Valitsemalla oikein Facebookin kampanjatavoitteet varmistat, että Facebookin tekoäly tietää mitä haluat saada aikaan. Näiden ohjeiden avulla tiedät, kuinka saat Facebookin tekoälystä uuden ystävän ja saavutat Facebook mainosten tavoitteet.
Onko väliä, minkä Facebook mainosten tavoitteen valitsee kampanjaa rakentaessaan? Kyllä on, ja toivon avaavani eri kampanjamuotojen välisiä kriittisiä eroja, jotta onnistut kampanjatavoitteessasi. Näiden vinkkien avulla saat Facebookin algoritmin, eli käytännössä tekoälyn, toimimaan tarmokkaasti sinun eduksesi.
Facebook mainosten tavoitteet määrittävät pitkälti sen, mitä tavoitetta kohti Facebookin algoritmi alkaa optimoimaan kampanjaa. Tämän vuoksi oikean kampanjatavoitteen valinta on kriittisen tärkeää.
Facebook mainosten tavoitteiden määrittely
Voidaksesi määrittää oikein Facebook mainosten tavoitteet, on sinun tietenkin ensin määritettävä mikä tavoite sinulla on ja kuinka muunnat sen Facebookin mittareiksi. Haluatko saada runsaasti uusia silmäpareja mainoksellesi, kävijöitä sivustollesi vai yhteydenottoja?
Ennen kuin hyppäät ennenaikaisesti silmät kiiluen ostohousut jalassa olevien asiakkaiden kimppuun, mieti kuinka paljon tällä hetkellä saat ostoihin päätyviä yhteydenottoja verkkosivustosi kautta. Jos vastaus on rippusellinen kuukaudessa, ei Facebook-mainosten tavoitteeksi välttämättä kannata asettaa yhteydenottoja. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että Facebook ei voi olla merkittävä tekijä yrityksesi markkinoinnin välineenä: tavoite on kuitenkin asetettava siten, että Facebook on kanavana mitoitettu oikein.
Toinen syy, miksi ns. ”kovia konversioita” ei välttämättä kannata asettaa ainakaan heti alkuun, johtuu Facebookin algoritmista. Keinoäly joutuu toimimaan kaikessa sofistikoituneisuudessaan varsin rajallisessa toimintaympäristössä: sinä määrität kohdeyleisön ja mainosviestit. Toisin sanoen sinun luomasi mainosviesti ja kohderyhmämäärittelyt ovat ne pelikortit, jolla Facebookin algoritmin on pelattava. Poloisen keinoälyn tehtäväksi jää etsiä tästä yleisöstä ne henkilöt, ketkä todennäköisimmin tekevät haluamasi toimenpiteen.
Hikeä pukkaa kylmemmänkin peltiheikin otsalle.
Onneksi digimarkkinoinnin yksi kovimmista ominaisuuksista, mahdollisuus testaamiseen, tarjoaa tässäkin apua. Voit testata mitkä määrittelyt Facebook-mainosten tavoitteissa tuovat sinulle parhaat haluamasi tulokset. Tässä erilaisia muuttujia, joita sinun kannattaa huomioida arvioidessasi kampanja-asetusten toimivuutta.
Kiinnostaako Facebook-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä some-tekemisestä?
Lue tarkemmin Facebook-mainonnan palvelustamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Muuttujat Facebook-mainosten tavoitteen onnistumisessa
Kohderyhmän koko
Suurempi, yli 100 000 hengen yleisö, tarjoaa enemmän liikkumavaraa algoritmille etsiä joukosta parhaat kalat. Parven pienentyessä myös sinttien koko tuppaa yleensä pienenemään. Poikkeuksena ovat erityisen tarkat B2B-yleisöt ja muut niche-kohderyhmät.
Mainosviesti ja Call-to-Action
Mitä kohdeyleisölle näytettävässä mainoksessa kerrotaan – ja kuinka se kerrotaan. Ohjaatko kävijän verkkosivustolle lukemaan lisätietoa syventävästä artikkelista vai ohjaatko ensi kertaa kohdattavan henkilön jättämään suoraan yhteystietonsa?
Kampanjatavoite, eli määrittämäsi Facebook-mainoksen tavoite
Haluatko kävijäliikennettä sivustollesi?
☑️ Algoritmi pyrkii näyttämään mainostasi niille Facebook-käyttäjille (määrittämäsi yleisön sisältä), ketkä ovat todennäköisimpiä klikkaamaan mainostasi.
Vai haluatko kenties tykkääjiä ja kommentteja?
☑️ Koneäly näyttää mainostasi niille, kenellä on kerätyn historiatiedon pohjalta herkin tykkäysnappi.
Näiden tietojen avulla teet oikeat valinnat kampanja-asetuksissa ja kasvatat onnistumisen todennäköisyyttä.
Ota yhteyttä!