Sekä hakukoneet että ihmiset rakastavat hyvää sisältöä. Se, mikä on omasta mielestäsi kiinnostavaa sisältöä, ei välttämättä saa potentiaalisia asiakkaitasi koukuttumaan. Ehkä mietit, miten ihmiset löytävät sisältösi verkosta, tai mitkä sisällöistäsi ovat suosituimpia? Google Search Console Insights tarjoaa vastauksen näiden kysymysten lisäksi moniin muihin sisältöäsi koskeviin pohdintoihin!
Kohderyhmää kiinnostavan sisällön tuottaminen voi tuntua haastavalta, sillä eihän kenenkään pään sisään voi päästä. Google Search Console Insights on kuitenkin ikään kuin matka asiakkaan ajatuksiin, sillä se kertoo sinulle siitä, millaisen sisällön parissa hän viihtyy – ja tietysti haluat tietää tämän, jotta saat asiakkaan vierailemaan sivustollasi uudelleen.
Google Search Console Insights kerää dataa, jonka pohjalta pystyt tekemään kannattavia päätöksiä sekä parantamaan sisältöäsi entistäkin kiinnostavammaksi. Tässä pienessä oppaassa perehdymme nyt kyseisen, uuden ominaisuuden hyötyihin sekä käyttöönottoon.
Mikä on Google Search Console Insights?
Google Search Console Insights on varta vasten sisällöntuottajia varten luotu ominaisuus, jota kaikkien sisältöä sisältävien verkkosivujen ja -kauppojen ylläpitäjien kannattaa tutkailla. Kyseinen ominaisuus saa datansa kahdesta työkalusta, joita ovat Google Search Console sekä Google Analytics. Pystyt seuraamaan tarkasti esimerkiksi sitä, mikä sisältö sivustollasi kiinnostaa eniten, millä hakusanalla ihmiset hakevat ennen sisällössäsi vierailua, ja mitkä muiden verkkosivustojen artikkelit ohjaavat potentiaaliset asiakkaat sinun verkkosivustollesi. Varsin kiinnostavaa, eikö?
Google Search Console Insights, kuva: Google
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.
Uusi Google Search Console Insights -ominaisuus on osa Google Search Console -työkalua. Jotta voit hyödyntää tätä uutta ominaisuutta, tarvitset siis Google Search Consolen käyttöösi. Mikäli kyseinen työkalu on jo osa arkeasi, voit hypätä suoraan uuden ominaisuuden käyttöönottoon.
Google Search Console Insights toimii siten, että siirryt Google Search Console -työkalun Yleiskatsaus-sivulle, ja klikkaat Search Console Insights -painiketta. Voit myös klikata suoraan alla olevaa linkkiä päästäksesi ottamaan uuden ominaisuuden käyttöösi.
Suosittelemme linkittämään Google Search Consolen sekä Google Analyticsin, jotta Google Search Console Insights saa enemmän dataa. Datan määrä vaikuttaa ominaisuuden antamiin sisältövinkkeihin, joten runsas data tarkoittaa entistäkin parempia vinkkejä sinulle.
Kenelle Google Search Console Insights on hyödyllinen?
Mikäli julkaiset sisältöä verkkoon, mutta et lainkaan seuraa sen menestystä, on aika korjata tämä tapa. Kenen etu on se, että luot viikosta toiseen huonoa sisältöä, joka ei anna asiakkaan käyttämälle ajalle arvoa eikä myy? Google Search Console Insights tarjoaa tarkkaa tietoa sisältöjen suosiosta, mikä tekee siitä loistavan lisäominaisuuden jokaiselle Google Search Consolen käyttäjälle.
Olit sitten verkkosivuston ylläpitäjä, verkkokauppias tai bloggari, suosittelemme ehdottomasti tutustumaan tähän mielenkiintoista ja hyödyllistä informaatiota täynnä olevaan ominaisuuteen. Google Search Console Insights on siis loistava apu jokaiselle verkkosisältöä tuottavalle.
Yhteenvetona Google Search Console Insights on aikasi arvoinen ominaisuus
Google Search Console Insights on uusinta uutta, ja siihen on fiksua perehtyä nyt jo ensimetreillä. Uskomme kyseisen ominaisuuden tuovan korvaamatonta apua monille yrityksille ja sisällöntuottajille, jotka haluavat saada potentiaalisen asiakkaan rakastumaan sisältöihinsä.
Analysoimalla Google Search Console Insightsin antamaa dataa tiedät, millaista sisältöä sinun kannattaa luoda, etkä näin ollen käytä vähäisiä tuntejasi sellaisen sisällön tuottamiseen, joka ei loppujen lopuksi kiinnosta kohderyhmääsi.
Mikäli tarvitset jeesiä uuden ominaisuuden käyttöönotossa tai haluat tietää lisää sen toiminnasta käytännössä, olemme aina valmiita auttamaan!
Älä anna kilpailijasi viedä paikkaasi Googlen hakutulossivun kärjessä – Google Console eli Google Search Console on tiesi asiakkaiden tietoisuuteen. Koko hakukoneoptimointi pohjautuu siihen, kuinka Google näkee verkkosivustosi ja pitääkö se näkemästään. Jos saat Googlen rakastumaan, saat taatusti myös potentiaaliset asiakkaat tykästymään. Googlen suosikkisivut näkyvät hakutulossivulla paremmalla paikalla kuin huonosti optimoidut sivustot. Google Console on maksuton […]
Search Console on Googlen työkalu johon on syytä tutustua. Olet taatusti joskus paininut näiden kysymysten äärellä: miksi verkkosivuni ei näy Googlessa? Kuinka voisin saada sivuni näkymään hakutulosten kärjessä? Mitä tässä oikeastaan enää voi tehdä, jotta näkyvyys voisi kohota huippuunsa? Hakukoneoptimointi on tärkeää jokaiselle yritykselle, mutta käytännössä se voi tuntua lannistavan monimutkaiselta. Google Search Console tarjoaa […]
Google mainonta voi olla pelottavaa. Miten se toimii, mikä on paras tapa tehdä siellä mainontaa ja kuinka edes aloittaa? Vaikka Google mainonnan maailma olisi sinulle täysin vieras, älä sulje sen tuomia mahdollisuuksia pois. Me Kublalla viemme bisneksesi Googlen paraatipaikoille, jotta tavoitat asiakkaasi juuri sillä hetkellä, kun he haluavat ostaa. Tässä artikkelissa kerromme perusteet siitä mitä […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.