Sosiaalinen media on kasvanut äärimmäisen arvokkaaksi mainosalustaksi, ja näkyvyyden saaminen orgaanisin keinoin voi olla haastavaa. Merkittävä osa sisällöstä, jota kohtaamme Facebookissa, Instagramissa ja LinkedInissä on joko mainoksia, tai maksettuja yhteistyöjulkaisuja. Kannattaako orgaanista näkyvyyttä sitten edes tavoitella? Todellakin kannattaa! Erityisesti B2B puolella laaja LinkedIn-verkosto ja onnistunut henkilöbrändäys voi toimia korvaamattomana työkaluna yrityksen markkinoinnin työkalupakissa.
Kohdennettu viesti
Olet rakentanut verkostoasi useita vuosia ja tutustunut uusiin ihmisiin LinkedInin kautta ja verkostossasi on 2000 ihmistä. Seassa on oman toimialasi päättäjiä ja yleisesti huomattavan ostovoimaista väkeä. Päätät jakaa artikkelin yrityksesi uudesta palvelusta ja mitä huomaatkaan. Julkaisun näkee lukuisat päätösvaltaiset ihmiset parhaasta kohderyhmästäsi, ja olet taas muistuttanut heitä sinun ja yrityksesi olemassaolosta. Olet taas askeleen lähempänä sitä, että kun he tarvitsevat alasi palveluita, olet ensimmäinen heidän mieleensä tuleva vaihtoehto. Paljonko maksoit tästä mainoksesta? Sen ajan jonka käytit sen kirjoittamiseen. Digimarkkinoinnin konsulttina tämä kuulostaa aivan loistavalta hintalaatusuhteelta.
Kiinnostaako LinkedIn-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä some-tekemisestä?
Lue tarkemmin LinkedIn-mainonnan palvelustamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Laaja LinkedIn-verkosto tuo luonnollisesti mukanaan suuren määrän hyödyllisiä kontakteja. Laaja valikoima B2B puolen kontakteja ei ole koskaan haitaksi. Olit sitten myymässä palveluja tai etsimässä ratkaisuja omaan toimintaasi, on prosessi huomattavasti helpompi, jos klassisen kylmpäpuhelun sijaan voit laittaa henkilölle viestiä suoraan LinkedInissä. Laaja verkosto auttaa myös uusien kontaktien löytämisessä. Kuvitellaan, että kaipaisit uusia toimitiloja yrityksellesi ja teet siitä julkaisun LinkedIniin. 2000 päätösvaltaisesta B2B puolen toimijasta on jo varsin todennäköistä, että ainakin joku tuntee jonkun, joka voi auttaa. Voi tuntua, että luettelen tässä kohtaa pelkkiä itsestäänselvyyksiä, mutta laajan verkoston tuomat edut voivat olla ajoittain näinkin yksinkertaisia.
LinkedIn-verkosto rekrytoinnin tukena
Uuden työntekijän etsiminen voi olla haastavaa, ja kaikilla ei ole mahdollisuutta palkata kallista rekrytointifirmaa hoitamaan prosessia. LinkedIn voi olla jälleen kerran arvokas kumppani, mutta sekin vaatisi rekrytointiversion käyttöönottamista. Rekrytoinnin voi toki tehdä ilman tätä, mutta silloin etsiessäsi ihmisiä tietyin kohdennuksin, LinkedIn näyttää sinulle ainoastaan ensimmäisen, toisen ja kolmannen tason yhteyksiä sinulle. Toisin sanoen, käyttäjät, jotka eivät ole entuudestaan missään yhteydessä sinuun, tai verkostoosi jäävät näkymättä. Kasvattamalla verkostoasi, kasvatat samalla toisen ja kolmannen asteen LinkedIn yhteyksiäsi valtavasti. Tämä vastaavasti kasvattaa mahdollisuuksiasi löytää sopiva henkilö etsimääsi työtehtävään.
Miten LinkedIn-verkosto rakennetaan?
Luo laadukas profiili. Ensimmäinen askel verkoston rakentamiseen, jota ei kuitenkaan voi korostaa yhtään liikaa on luoda laadukas ja valmis profiili. Profiilikuvan tulisi olla hyvä, kuvaus itsestä selkeä ja riittävän mieleenpainuva, työhistoria ja koulutus tulisi olla hyvin esillä ja omat erityistaidot mainittuina. Aika moni meistä menee tarkistamaan toisen profiilin saadessaan verkostoitumispyynnön täysin tuntemattomalta ihmiseltä. Jos profiilissa ei ole mitään muuta kuin nimi ja työnantaja, on todennäköisyys kutsun hyväksymiselle merkittävästi pienempi, kuin profiilin ollessa hyvin suunniteltu ja muotoiltu.
LinkedIn tarjoaa mahdollisuuden lähettää viestin verkostoitumispyynnön yhteydessä. Tämä tulisi muotoilla henkilökohtaisesti ja siten, että se herättää vastaanottajan mielenkiinnon.
Vaikka täysin tuntemattomien käyttäjien etsiminen LinkedInissä toimii myös, on verkoston rakentaminen aina hyvä aloittaa tuntemiesi ihmisten kontakteista. Yhteinen tuttavuus helpottaa yhteyden löytämistä uusienkin tuttavuuksien kanssa.
Haluatko tukea verkostoitumiseen?
Vaikka laajan LinkedIn-verkoston arvon ymmärtäisi, ei sen luominen kuitenkaan ole aina helppoa ja voi olla vuosien työn takana. Se vaatii kuitenkin rutiininomaista työtä ja oman henkilöbrändin kehittämistä, johon kaikilla ei aina ole aikaa. Jos olisit kiinnostunut LinkedIn-verkoston rakentamisesta ja kaipaisit siihen tukea, ota rohkeasti meihin yhteyttä ja liity LinkedIn pilottiimme. Rakennetaan yhdessä sinulle laaja ja relevantti verkosto.
Mieti, mikäli maksaisit ainoastaan siitä, kun potentiaalinen asiakas siirtyy tutkimaan tuotteitasi tai palveluitasi esimerkiksi verkkosivuillesi? Saisit mainoksesi näkymään jopa tuhansille silmäpareille käyttämättä siihen euroakaan! Ehei, en aio nipistää sinua ja herättää ihanilta päiväunilta, vaan Google Ads -mainonnan avulla tämä todella on realistista. Kun mainostat Googlessa, maksat pelkän näkyvyyden sijaan vain toteutuneesta toimesta. Saatoit ehkä aiemmin […]
Google mainonta tulee lähestulkoon jokaisessa yrityksessä puheenaiheeksi jossain kohtaa. Miten Google mainonta toimii käytännössä? Kun haluat näkyä Googlessa, on sinulla kaksi vaihtoehtoa, joista toinen on ilmainen ja toinen maksullinen. 1. Hakukoneoptimointi on ilmaista 2. Google mainonta on maksullista Kumpi sitten kannattaa? Tänä päivänä yritykset tarvitsevat molempia keinoja, jotta näkyvyys Googlessa on optimaalista. Google mainonta on […]
Puhuimme hiljattain LinkedIn-verkostosta ja sen tuottamasta arvosta. Sivusimme kyseisessä blogissa myös verkoston kasvattamiseen sopivia vinkkejä, mutta koska tietoa ei voi koskaan olla liikaa päätimme puhua siitä hieman tarkemmin. Tässä blogissa käsittelemme viisi hyvää vinkkiä, jotka auttavat sinua kasvattamaan LinkedIn-verkostoasi, jotta voit saada maksimaalisen hyödyn irti LinkedInistä. 1. Laadukas profiili Saat verkostoitumispyynnön käyttäjältä jolla ei ole […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.