Miksi Instagram mainokset toimivat niin hyvin? Kubla kertoo kolme syytä! 

Oi, iha­na Ins­ta. Ins­ta­gram on sovel­lus, jon­ka nousu­kii­dol­le ei näy lop­pua. Maa­il­man­laa­jui­ses­ti yli mil­jar­din käyt­tä­jän suo­si­ma IG on yksi tehok­kaim­mis­ta mai­nos­ka­na­vis­ta, jon­ka käyt­töön kan­nat­taa todel­la syven­tyä – ihan vaik­ka ammat­ti­lai­sen­kin ohjeis­tuk­sel­la. Ins­ta­gram mai­nok­set toimivat!

Lähes kaik­ki yri­tyk­set teke­vät mai­non­taa Ins­ta­gra­mis­sa ja voit vaan kuvi­tel­la, kuin­ka isot toi­mi­jat käyt­tä­vät resurs­se­jaan kil­pail­les­saan poten­ti­aa­lis­ten asiak­kai­den huo­mios­ta. Mones­ti näi­den yri­tys­ten mark­ki­noin­nis­ta vas­taa­vat mark­ki­noin­tia­lan ammat­ti­lai­set – jos hei­dän kans­saan läh­tee kisaan, on olta­va joko yllin kyl­lin aikaa tai sit­ten rahaa. Kysy itsel­tä­si, haluat­ko sijoit­taa mai­non­taan vähäi­siä tun­te­ja vai euro­ja, jot­ka ammat­ti­lai­sen toteut­ta­mat Ins­ta­gram mai­nok­set tuo­vat takai­sin tuplana?

Mikä­li pää­dyt jäl­kim­mäi­seen vaih­toeh­toon, on Kubla tääl­lä sinua varten!

Instagram mainokset muuttavat muotoaan

Syöt­tees­sä näky­vät Ins­ta­gram mai­nok­set pitä­vät pin­tan­sa edel­leen, mut­ta vaih­toeh­to­ja on mui­ta­kin. Yksi näis­tä vaih­toeh­dois­ta on vuon­na 2016 jul­kis­tet­tu Ins­ta­gram Sto­ries, joka toi pala­sen suo­sit­tua Snapc­hat-sovel­lus­ta Ins­ta­gra­min raa­mien sisäl­le – Sto­rie­siin jul­kais­tut kuvat ja videot näky­vät siel­lä ainoas­taan 24 tun­nin ajan. Ins­ta­gram mai­nok­set Sto­rie­sis­sa näky­vät myös niil­le, jot­ka vain selai­le­vat ystä­vien­sä jul­kai­se­mia tari­noi­ta, eivät­kä edes seu­raa sinua. Muis­ta kui­ten­kin luo­da Ins­ta­gram mai­nok­set erik­seen syöt­tee­seen ja tari­noi­hin, älä käy­tä samaa mai­nos­jouk­koa mikä­li mahdollista.

Ins­ta­gram ker­too, että Sto­rie­siin jul­kais­tut tari­nat sitout­ta­vat käyt­tä­jiä enem­män kuin tavan­omai­set syöt­tees­sä näky­vät päi­vi­tyk­set. Jopa joka vii­des tari­nan näh­nyt käyt­tä­jä vas­taa tari­naan vies­til­lä – ethän siis jätä tätä kom­mu­ni­koin­ti­väy­lää vähäl­le huomiolle.

Instagram mainokset ovat edullisia oikein kohdennettuna

Sanoi­ko joku sanan kus­tan­nus­te­ho­kas? Kyl­lä, Ins­ta­gram mai­nok­set ovat edul­li­sia ja var­sin kus­tan­nus­te­hok­kai­ta oikein koh­den­net­tu­na. Koh­den­nuk­ses­ta puhu­taan pal­jon – kaik­ki hokee aina sitä, että mai­non­ta on koh­den­net­ta­va. Mut­ta kenel­le ja mik­si? Ins­ta­gram mai­nok­set kan­nat­taa koh­den­taa koh­de­ryh­mäl­le, johon kuu­lu­via ihmi­siä uskot tuot­tee­si tai pal­ve­lusi kiin­nos­ta­van. Mikä­li Ins­ta­gram mai­nok­set näky­vät tois­tu­vas­ti koh­de­ryh­mään kuu­lu­mat­to­mil­le ihmi­sil­le, menee näi­den ihmis­ten tavoit­ta­mi­seen kulu­te­tut rahat kank­ku­lan kaivoon.

CPM eli Cost per Thousand Impres­sions tar­koit­taa tuhat­ta näyt­tö­ker­taa. Ins­ta­gra­mis­sa CPM on huo­mat­ta­vas­ti edul­li­sem­pi kuin esi­mer­kik­si Face­boo­kis­sa. Face­boo­kis­ta puheen ollen, Ins­ta­gram mai­nok­set luo­daan ja nii­tä hal­lin­noi­daan Face­book Busi­ness Mana­ge­ris­sa.

