Tehokas yhdistyksen varainhankinta – digimarkkinoinnin parhaat käytännöt 

Mark­ki­noin­tia pk yri­tyk­sel­le \ Mark­ki­noin­ti yri­tyk­sen toi­min­nas­sa \ Teho­kas yhdis­tyk­sen varain­han­kin­ta – digi­mark­ki­noin­nin par­haat käytännöt

Olet­ko non­pro­fit-orga­ni­saa­tion mark­ki­noin­ti­pääl­lik­kö, joka etsii uusia tapo­ja tehos­taa varain­han­kin­taa? Digi­mark­ki­noin­ti tar­jo­aa moni­puo­li­sia mah­dol­li­suu­ksia tavoit­taa uusia lah­joit­ta­jia, sitout­taa nykyi­siä tuki­joi­ta ja kas­vat­taa kam­pan­joi­den tuot­ta­vuut­ta kus­tan­nus­te­hok­kaas­ti. Tutus­tu muu­ta­miin käy­tän­nön vink­kei­hin, joil­la yhdis­tyk­sen varain­han­kin­ta saa­daan toi­mi­maan tehokkaasti.

Googlelta jopa 10 000$ tukea kuukaudessa varainhankintaan

Haku­ko­ne­mark­ki­noin­ti on lois­ta­va tapa kas­vat­taa orga­ni­saa­tio­si näky­vyyt­tä ja hou­ku­tel­la uusia lah­joit­ta­jia. Google Adsin avul­la voit mai­nos­taa esi­mer­kik­si ajan­koh­tai­sia kam­pan­joi­ta tai tapah­tu­mia tar­kas­ti koh­den­ne­tuil­la hakusa­noil­la. Olet­ko jo hake­nut mukaan Google Ad Grants -ohjel­maan? Sen avul­la voit saa­da mak­sut­ta jopa 10 000 dol­la­ria mai­nos­bud­jet­tia kuu­kau­des­sa, joka on suu­ri apu varain­han­kin­nan vauhdittamiseen.

Sosiaalinen media varainhankinnan ytimessä

Sosi­aa­li­nen media tar­jo­aa non­pro­fit-orga­ni­saa­tioil­le val­ta­van mää­rän mah­dol­li­suu­ksia. Hyvin suun­ni­tel­tu kam­pan­ja, joka herät­tää tun­tei­ta ja tar­jo­aa lah­joi­tus­mah­dol­li­suu­den vain yhden klik­kauk­sen pääs­sä, voi teh­dä ihmei­tä varain­han­kin­nas­sa. Koh­den­ta­mal­la vies­ti­si esi­mer­kik­si alu­een tai kiin­nos­tuk­sen koh­tei­den mukaan voit var­mis­taa, että tavoi­tat juu­ri oikeat henkilöt.

Sähköpostimarkkinointi sitouttaa ja innostaa

Säh­kö­pos­ti­mark­ki­noin­ti on edel­leen yksi tehok­kaim­mis­ta tavois­ta pitää yhteyt­tä lah­joit­ta­jiin ja jäse­nis­töön. Sään­nöl­li­ses­sä uutis­kir­jees­sä voit ker­toa kon­kreet­ti­ses­ti, miten lah­joi­tuk­set käy­te­tään. Sel­keäs­ti kir­joi­te­tut ja per­so­noi­dut vies­tit, jois­sa on suo­ra link­ki lah­joi­tus­si­vul­le, voi­vat mer­kit­tä­väs­ti kas­vat­taa lah­joi­tus­mää­riä. Työ­ka­luil­la, kuten Mailc­himp tai Acti­ve Cam­paign, voit luo­da hel­pos­ti näyt­tä­viä vies­te­jä ja ana­ly­soi­da nii­den tehokkuutta.

Tarinankerronnalla tunteisiin ja tekoihin

Tun­tei­siin vetoa­mi­nen on varain­han­kin­nan kul­ma­ki­vi. Tari­nan­ker­ron­ta antaa mah­dol­li­suu­den näyt­tää, mihin lah­joi­tuk­set käy­te­tään, ja mil­lai­nen vai­ku­tus niil­lä on. Voit hyö­dyn­tää videoi­ta tai kuva­ta­ri­noi­ta esi­mer­kik­si Ins­ta­gra­mis­sa tai Tik­To­kis­sa. Avun­saa­jien oma­koh­tai­set koke­muk­set ovat eri­tyi­sen tehok­kai­ta vah­vis­ta­maan lah­joit­ta­jien luot­ta­mus­ta ja sitoutumista.

Lahjoitusalustojen hyödyntäminen

Yhdis­tyk­sen varain­han­kin­ta hel­pot­tuu, kun lah­joit­ta­mi­nen teh­dään mah­dol­li­sim­man vai­vat­to­mak­si. Lah­joi­tusa­lus­tat, kuten Donor­box, iRai­ser tai Mobi­le­Pay, teke­vät lah­joit­ta­mi­ses­ta help­poa niin verk­ko­si­vu­jen kuin sosi­aa­li­sen median kaut­ta. Monet lah­joi­tusa­lus­tat tar­joa­vat mah­dol­li­suu­den tes­ta­ta esi­mer­kik­si eri tyy­li­siä lah­joi­tus­lo­mak­kei­ta ja nii­den toi­mi­vuut­ta. Näin voit  kas­vat­taa lah­joi­tus­mää­riä lisää­mät­tä mark­ki­noin­tiin käy­tet­tä­viä euro­ja. Muis­ta, että mitä vähem­män klik­kauk­sia lah­joi­tuk­seen tar­vi­taan, sitä parem­pia tulok­sia saat.

Yhdistyksen varainhankinta virtuaalisten tapahtumien avulla

Vaik­ka tapah­tu­mat ovat perin­tei­nen varain­han­kin­nan muo­to, digi­taa­li­set rat­kai­sut voi­vat laa­jen­taa nii­den poten­ti­aa­lia. Vir­tu­aa­li­set tapah­tu­mat, kuten webi­naa­rit tai live-strii­mit, voi­vat tavoit­taa lah­joit­ta­jia maan­tie­teel­li­sis­tä rajois­ta riip­pu­mat­ta. Strii­maus­pal­ve­lut, kuten Ins­ta­gram-live tai Zoom, voi­vat teh­dä tapah­tu­mas­ta mie­leen­pai­nu­van ja sitä kaut­ta tuottoisan. 

Tulosten mittaaminen ja jatkuva optimointi

Kai­kes­sa digi­mark­ki­noin­nis­sa avai­na­se­mas­sa on tulos­ten seu­ran­ta ja jat­ku­va kehit­tä­mi­nen. Olet­ko aset­ta­nut sel­keät tavoit­teet jokai­sel­le kam­pan­jal­le? Työ­ka­lut, kuten Google Tag Mana­ger tai Face­book Pixel, aut­ta­vat näke­mään, mikä toi­mii ja mikä ei. Näin voit var­mis­taa, että yhdis­tyk­sen varain­han­kin­ta pysyy mah­dol­li­sim­man kustannustehokkaana.

Kubla kumppaniksi varainhankintaan

Huo­lel­la suun­ni­tel­tu digi­mark­ki­noin­ti aut­taa orga­ni­saa­tio­ta­si tavoit­ta­maan oikeat ihmi­set, teke­mään lah­joit­ta­mi­ses­ta vai­va­ton­ta ja sitout­ta­maan tuki­joi­ta pit­kä­jän­tei­ses­ti. Jos haluat tehos­taa varain­han­kin­taa tai laa­jen­taa kana­via­si, Kubla on tääl­lä aut­ta­mas­sa. Ota yhteyt­tä – suun­ni­tel­laan yhdes­sä orga­ni­saa­tiol­le­si toi­mi­va strategia!

Ota yhteyt­tä!
yhdistyksen varainhankinta
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi