Tee 5 minuutin harjoitus: mene Googleen ja etsi toimialasi palvelua kuin asiakas ilman ennakkotietoa tarjolla olevista vaihtoehdoista. Millaisia mainoksia näet? Mitä verkkosivustoilla kerrotaan? Eroavatko palvelut niiden perusteella toisistaan vai kertovatko ne tuotteista ja palveluista, jotka näyttävät, kuulostavat ja maistuvat samanlaisilta?
Tee nyt toinen 5 minuutin harjoitus: Mitä kukaan ei kertonut mainoksissa ja verkkosivustollaan mutta joka on asiakkaillesi toistuva kipupiste? Todennäköisesti kyseessä on jokin hyvin tylsä asia, tai sitten jotain hitusen noloa, mistä asiakkaasi eivät välttämättä edes kehtaa kertoa. Tai kertovat siitä punastellen kuin lääkärin vastaanotolla.
Asiakkaan kipupiste on viestinnän ja hinnoittelun vipupiste, jolla voit ponnistaa keskinkertaisuudesta alasi kirkkaaseen kärkeen.
Tunnista ensin ostamisen oikeat syyt. Ei siis syitä, joita asiakkaasi sinulle auliisti kertovat, vaan mitä löydät kaivelemalla muita reittejä pitkin. Mutta kuinka sitten löytää tietoa asiakkaiden mietteistä, jos he eivät itse halua tai edes osaa niistä kertoa? Voit lukea täällä lisää hakusana- ja kilpailijakartoituksestamme, joka toimii erinomaisena työkaluna porautua asiakkaidesi mielten syövereihin.
Tämän jälkeen kirkasta viestisi muotoon, joka puhuttelee asiakasta. Tässä maksettu mainonta on tehokas keino nopeaan viestikulmien testaamiseen. Pystyt kontrolloidussa ympäristössä volyymia säädellen määrittämään testattavat viestivariaatiot ja saamaan kovaa dataa siitä, mitkä niistä toimivat parhaiten. Nämä viestit on sitten mahdollista viedä sivustollesi kirkastamaan tuotteesi kovinta kilpailukärkeä. Missä tätä voi mm. hyödyntää? Tarina kertoo mainostestausta käytetyn jopa New York Timesin best seller -kirjan otsikon testaukseen.
Testausbudjetti oli 100 dollarin luokkaa.Tärkein kysymys onkin se, mitä testataan. Ole siis yhteyksissä avainsanatutkimukseen liittyen ja määritetään yhdessä ensin kysymys. Vastauksia löytyy varmasti.
Ota yhteyttä!