Jos ihmettelet, miksi et voi enää esimerkiksi muokata tekemiäsi Gmail-mainoksia, on sinulta todennäköisesti mennyt ohi Gmail-mainontaa koskeva muutos. Uudistus astui voimaan 1.7.2021, ja nyt kerromme sinulle ohjeet Gmail-kampanjoiden muuttamiseen Discovery-kampanjoiksi. Mikäli haluat edelleen tehdä tehokasta mainontaa Gmailissa, on sinun jatkossa luotava aina Discovery-mainoskampanja.
Gmail mainonta muuttui, eikä siihen voi sanoa juuta eikä jaata. Tärkeintä on sopeutua tilanteeseen ja tietää mihin uudistus vaikuttaa. Haluamme käyttää aikaasi vain sen verran, että kerromme sinun näkökulmastasi tärkeimmät tekemiseesi vaikuttavat muutokset.
Siinä missä ennen Gmail-mainonta tapahtui Display-kampanjoiden kautta omina erillisinä kampanjoinaan, täytyy uudistuksen myötä Gmail-kampanjat muuttaa Discovery-kampanjoiksi.
Aiemmin luodut Gmail-mainokset ovat nyt vain luku -muotoisia, eli niitä ei voi muokata.
Pääpointti tämän muutoksen takana on laajempi tavoitettavuus. Googlen omistamat alustat tavoittavat kuukausittain kolme miljardia käyttäjää. Discovery-mainosten avulla voit tavoittaa laajemman yleisön eri alustoissa, kuten Gmailissa, YouTubessa ja Discoverissa.
Discovery-kampanjat ovat Googlen uudella Discover-alustalla näytettäviä mainoskampanjoita, jotka ovat esillä natiivimainosten tapaan uutisartikkeleiden joukossa sekä lisäksi YouTubessa ja Gmail-sähköpostialustalla. Tämän kampanjatyypin teho perustuu yleisösignaalien sekä asiakkaiden ostoaikaisiin liittyvien signaalien hyödyntämiseen. Mainosten luomisessa suuressa roolissa on Googlen koneoppiminen, jolloin mainokset skaalautuvat saumattomasti kaikille laitteille.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Artikkelissa Gmail mainonta muuttui 1.7.2021, mitä sinun tulee tietää? kerroimme tärkeitä pointteja muun muassa hinnoittelua koskevista seikoista, mutta nyt opastamme muuttamaan Gmail-kampanjat Discovery-kampanjoiksi. Gmail-kampanjan kopioiminen Discovery-mainoskampanjaan on helppoa, jos käytät yleisökohdistusta ja Smart Biddingia. Sinun kuitenkin tulee ottaa huomioon muutama tärkeä asia, jotta kampanjoiden siirtäminen onnistuu:
Koska Discovery-mainoskampanjat tavoittavat huomattavasti laajemman yleisön kuin pelkät Gmail-mainoskampanjat, suosittelee Google suuremman budjetin käyttämistä uusiin Discovery-mainoksiin – jopa kaksinkertaisen. Eli mikäli olet aiemmin käyttänyt Gmail-mainoskampanjaan esimerkiksi 50 €, uudistuksen myötä suositus budjetille on 100 €.
Voit optimoida Discovery-mainoskampanjasi hintatarjoukset Maksimoi konversiot -hintatarjousstrategiaa (Smart Bidding) tai CPA-tavoitetta (Target CPA eli tCPA) käyttäen. Kun käytät CPA-tavoitetta, ehdottaa Google sinulle kampanjan luomisen yhteydessä sopivaa CPA-tavoitehintatarjousta, mutta voit myös laskea CPA-tavoitteen itse kasvattamalla Gmail-mainosten keskimääräistä CPA:ta 30 viime päivän ajalta 20 prosentilla.
Oikean kohderyhmän tavoittaminen on ensiarvoisen tärkeää. Määritä Discovery-mainoksillesi samantyyppiset yleisöt kuin Gmail-mainosten yleisökohdistuksessa. Voit kohdentaa mainontaa esimerkiksi avainsanojen mukaan, tiettyyn yleisöön kuten verkkosivustolla käyneisiin tai demografisten tietojen perusteella. Mikäli olet aiemmin kohdistanut Gmail-mainokset avainsanoihin, Google suosittelee luomaan Discovery-kampanjalle oman yleisön Gmail-mainoskampanjasi parhaiten konvertoivien avainsanojen mukaan.
Nyt jos koskaan on oikea aika aloittaa Gmail-mainonta tai laittaa homma pyörimään kunnolla asiantuntijan avulla! Vaikka Gmail-kampanjoiden muuttaminen Discovery-kampanjoiksi ei ole erityisen vaikeaa, saattaa se silti aiheuttaa harmaita hiuksia. Mikäli mainostaminen Gmailissa on tähän asti sujunut ihan ookoosti, kannattaa napata kaksi kärpästä yhdellä iskulla – autamme sinua muuttamaan Gmail-kampanjat Discovery-kampanjoiksi, jonka yhteydessä tarkistamme mainontasi tilan ja annamme vinkit tulevaa varten. Kätevää, eikö? Kyllä, me vaalimme sujuvaa tekemistä!
Ota yhteyttä!“Jos joku kysyy multa Kublasta niin mä voin kyllä ihan lämpimästi suositella.”
- Camilla Aho, Camilla Aho Oy
“Kyllä voin suositella Kublaa. Ne puhuu maanläheisesti ja on oikeasti asiakkaan apuna.”
- Marko Lindqvist, Perkko Oy
“Me ollaan saatu paljon uusia liidejä ja rekryjä ja näkyvyyttä relevanteissa kohderyhmissä. Kannattaa ehdottomasti lähteä kokeilemaan Kublaa.”
- Mikko Laakkonen, Cloud2
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.
040 657 5516
asiakaspalvelu@kubla.fi
Kubla Oy
Ilmalankatu 2 A
(MTV:n päärakennus)
00240 Helsinki
Kubla Marketing Inc.
31 NE 17th St
Miami Florida 33132
Tilaamalla uutiskirjeen annat meille luvan käsitellä tietojasi tietosuojaselosteemme mukaisesti. Voit perua luvan koska tahansa. Emme ikinä jaa tietojasi kolmansille osapuolille.
© Markkinointitoimisto Kubla Oy