluamme kertoa sinulle kaiken aiheesta Facebook mainonnan ulkoistaminen, jotta sinun ei tarvitse enää pähkäillä, kannattaako Facebook-mainontaa vielä kokeilla vai ei. Tee itse ja säästä vs. ulkoista ammattilaiselle […]
Facebook on hyvä alusta mainonnalle, joten tässä kohtaa voisi melkein jopa onnitella hyvästä päätöksestä aloittaa Facebook mainonta. Facebookin teho perustuu suureen käyttäjämassaan sekä heidän aktiivisuuteen. Kun paljon ihmisiä käyttää aktiivisesti alustaa tarkoittaa se luonnollisesti sitä, että suurimmalle osalle tästä massasta löytyy potentiaalisia asiakkaita. Facebook on myös itse kehittänyt aktiivisesti mainonnan mahdollisuuksia palvelussa, joten puitteet on […]
Facebook mainonnan tahti määräytyy aina tilanteen mukaan. Siihen vaikuttaa hyvin moni asia, joten mahdoton antaa yhtä oikeaa vastausta siihen mihin tahtiin Facebook mainontaa tehdään ja mikä mainonnan optimaalinen tahti on. Oikeastaan kaikki päätökset aina mainoksen suunnittelusta sen julkaisuajankohtaan voivat vaikuttaa mainonnan optimointiin ja lopulta myös mainonnan uusimiseen. Alla käydään pääpiirteittäin läpi mitkä asiat vaikuttavat Facebook mainonnan […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.