Haluat­ko aloit­taa digi­taa­li­sen mark­ki­noin­nin tai tehos­taa nykyis­tä teke­mis­tä? Autam­me mielellämme!

Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.

Mitä hyötyä Instagramissa mainostamisella on? Kolme syytä, miksi Instagram toimii

Suu­rin osa yri­tyk­sis­tä on yhtä miel­tä – Ins­ta­gram mai­nok­set toi­mi­vat, mut­ta tie­tää­kö kukaan mik­si? Syi­tä on monia, jois­ta Kubla on lis­tan­nut alle kol­me. Aja­tuk­sen kans­sa teh­dyt Ins­ta­gram mai­nok­set tuo­vat yri­tyk­sel­le näky­vyy­den lisäk­si mak­sa­via asiak­kai­ta ja pitä­vät yllä jo ole­mas­sa ole­vien asiak­kai­den mie­len­kiin­toa. Yhdel­lä mai­nok­sel­la tuli­si kui­ten­kin aina olla vain yksi teh­tä­vä: älä siis yri­tä samaan aikaan haa­lia lisää asiak­kai­ta ja pitää huol­ta van­hois­ta asiakassuhteista.

1. Instagram mainokset ovat visuaalisia

Ins­ta­gram on visu­aa­li­nen ympä­ris­tö. Siel­lä eni­ten huo­mio­ta saa­vat kau­niit, kuvauk­sel­li­set asiat – eten­kin sisus­tus, muo­ti, hyvin­voin­ti ja kau­neus. Upea kuva van­git­see taa­tus­ti poten­ti­aa­li­sen asiak­kaan kat­seen ja yti­me­käs vies­ti ohjaa toi­mi­maan. Tulok­sia kah­mi­vat­kin sel­lai­set Ins­ta­gram mai­nok­set, jois­sa on pysäyt­tä­vä kuva, kiin­nos­ta­va teks­tin­pät­kä ja sel­keä toimintakehote.

Ins­ta­gram mai­nok­set toi­mi­vat par­hai­ten sil­loin, kun ne nou­dat­ta­vat brän­din muun vies­tin­nän kans­sa yhte­näis­tä ilmet­tä ja värimaailmaa.

Lue myös: Ins­ta­gram kuva­ko­ko joka toimii

2. Instagram mainokset tavoittavat paljon ihmisiä

Ins­ta­gram mai­nok­set toi­mi­vat myös sii­tä syys­tä, että kaik­ki ovat Ins­tas­sa. Ahke­rim­mat käyt­tä­jät osu­vat 15 ja 29 ikä­vuo­den välil­le – suo­ma­lais­ta popu­laa Ins­ta­gra­mis­ta löy­tyy muu­ta­ma mil­joo­na. Kun Suo­mi on val­loi­tet­tu, tie kan­sain­vä­li­sil­le mark­ki­noil­le on vai­vat­to­mam­pi, sil­lä Ins­ta­gram mai­nok­set on mah­dol­lis­ta koh­den­taa erit­täin tark­kaan myös koh­de­ryh­män sijain­nin mukaan.

3. Instagram mainonta saavat ihmiset sitoutumaan

Ins­ta­gra­mis­sa tykä­tään ja kom­men­toi­daan huo­mat­ta­vas­ti her­kem­min kuin Face­boo­kis­sa. Par­haim­mil­laan Ins­ta­gram mai­nok­set saa­vat­kin poten­ti­aa­li­set asiak­kaat sitou­tu­maan ja kom­mu­ni­koi­maan. Yri­tyk­sen ja asiak­kaan väli­nen vuo­ro­vai­ku­tus luo luot­ta­mus­ta, joka taas vai­kut­taa myön­tei­ses­ti osto­pää­tök­sen teke­mi­seen – usein ihmi­set osta­vat mie­lui­ten sel­lai­sel­ta yri­tyk­sel­tä, johon luot­ta­vat. Inter­net kun on tul­vil­laan hui­ja­rei­ta, jot­ka vie­vät rahat ja katoa­vat pimeyteen.

Taatusti toimivat Instagram mainokset ammattilaisen johdolla? Kyllä, kiitos!

Muu­ta­man ker­ran voi lykäs­tää tuu­ril­la, mut­ta Ins­ta­gram-mai­non­nan tulok­sel­li­suus pit­käl­lä aika­vä­lil­lä vaa­tii muu­ta­kin kuin tuu­ria. Toi­mi­vat Ins­ta­gram mai­nok­set vaa­ti­vat ymmär­rys­tä sekä itse sovel­luk­ses­ta että mark­ki­noin­ti­käy­tän­nöis­tä. Kubla jakaa mie­lel­lään kans­sa­si par­hai­ten toi­mi­vat vin­kit ja ohjaa tulok­sel­li­seen toi­min­taan, ota yhteyt­tä jo tänään!

Ota yhteyt­tä!
Instagram mainokset
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi