Discovery Ads on Googlen uusin kampanjamuoto, jota kannattaa lähteä testaamaan jo nyt. Tässä kirjoituksessa kerron, mistä Discovery Adsissa on oikein kyse ja miksi sen tekeminen juuri nyt kannattaa.
Discovery Ads Googlen ekosysteeemissä
Discovery Ads on Googlen natiivimuotoinen kampanjamuoto. Se on itseasiassa hyvin samanlaista kuin esimerkiksi Facebookin ja Instagramin feedimainokset.
Mainoksia näytetään Googlen Discover-alustalla natiivimainosten tapaan uutisartikkeleiden joukossa, mutta sen lisäksi myös YouTubessa ja Gmail-sähköpostialustalla. YouTube on näistä alustoista suurin. Siellä mainokset näkyvät soittolistojen välissä.
Miksi Discovery Ads -mainonta kannattaa ottaa haltuun jo nyt?
Mainosmuoto on uusi ja sitä käyttäviä yrityksiä on Suomessa vielä melko vähän. Mainostaminen on siis tällä hetkellä edullista, koska kilpailua ei vielä ole. Pääset siis testaamaan ja hiomaan Discovery-mainoksiasi pienellä riskillä.
Koska kyseessä on natiivimainos, sitä ei mielletä samalla tavalla mainoksena kuin esimerkiksi bannerimainontaa. Natiivimainostamisella taklataan bannerisokeus, joka on usein ongelmana bannerien yhteydessä.
Uudelleenmarkkinointi toimii myös Discovery Ads -mainonnan puolella. Pystyt siis tavoittamaan verkkosivukävijäsi myös tässä uudessa mainoskanavassa.
Mainokset näkyvät siinä hetkessä, kun ihmiset ovat valmiita löytämään jotain uutta ja inspiroivaa. He siis surffailet esimerkiksi YouTubessa etsien uutta kiinnostavaa sisältöä. Mainos tulee esiin tämän kiinnostavan sisällön yhteydessä. Mainonta toimii siis erityisen hyvin ohjaamaan relevanttia yleisöä verkkosivustolle ja sitä kautta se tuo uusia asiakkaita ja näin lisää kauppaa ja/tai liidejä.
Mainokset rakentuvat automaattisesti eri mainospaikkoihin ja eri laitteille. Mainosten rakentaminen on helppoa, kun työkaluun tarvitsee vain lisätä tarvittavat elementit: kuvat, logo ja tekstit. Google hoitaa loput. Pystyt tekemään yhden kuvan mainoksia tai karusellimainoksia, aivan kuten esimerkiksi Facebookissa.
Pystyt kohdentamaan monipuolisesti erilaisiin yleisöihin kiinnostuksen, hakukonekäyttäytymisen ym. perusteella. Pystyt myös laajentamaan olemassa olevaa yleisöä, esimerkiksi uudelleenmarkkinoinnin yleisöä.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Lue tarkemmin Google-mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Muista nämä asiat kun lähdet tekemään Discovery Ads -mainontaa
Kuten Googlen kaikki uudet mainosmuodot, myös tämä kampanjamuoto rakentuu vahvasti tekoälyn ja automaation varaan. Tästä johtuen varmista, että mainonnan konversioseuranta varmasti toimii ja mainonnan algoritmit optimoivat kohti oikeita tavoitteita.
Mainonta toimii silloin kun mainoksen näkee se yleisö, jota tuotteesi ja palvelusi kiinnostaa. Käytä siis aikaa kohderyhmän valintaan ja tämän tarpeiden tunnistamiseen.
Tee AB testausta eri mainoselementtien ja yleisöjen kesken. Näin tehostat mainontaa.
Vaikka Discovery Adsin sanotaan olevan erityisen toimiva myyntiputken eli funnelin loppupäässä, niin mainosmuoto sopii hyvin myös tunnettuuden kasvattamiseen ja brändimielikuvan luomiseen. Älä siis takerru vain yhteen strategiaan.
Panosta kuviin. Koska kyse on natiivimainoksesta, kuva on tärkein elementti herättämään kiinnostuksen. Jos mahdollista, älä käytä kuvapankkikuvia.
Haluatko lähteä testaamaan Discovery Ads -mainontaa? Kublan Google-asiantuntijat auttavat sinua mielellään kampanjoiden haltuunotossa. Ota yhteyttä ja jutellaan lisää!
YouTube on maailman suurin suoratoistavideopalvelu ja varmasti meistä jokainen on joskus katsonut videoita YouTubessa. YouTube on käsite. Tiesitkö, että kanavassa pystyy tekemään monipuolisesti myös mainontaa? YouTube-mainonta kannattaa ehdottomasti ottaa tarkasteluun, jos laaja näkyvyys ja mainonnan kustannustehokkuus kiinnostaa! Mikä YouTube on? YouTube on internetin suosituin suoratoistovideopalvelu ja maailman toiseksi suurin hakukone heti Googlen hakukoneen jälkeen. Maailmanlaajuisesti […]
YouTubessa pystyt mainostamaan monenlaisilla videoformaateilla ja välillä voikin olla hankalaa päättää, mitkä YouTube mainokset sopivat juuri omaan tarkoitukseen. Tässä artikkelissa paneudun tarkemmin eri videomainosmuotoihin ja siihen, missä tilanteessa mitäkin formaattia kannattaa hyödyntää. Videomainosmuodot YouTubessa YouTube mainokset kannattaa valita sen mukaan, mitä haluat markkinoinnilla ja mainonnalla saavuttaa. Mitä videoilla tavoitellaan? Tämän lisäksi on hyvä miettiä kenelle […]
Mitkä toimenpiteet hyödyttäisivät juuri sinun yritystäsi, juuri nyt? Varaa veloitukseton keskusteluaika Kublan toimitusjohtajan Kalle Santalahden kanssa. Käymme läpi mitä yrityksesi tekee ja mistä toimista voisi olisi hyötyä nykyisessä markkinatilanteessa.