Markkinoinnin tutkapari tuo joustavan osaajatiimin käyttöösi 

Mark­ki­noin­tia pk yri­tyk­sel­le \ Mark­ki­noin­nin tut­ka­pa­ri tuo jous­ta­van osaa­ja­tii­min käyttöösi

Yri­tys­ten ylei­sin mark­ki­noin­nin haas­te ei ole teke­mi­sen puu­te, vaan tulos­ten puu­te – miten var­mis­taa, että mark­ki­noin­ti­toi­men­pi­teet tuot­ta­vat todel­lis­ta lii­ke­toi­min­nal­lis­ta arvoa? Näis­sä tilan­teis­sa mark­ki­noi­nin tut­ka­pa­ri var­mis­taa, että mark­ki­noin­ti erot­tuu kil­pai­li­jois­ta, näky­vyys mak­si­moi­daan oikeis­sa kana­vis­sa ja kon­ver­sio­as­te pysyy opti­maa­li­se­na. Oli­pa kyse koko­naan ulkois­te­tus­ta mark­ki­noin­nis­ta tai osit­tai­ses­ta ulkois­ta­mi­ses­ta, Tut­ka­pa­ri tar­jo­aa rat­kai­sun juu­ri yri­tyk­sen tar­pei­den mukaan.

6 Ratkaisevaa hyötyä ulkoistetussa markkinoinnissa

Ulkois­tet­tu mark­ki­noin­ti­tii­mi tar­jo­aa sel­ke­ää ja jäsen­nel­tyä dataa mark­ki­noin­nin tehok­kuu­des­ta ja aut­taa tun­nis­ta­maan, mit­kä kana­vat, kam­pan­jat ja toi­men­pi­teet tuot­ta­vat par­haan tulok­sen. Asian­tun­ti­joi­den näke­myk­set ohjaa­vat mark­ki­noin­tia oike­aan suun­taan, jol­loin väl­te­tään tehot­to­mat panos­tuk­set ja kes­ki­ty­tään toi­men­pi­tei­siin, joil­la on suu­rin vai­ku­tus. Lop­pu­tu­lok­se­na on tehok­kaam­paa mark­ki­noin­tia ja parem­mat liiketoimintatulokset.

1. Kokonaisvaltainen markkinoinnin asiantuntemus

Google-mai­non­ta, some-mai­non­ta, ana­ly­tiik­ka, sisäl­lön­tuo­tan­to ja muut digi­mark­ki­noin­nin osa-alu­eet ovat kaik­ki osia tehok­kaas­sa mark­ki­noin­ti­kump­pa­nuu­des­sa. Yksit­täis­ten toi­men­pi­tei­den sijaan pain­opis­te on koko­nai­suu­den hal­lin­nas­sa, jos­sa jokai­nen osa-alue tukee tois­taan ja vie yri­tys­tä koh­ti ase­tet­tu­ja tavoitteita.

Koko­naan ulkois­te­tus­sa mark­ki­noin­nis­sa Tut­ka­pa­ri ottaa vas­tuun koko mark­ki­noin­nin ken­täs­tä ja var­mis­taa, että jokai­nen osa-alue toi­mii sau­mat­to­mas­ti yhteen. Osit­tain ulkois­te­tus­sa mal­lis­sa tue­taan yri­tyk­sen omaa tii­miä esi­mer­kik­si ana­ly­tii­kan tul­kin­nas­sa tai kam­pan­ja­suun­nit­te­lus­sa, jol­loin sisäi­nen tii­mi voi kes­kit­tyä mui­hin kriit­ti­siin tehtäviin.

Jokai­sel­le yri­tyk­sel­le laa­di­taan rää­tä­löi­ty mark­ki­noin­ti­suun­ni­tel­ma, joka perus­tuu lii­ke­toi­min­nan tavoit­tei­siin, koh­de­ryh­miin ja bud­jet­tiin. Mark­ki­noin­tia ei toteu­te­ta val­mii­den mal­lien poh­jal­ta, vaan jokai­nen kam­pan­ja ja toi­men­pi­de suun­ni­tel­laan yri­tyk­sen yksi­löl­li­siin tarpeisiin.

2. Kokonainen tiimi asiantuntijoita

Mark­ki­noin­nin tut­ka­pa­ri tuo muka­naan laa­jan asian­tun­ti­ja­tii­min, joka rat­koo yhdes­sä kump­pa­niy­ri­tyk­sen kans­sa mark­ki­noin­nin pul­lon­kau­lat ja tuot­taa takuul­la laa­duk­kai­ta tulok­sia. Kun käy­tös­sä on moni­puo­li­nen tii­mi, jokai­nen teh­tä­vä hoi­de­taan alan par­hai­den kei­no­jen mukaan.

Asian­tun­ti­ja­tii­min etu­na on se, että mark­ki­noin­ti ei jää yhden näkö­kul­man varaan. Eri osaa­jien yhteis­työ tuo muka­naan tuo­rei­ta ideoi­ta ja inno­va­tii­vi­sia rat­kai­su­ja, jot­ka aut­ta­vat yri­tys­tä löy­tä­mään uusia väy­liä tavoit­taa asiak­kaat. Samal­la var­mis­te­taan, että mark­ki­noin­ti pysyy ajan tasal­la uusim­pien tren­dien ja tek­no­lo­gioi­den kanssa.

Lisäk­si suu­rem­pi tii­mi mah­dol­lis­taa nopeam­man rea­goin­nin muu­tok­siin. Jos kam­pan­ja ei tuo­ta odo­tet­tu­ja tulok­sia, asian­tun­ti­jat voi­vat nopeas­ti ana­ly­soi­da tilan­teen ja teh­dä tar­vit­ta­vat muu­tok­set. Tämä ket­te­ryys paran­taa mark­ki­noin­nin tehok­kuut­ta ja mini­moi tur­hat kustannukset.

3. Kustannustehokasta toimintaa

Mark­ki­noin­ti­asian­tun­ti­jan palk­kaa­mi­nen sisäi­seen tii­miin voi muo­dos­tua mer­kit­tä­väk­si kus­tan­nuse­räk­si yri­tyk­sel­le. Palk­ka-, rek­ry­toin­ti- ja kou­lu­tus­ku­lut sekä muut hen­ki­lös­tö­hal­lin­toon liit­ty­vät kus­tan­nuk­set kasaan­tu­vat nopeas­ti ja sito­vat resurs­se­ja pit­käl­lä aika­vä­lil­lä. Koko­naan ulkois­tet­tu­na tämä mal­li kor­vaa tar­peen omal­le sisäi­sel­le tii­mil­le ja vähen­tää hen­ki­lös­tö­ku­lu­ja mer­kit­tä­väs­ti. Osit­tai­ses­sa ulkois­tuk­ses­sa yri­tys voi hyö­dyn­tää asian­tun­ti­joi­ta niis­sä mark­ki­noin­nin osa-alueis­sa joi­hin he kai­paa­vat tukea. Mark­ki­noin­nin tut­ka­pa­ri tar­jo­aa myös kiin­teän ja enna­koi­ta­van kuu­kausi­hin­noit­te­lun, mikä tekee kus­tan­nuk­sis­ta läpi­nä­ky­viä ja hal­lit­ta­via. Tämä mal­li ei ainoas­taan sääs­tä rahaa, vaan vapaut­taa myös talou­del­li­sia resurs­se­ja mui­hin lii­ke­toi­min­nan kehit­tä­mi­sen osa-alueisiin.

4. Ajan vapauttaminen yrityksen ydintoiminnalle

Mark­ki­noin­ti­tii­min arki on usein kii­ret­tä täyn­nä: kam­pan­joi­den suun­nit­te­lu, sisäl­tö­jen tuot­ta­mi­nen ja mai­nos­ten hal­lin­ta vie­vät aikaa. Ana­ly­tii­kan perus­teel­la teh­tä­vät muu­tok­set jää­vät hel­pos­ti kii­reen jal­koi­hin pie­nem­mis­sä sisäi­sis­sä mark­ki­noin­ti­tii­meis­sä. Ilman jat­ku­vaa seu­ran­taa ja opti­moin­tia mark­ki­noin­ti voi menet­tää tehok­kuu­ten­sa, ja yri­tyk­sen kas­vu hidastuu.

Mark­ki­noin­nin tut­ka­pa­ri astuu kuvaan juu­ri sil­loin, kun yri­tyk­sen aika on kor­til­la. Ulkois­ta­mal­la mark­ki­noin­nin toi­min­not vapau­tuu aikaa kes­kit­tyä ydin­toi­min­toi­hin, kuten asia­kas­suh­tei­den kehit­tä­mi­seen, tuo­te­ke­hi­tyk­seen ja lii­ke­toi­min­nan kas­vat­ta­mi­seen. Samal­la yri­tys voi luot­taa sii­hen, että mark­ki­noin­ti toi­mii tehok­kaas­ti taus­tal­la, asian­tun­ti­joi­den jat­ku­vas­sa valvonnassa. 

5. Joustavuus ja skaalautuvuus eri tarpeisiin

Mark­ki­noin­nin tut­ka­pa­ri tukee yri­tys­tä juu­ri sii­nä laa­juu­des­sa kuin tar­peet edel­lyt­tä­vät. Mark­ki­noin­ti­toi­men­pi­tei­tä voi­daan mukaut­taa seson­ki­kausien, hil­jai­sem­pien kausien ja mui­den poik­keus­ti­lan­tei­den mukaan, jol­loin resurs­se­ja käy­te­tään tehok­kaas­ti oike­aan aikaan. Yri­tyk­sel­le tämä tar­koit­taa, että mark­ki­noin­ti­pa­nos­tuk­set ovat aina lin­jas­sa lii­ke­toi­min­nan tavoit­tei­den ja tilan­tei­den kanssa.

Mark­ki­noin­nin Tut­ka­pa­rin tar­joa­ma tuki voi olla laa­ja-alai­nen ja jat­ku­va (koko­nai­nen ulkois­tus), mut­ta tar­vit­taes­sa se voi kes­kit­tyä myös tar­kem­min tiet­tyi­hin mark­ki­noin­nin kipu­koh­tien kor­jaa­mi­seen (osit­tai­nen ulkois­tus). Tämä jous­ta­vuus mah­dol­lis­taa asian­tun­ti­jao­saa­mi­sen hyö­dyn­tä­mi­sen juu­ri sil­loin, kun sitä eni­ten tarvitaan.

6. Strateginen suunnittelu – Johdonmukainen toteutus

Teho­kas mark­ki­noin­ti ei perus­tu yksit­täi­siin kam­pan­joi­hin tai satun­nai­siin toi­men­pi­tei­siin, vaan pit­kä­jän­tei­seen ja huo­lel­li­ses­ti raken­net­tuun mark­ki­noin­ti­suun­ni­tel­maan. Stra­te­gi­nen suun­nit­te­lu luo sel­keän poh­jan, jon­ka avul­la mark­ki­noin­ti tukee yri­tyk­sen lii­ke­toi­min­ta­ta­voit­tei­ta ja ohjaa kas­vua oike­aan suun­taan. Kun mark­ki­noin­ti on suun­ni­tel­tu tuke­maan lii­ke­toi­min­taa koko­nais­val­tai­ses­ti, toi­men­pi­teet eivät jää irral­li­sik­si, vaan muo­dos­ta­vat yhte­näi­sen ja tehok­kaan koko­nai­suu­den. Valit­sit­pa sit­ten koko­nai­sen - tai osit­tai­sen ulkois­tuk­sen mark­ki­noin­nin tut­ka­pa­rin toi­min­ta perus­tuu aina kat­ta­vaan stra­te­gi­seen suunnitteluun. 

Kes­keis­tä on myös joh­don­mu­kai­nen toteu­tus, jos­sa suun­ni­tel­ma vie­dään käy­tän­töön sys­te­maat­ti­ses­ti ja tavoit­teel­li­ses­ti. Tämä tar­koit­taa, että mark­ki­noin­ti­vies­tin­tä pysyy yhte­näi­se­nä eri kana­vis­sa, kam­pan­jat tuke­vat toi­si­aan, ja tulok­sia seu­ra­taan jat­ku­vas­ti. Joh­don­mu­kai­nen toteu­tus var­mis­taa, että yri­tyk­sen mark­ki­noin­ti pysyy lin­jas­sa stra­te­gis­ten tavoit­tei­den kans­sa ja tuo mitat­ta­via tuloksia.

Tutus­tu Kublan Mark­ki­noin­nin Tut­ka­pa­ri -pal­ve­luun ja löy­dä lisää syi­tä, mik­si mark­ki­noin­nin ulkois­ta­mi­nen on oikea valin­ta juu­ri sinun yrityksellesi.

Ota yhteyt­tä!
Markkinoinnin tutkapari tuo joustavan osaajatiimin käyttöösi
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi