Kasvata LinkedIn-verkostoasi. Vinkit markkinoinnin asiantuntijalta. 

Some mark­ki­noin­ti \ Some orgaa­ni­set kei­not \ Kas­va­ta Lin­ke­dIn-ver­kos­toa­si. Vin­kit mark­ki­noin­nin asiantuntijalta.

Puhuim­me hil­jat­tain Lin­ke­dIn-ver­kos­tos­ta ja sen tuot­ta­mas­ta arvos­ta. Sivusim­me kysei­ses­sä blo­gis­sa myös ver­kos­ton kas­vat­ta­mi­seen sopi­via vink­ke­jä, mut­ta kos­ka tie­toa ei voi kos­kaan olla lii­kaa pää­tim­me puhua sii­tä hie­man tar­kem­min. Täs­sä blo­gis­sa käsit­te­lem­me vii­si hyvää vink­kiä, jot­ka aut­ta­vat sinua kas­vat­ta­maan Lin­ke­dIn-ver­kos­toa­si, jot­ta voit saa­da mak­si­maa­li­sen hyö­dyn irti Lin­ke­dI­nis­tä.

1. Laadukas profiili

Saat ver­kos­toi­tu­mis­pyyn­nön käyt­tä­jäl­tä jol­la ei ole pro­fii­li­ku­vaa, eikä pro­fii­li sisäl­lä mitään muu­ta kuin hänen nimen­sä. Hyväk­syt­kö pyyn­nön? Jos vas­tauk­se­si on ei, olet samoil­la lin­joil­la suu­rim­man osan käyt­tä­jis­tä kans­sa. Har­va meis­tä hyväk­syy tun­te­mat­to­man ihmi­sen ver­kos­toi­tu­mis­pyyn­nön sil­mää räpäyt­tä­mät­tä, tut­ki­mat­ta edes hie­man kuka tämä pyyn­nön lähet­tä­jä on. 

Ensim­mäi­nen asia, jota pro­fii­lin tuli­si sisäl­tää oli­si laa­du­kas pro­fii­li­ku­va. Kuvan ei tar­vit­se olla ammat­ti­ku­vaa­jan otta­ma, jos­sa sei­sot jäy­käs­ti yri­tyk­sen logon edes­sä naa­ma perus­lu­ke­mil­la, vaan voi olla var­sin ren­to. Kuvan on kui­ten­kin hyvä olla ammat­ti­mai­nen, eli sitä kaik­kein rai­lak­kain­ta juhan­nus­ku­vaa ei tar­vit­se käyttää.

Kasvata LinkedIn-verkostoasi

Huo­leh­di, että pro­fii­lis­sa­si ole­vat tie­dot ovat ajan tasal­la kou­lu­tuk­sen ja työn osal­ta. Pro­fii­lin on myös hyvä sisäl­tää kuvaus itses­tä, sekä työ­his­to­rias­ta. Myös omat tai­dot ja vah­vuu­det on hyvä lis­ta­ta profiiliin.

2. Etsi kaltaisiasi ihmisiä

Tämä voi aja­tuk­se­na tun­tua hyvin­kin itses­tään­sel­väl­tä, ja toi­saal­ta se onkin yksi hel­poim­mis­ta tavois­ta kas­vat­taa ver­kos­toa Lin­ke­dI­nis­sä. Ihmi­set ovat toden­nä­köi­sem­min haluk­kai­ta ver­kos­toi­tu­maan, jos teil­lä on jo jotain yhdis­tä­viä teki­jöi­tä. Voit esi­mer­kik­si etsiä käyt­tä­jiä, jot­ka ovat opis­kel­leet samas­sa kou­lus­sa kuin sinä, tai jot­ka työskentelevät/ovat työs­ken­nel­leet sinun kans­sa­si samas­sa yri­tyk­ses­sä. On myös hyvä etsiä käyt­tä­jiä, jot­ka ovat aktii­vi­sia Lin­ke­dI­nis­sä. Jos he jul­kai­se­vat aktii­vi­ses­ti sisäl­töä ja osal­lis­tu­vat kes­kus­te­lui­hin, on sinun hel­pom­pi näh­dä olet­te­ko te kiin­nos­tu­neet saman­lai­sis­ta aiheis­ta. Tämä aut­taa löy­tä­mään yhtey­den hei­dän kanssaan.

3. Liity ryhmiin

Itseä­si kiin­nos­ta­viin ryh­miin liit­ty­mi­nen ja siel­lä aktii­vi­ses­ti kes­kus­te­lui­hin osal­lis­tu­mi­nen on lois­ta­va tapa kas­vat­taa ver­kos­toa. Ryh­miin liit­ty­mäl­lä voit löy­tää kal­tai­sia­si käyt­tä­jiä, jot­ka ovat kiin­nos­tu­neet samois­ta asiois­ta ja sinun on huo­mat­ta­vas­ti hel­pom­pi lähes­tyä hei­tä ver­kos­toi­tu­mis­mie­les­sä. Aktii­vi­nen osal­lis­tu­mi­nen ryh­mis­sä kas­vat­taa myös mer­kit­tä­väs­ti näky­vyyt­tä­si mui­den sil­mis­sä, jol­loin myös toden­nä­köi­syys hei­dän halul­leen ver­kos­toi­tua kans­sa­si luon­nol­li­ses­ti kasvaa.

Kiin­nos­taa­ko Lin­ke­dIn-mai­non­nan aloit­ta­mi­nen tai haluat­ko saa­da tehot irti nykyi­ses­tä some-tekemisestä?

Lue tarkemmin LinkedIn-mainonnan palvelustamme ja ota rohkeasti yhteyttä!

4. Panosta julkaisemaasi sisältöön

Lin­ke­dI­nin tar­joa­man orgaa­ni­sen näky­vyy­den tuo­ma arvo on lähes poik­keuk­set­ta eri tasol­la kuin mui­den sosi­aa­li­sen median alus­to­jen. Käyt­tä­jät ovat omien alo­jen­sa ammat­ti­lai­sia ja kes­ki­mää­räi­sen käyt­tä­jän osto­voi­ma on mer­kit­tä­väs­ti kor­keam­pi, kuin mui­den alus­to­jen kes­ki­mää­räi­sil­lä käyt­tä­jil­lä. Tämän takia jul­kais­tes­sa­si sisäl­töä Lin­ke­dI­nis­sä, oli­si sinun hyvä todel­la­kin kes­kit­tyä jul­kai­se­ma­si sisäl­lön laa­tuun. Anna ihmi­sil­le arvo­kas­ta tie­toa, kom­men­toi artik­ke­lei­ta omal­la unii­kil­la ammat­tio­saa­mi­sel­la­si, tai ker­ro koke­muk­sia omas­ta työ­elä­mäs­tä­si. Vaih­toeh­to­ja on lukui­sia, mut­ta kaik­kien tavoi­te tuli­si olla tuot­taa arvoa luki­jal­leen. Toki mukaan mah­tuu muka­vat päi­vi­tyk­set sivii­lie­lä­mäs­tä tai fir­man pik­ku­jou­luis­ta, mut­ta enim­mäk­seen tuli­si sinun kes­kit­tyä arvoa tuot­ta­vaan sisältöön.

Kasvata LinkedIn-verkostoasi

5. Ole aktiivinen

Aktii­vi­suus luon­nol­li­ses­ti tuo arvoa kun laa­ja ver­kos­to on saa­vu­tet­tu, mut­ta se antaa myös näky­vyyt­tä ver­kos­toa raken­taes­sa. Kuten aikai­sem­min mai­nit­sin aktii­vi­suus ryh­mis­sä, on lois­ta­va tapa kas­vat­taa ver­kos­toa. Aktii­vi­suu­den ei kui­ten­kaan tar­vit­se rajoit­tua ryh­miin vaan voit olla aktii­vi­nen ylei­ses­ti ja niin sinun pitäi­si­kin olla. Näet jul­kai­sun joka käsit­te­lee sinua kiin­nos­ta­vaa aihet­ta, osal­lis­tu kes­kus­te­luun. Joku nos­taa esil­le haas­teen, jos­sa oma osaa­mi­se­si voi­si aut­taa, anna neu­voa. Osal­lis­tu­mal­la aktii­vi­ses­ti Lin­ke­dI­nis­sä, saat huo­mat­ta­vas­ti enem­män näky­vyyt­tä ja mah­dol­li­suu­te­si kas­vat­taa ver­kos­toa­si ovat huo­mat­ta­vas­ti suu­rem­mat. Ole­mal­la ystä­väl­li­nen ja ammat­ti­mai­nen annat itses­tä­si myös hyvän kuvan muil­le, joka aut­taa sinua oman hen­ki­löbrän­di­si kehittämisessä.

Näin kasvatat LinkedIn-verkostoasi. 

Näi­tä neu­vo­ja seu­raa­mal­la sinun on hel­pom­pi kas­vat­taa omaa Lin­ke­dIn-ver­kos­toa­si, ja sitä myö­tä orgaa­nis­ta näky­vyyt­tä­si. Luon­nol­li­ses­ti on mui­ta­kin hyviä kei­no­ja, jot­ka aut­ta­vat täs­sä kuten yksi­löl­li­nen vies­ti ver­kos­toi­tu­mis­pyyn­nön yhtey­des­sä. Nämä ovat kui­ten­kin mie­les­täm­me yksin­ker­tai­sim­mat neu­vot ver­kos­ton kas­vat­ta­mi­seen. Jos kui­ten­kin koet sen edel­leen haas­ta­vak­si tai haluai­sit siir­tyä orgaa­ni­ses­ta näky­vyy­des­tä suo­raan mak­set­tuun mai­non­taan, kan­nat­taa sinun olla yhtey­des­sä mei­hin. Me Kublal­la autam­me sinua!

Ota yhteyt­tä!
Kasvata LinkedIn-verkostoasi.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi