Oi, ihana Insta. Instagram on sovellus, jonka nousukiidolle ei näy loppua. Maailmanlaajuisesti yli miljardin käyttäjän suosima IG on yksi tehokkaimmista mainoskanavista, jonka käyttöön kannattaa todella syventyä – ihan vaikka ammattilaisenkin ohjeistuksella. Instagram mainokset toimivat!
Lähes kaikki yritykset tekevät mainontaa Instagramissa ja voit vaan kuvitella, kuinka isot toimijat käyttävät resurssejaan kilpaillessaan potentiaalisten asiakkaiden huomiosta. Monesti näiden yritysten markkinoinnista vastaavat markkinointialan ammattilaiset – jos heidän kanssaan lähtee kisaan, on oltava joko yllin kyllin aikaa tai sitten rahaa. Kysy itseltäsi, haluatko sijoittaa mainontaan vähäisiä tunteja vai euroja, jotka ammattilaisen toteuttamat Instagram mainokset tuovat takaisin tuplana?
Mikäli päädyt jälkimmäiseen vaihtoehtoon, on Kubla täällä sinua varten!
Syötteessä näkyvät Instagram mainokset pitävät pintansa edelleen, mutta vaihtoehtoja on muitakin. Yksi näistä vaihtoehdoista on vuonna 2016 julkistettu Instagram Stories, joka toi palasen suosittua Snapchat-sovellusta Instagramin raamien sisälle – Storiesiin julkaistut kuvat ja videot näkyvät siellä ainoastaan 24 tunnin ajan. Instagram mainokset Storiesissa näkyvät myös niille, jotka vain selailevat ystäviensä julkaisemia tarinoita, eivätkä edes seuraa sinua. Muista kuitenkin luoda Instagram mainokset erikseen syötteeseen ja tarinoihin, älä käytä samaa mainosjoukkoa mikäli mahdollista.
Instagram kertoo, että Storiesiin julkaistut tarinat sitouttavat käyttäjiä enemmän kuin tavanomaiset syötteessä näkyvät päivitykset. Jopa joka viides tarinan nähnyt käyttäjä vastaa tarinaan viestillä – ethän siis jätä tätä kommunikointiväylää vähälle huomiolle.
Sanoiko joku sanan kustannustehokas? Kyllä, Instagram mainokset ovat edullisia ja varsin kustannustehokkaita oikein kohdennettuna. Kohdennuksesta puhutaan paljon – kaikki hokee aina sitä, että mainonta on kohdennettava. Mutta kenelle ja miksi? Instagram mainokset kannattaa kohdentaa kohderyhmälle, johon kuuluvia ihmisiä uskot tuotteesi tai palvelusi kiinnostavan. Mikäli Instagram mainokset näkyvät toistuvasti kohderyhmään kuulumattomille ihmisille, menee näiden ihmisten tavoittamiseen kulutetut rahat kankkulan kaivoon.
CPM eli Cost per Thousand Impressions tarkoittaa tuhatta näyttökertaa. Instagramissa CPM on huomattavasti edullisempi kuin esimerkiksi Facebookissa. Facebookista puheen ollen, Instagram mainokset luodaan ja niitä hallinnoidaan Facebook Business Managerissa.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Suurin osa yrityksistä on yhtä mieltä – Instagram mainokset toimivat, mutta tietääkö kukaan miksi? Syitä on monia, joista Kubla on listannut alle kolme. Ajatuksen kanssa tehdyt Instagram mainokset tuovat yritykselle näkyvyyden lisäksi maksavia asiakkaita ja pitävät yllä jo olemassa olevien asiakkaiden mielenkiintoa. Yhdellä mainoksella tulisi kuitenkin aina olla vain yksi tehtävä: älä siis yritä samaan aikaan haalia lisää asiakkaita ja pitää huolta vanhoista asiakassuhteista.
Instagram on visuaalinen ympäristö. Siellä eniten huomiota saavat kauniit, kuvaukselliset asiat – etenkin sisustus, muoti, hyvinvointi ja kauneus. Upea kuva vangitsee taatusti potentiaalisen asiakkaan katseen ja ytimekäs viesti ohjaa toimimaan. Tuloksia kahmivatkin sellaiset Instagram mainokset, joissa on pysäyttävä kuva, kiinnostava tekstinpätkä ja selkeä toimintakehote.
Instagram mainokset toimivat parhaiten silloin, kun ne noudattavat brändin muun viestinnän kanssa yhtenäistä ilmettä ja värimaailmaa.
Lue myös: Instagram kuvakoko joka toimii
Instagram mainokset toimivat myös siitä syystä, että kaikki ovat Instassa. Ahkerimmat käyttäjät osuvat 15 ja 29 ikävuoden välille – suomalaista populaa Instagramista löytyy muutama miljoona. Kun Suomi on valloitettu, tie kansainvälisille markkinoille on vaivattomampi, sillä Instagram mainokset on mahdollista kohdentaa erittäin tarkkaan myös kohderyhmän sijainnin mukaan.
Instagramissa tykätään ja kommentoidaan huomattavasti herkemmin kuin Facebookissa. Parhaimmillaan Instagram mainokset saavatkin potentiaaliset asiakkaat sitoutumaan ja kommunikoimaan. Yrityksen ja asiakkaan välinen vuorovaikutus luo luottamusta, joka taas vaikuttaa myönteisesti ostopäätöksen tekemiseen – usein ihmiset ostavat mieluiten sellaiselta yritykseltä, johon luottavat. Internet kun on tulvillaan huijareita, jotka vievät rahat ja katoavat pimeyteen.
Muutaman kerran voi lykästää tuurilla, mutta Instagram-mainonnan tuloksellisuus pitkällä aikavälillä vaatii muutakin kuin tuuria. Toimivat Instagram mainokset vaativat ymmärrystä sekä itse sovelluksesta että markkinointikäytännöistä. Kubla jakaa mielellään kanssasi parhaiten toimivat vinkit ja ohjaa tulokselliseen toimintaan, ota yhteyttä jo tänään!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.