Gmail mainonta on monelle yritykselle erittäin tärkeää. Aiemmin Gmail-mainokset luotiin valitsemalla Display-kampanjan alta Gmail-kampanja, mutta 1.7.2021 voimaan astuneen uudistuksen johdosta tilanne on nyt toinen. Miten Gmail mainonta Google Display verkostossa onnistuu nyt? Mikäli haluat saada yrityksesi näkyviin tuttuun tapaan Gmailin Tarjoukset- ja Sosiaaliset verkostot -välilehdillä, sinun on luotava Discovery-kampanja.
Voit tavoittaa yhtä Discovery-kampanjaa käyttämällä yli kolme miljardia potentiaalista asiakasta Googlen suosituimmissa syötteissä eli YouTubessa, Gmailissa ja Discover-alustalla.
Google Display -verkosto (Google Display Network, GDN) on yli 90 % internetin käyttäjistä tavoittava verkosto. Sen kautta on mahdollista esittää mainoksia erilaisilla verkkosivustoilla, sovelluksissa, YouTubessa ja Gmailissa. Google Display -verkosto kykenee tavoittamaan myös sellaiset potentiaaliset asiakkaat, jotka eivät käytä Googlea.
Uudistuksen myötä Gmail-mainokset luodaan Display-kampanjoiden sijaan Discovery-kampanjoina. Discovery-mainokset ovat hyvin samantapaisia kuin jo tutuiksi tulleet Google Display -mainokset ja Facebookin tai Instagramin feedimainokset.
Gmail mainonta onnistuu uudessa Google Adsissa Discovery-kampanjoiden kautta. Aiemmin pystyit tekemään mainontaa Gmailiin myös vanhassa Google Adsissa Display-kampanjoiden avulla, mutta tämä reitti ei ole enää käytettävissä. Vanhat Gmail-mainokset ovat enää vain katseltavissa. Kuinka Gmail-mainokset luodaan uudistuksen jälkeen? Katso alta tarvittavat askeleet alkuun.
Vinkki budjetointiin: Koska Discovery-mainokset tavoittavat enemmän ihmisiä, Googlen suositus Discovery-mainoskampanjoiden budjetille on kaksinkertainen verrattuna edellisiin Gmail-mainoskampanjoihin.
Vinkki: Lue myös miten vanhat Gmail-kampanjat muutetaan Discovery-kampanjoiksi.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Gmail mainonta pitää sisällään runsaasti erilaisia kohdennusvaihtoehtoja, joiden avulla voit tavoittaa juuri oikean yleisön. Kuten mikä tahansa mainonta, myös Gmail mainonta toimii ainoastaan huolellisesti suunniteltuna ja tarkasti oikealle kohderyhmälle kohdennettuna. Voit käyttää mainoksen kohdentamiseen Display-verkoston kohdennusvaihtoehtoja, kuten tuotteesta tai palvelusta kiinnostuneita yleisöjä, ostoaikeissa olevia ryhmiä tai demografisia tietoja.
Gmail-mainonnan kohdennus avainsanojen avulla toimii siten, että valitut avainsanat kohdistetaan ihmisten kiinnostuksen kohteisiin. Näin ollen Gmail-mainosten avainsanakohdennus eroaa Googlen hakusanamainonnasta, jossa mainontaa myös kohdennetaan avainsanojen perusteella.
Gmail mainonta on varsin näppärä väylä tehdä tehokasta uudelleenmarkkinointia. Yleisönä voi olla esimerkiksi ne henkilöt, jotka ovat käyneet verkkosivustollasi tutkimassa tuotetta tai palvelua. Mikäli sinulla on olemassa oleva sähköpostilista, voit myös ladata sen Google Adsiin, joka automaattisesti luo sinne syötetyn sähköpostilistan perusteella samankaltaisen yleisön.
Display-verkostossa voit tavoittaa ihmisiä myös demografisten tietojen perusteella. Voit esimerkiksi näyttää Gmail-mainostasi vain niille, jotka ovat 20-30-vuotiaita miehiä. Mainonnan kohdistus iän tai sukupuolen mukaan kannattaa, mikäli tuotteellasi tai palvelullasi on selkeä demografinen asiakasryhmä. Jos sellaista ei ole, on fiksumpaa kokeilla muuta kohdennustapaa.
Voit myös valita automaattisen kohdistuksen, jolloin tavoitat ne potentiaaliset asiakkaat, joita kohdistuksesi ei muuten tavoittaisi. Lisäksi pystyt tavoittamaan asiakkaat jonkin elämäntapahtuman kuten muuton tai yliopistosta valmistumisen mukaan. Mielestämme varsin kätevää!
Näin on, sen me olemme valmiit tekemään! Google mainonta Google Display verkostossa uudistuksen jälkeen (ja ehkä ennen sitäkin) on taatusti saanut monet yrittäjät ymmälleen. Voit kuitenkin aina kutsua Kublan auttamaan hetkenä minä hyvänsä, sillä me tunnemme Gmail-mainonnan salat kuin omat taskumme.
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.