Eli sosiaalisessa mediassa tapahtuva viestintä.
Yleisimpiä sosiaalisia medioita on Facebook, Instagram ja LinkedIn.
Sosiaalisen median markkinointi voi tarkoittaa esimerkiksi jotain näistä asioista:
Postauksia voivat olla esimerkiksi
Suurin osa postausten kuvista ja videoista tehdään suoraan matkapuhelimesta.
Mainonta sosiaalisen median kanavissa voidaan kohdistaa todella tarkasti, sekä B2B- että B2C-myynnissä.
Yleensä tavoitteena on saada lisää B2B-liidejä ja B2C-kauppoja.
Sosiaalinen media kasvattaa jatkuvasti rooliaan markkinoinnissa ja on hyvä huomioida jo suurimman osan kaikista teidänkin asiakkaista olevan näissä some-kanavissa.
Tänä päivänä jopa yli 83 prosenttia 20-65-vuotiaista suomalaisista käyttää sosiaalista mediaa.
Asiantuntijatiimimme auttaa selvittämään, mitkä internet-markkinoinnin keinot toimivat parhaiten.
Ota yhteyttä
Läsnäolo ei somessa riitä, vaan on hyvä miettiä miten omat viestit tavoittaa halutun kohderyhmän. Hyvänä uutisena voimme kertoa sen olevan mahdollista myös teidän kohderyhmälle. Halusit sitten b2b-liidejä, tai b2c-liidejä ja -kauppoja.
Postausten lisäksi on hyvä huomioida myös halutun kohderyhmän tavoittaminen ja se onnistuu vain maksetulla mainonnalla. Näin yrityksesi voi valita todella tarkasti b2b-, tai b2c-kohderyhmäsi jolle mainoksesi näkyy.
Alla on esimerkki Facebookissa, Instagramissa ja LinkedInissa näkyvistä mainoksista.
Nämä yllä olevat mainokset siis näkyvät aikajanalla ja vain tarkasti valituille henkilöille.
Esimerkiksi siis B2B-mainonnassa voit valita vain yrityspäättäjän ja kohdistaa mainonnan vaikkapa suoraan toimitusjohtajille. Sosiaalisen median mainonta ei siis ole vain pelkästään kuluttajia varten, vaan myös tarkasti valikoituja yrityskohderyhmiä varten.
Voit näyttää B2B-mainontaa esimerkiksi matkapuhelinnumeron ja sähköpostin perusteella valitsemillesi henkilöille. Me Kublassa teemme sinulle parhaita kohderyhmiä B2B-mainontaan esimerkiksi näillä kriteereillä:
Kohderyhmiä löydät tällä LeadCloudin loistavalla ilmaisella työkalulla, niin B2B- kuin B2C-myyntiinkin.
Alla esimerkkikuva kohderyhmän valinnasta, jonka löydätte veloituksetta täältä. Suosittelemmekin tutustumaan työkaluun, tai kysymään meiltä apuja teidän kohderyhmän mietintään.
Yllä olevat rajauskriteerit ovat toki vain esimerkkejä ja jokaiselle yritykselle löydämme parhaat päättäjät yhteistyön aluksi.
Me Kublalla markkinoimme päivittäin asiakkaidemme tuotteita mm. Facebookissa, Linkedinissä ja Instagramissa. Voit kysyä lisää tiimiltämme, tai suoraan toimitusjohtaja Kalle Santalahdelta numerosta 050 910 3452, tai sähköpostilla [email protected]. Voimme suoraan käydä teidänkin kohderyhmän ja sen löytämiseen erilaisia tapoja läpi puhelimessa. Voimme esimerkiksi aloittaa suunnittelemalla yrityksellenne sosiaalisen median strategian.
Asiantuntijatiimimme auttaa selvittämään, mitkä internet-markkinoinnin keinot toimivat parhaiten.
Ota yhteyttä
Sosiaalisen median markkinointi nostaa nopeallakin aikavälillä yrityksenne tunnettuutta ja kuulet siitä pian asiakkailtanne mainonnan aloittamisen jälkeen. On vaikeaa olla huomaamatta yrityksenne viestejä, kun mainonta tehdään tarkasti oikealle kohderyhmälle some-mainonnalla.
Mainonnan tarkoitus on aina nostaa yrityksen myyntiä tavalla tai toisella. Siksi me Kublassa mittaamme hyvin tarkasti some-mainonnan tuomia tuloksia ja kohdistamme viestinne vain parhaalle tarkasti valitulle kohderyhmälle. Näin alatte saamaan somesta lisää kauppoja, tarjouspyynöjä ja suoria yhteydenottoja.
Myynti on perinteisesti kasvokkain tapahtuvaa ja tulee olemaan luultavasti pitkään jatkossakin. On kuitenkin hyvä muistaa, että meillä kaikilla on kohderyhmän yrityksiä ja kohdenhenkilöitä tuhansia. Näin ollen kasvokkain tapahtuvaa myyntityötä on hyvä tukea some-mainonnalla ja näin tavoitat kohderyhmäsi kuukausittain ja asiakkaidenkin on helpompi muistaa sinun yrityksesi, kun myyjä päräyttää autollaan esittelemään tuotteitanne, tai asiakas tulee käymään myymälässänne.
Vuonna 2019…
Yritysten mainonta verkossa on tehokkaimmillaan Google-mainonnalla. Tämä johtuu siitä, että googlatessaan asiakkaat etsivät oikeasti itselleen yritysten sivustoja, joilta voivat ostaa tarvitsemiaan palveluita.
Ehkä teet tätä itsekin?
On kauan aikaa kulunut ja vettä virrannut siitä ajasta, jolloin tätä hakua tehtiin keltaisilta sivuilta. Muistatko ne ajat?
Nyt kuitenkin haut tehdään Googlessa ja samoin kuin aikoinaan keltaisilta sivuilta, niin me googlataan vain tarpeeseen.
Siksi Googlesta saat nopeasti kauppaa ja yhteydenottoja ja yhteyden sekä nykyisiin asiakkaisiisi, sekä täysin sinulle entuudestaan tuntemattomiin asiakkaisiin.
Käytännössä jokainen verkkosivustollesi ohjattu asiakas on etsinyt sinun alasi palveluita, tai tuotteita ja näin ollen on potentiaalinen ostaja. Eli rahaa ei mene hukkaan tässä kanavassa. Siitä ei tarvitse maksaa mitään, että ihmiset näkevät mainoksiasi Googlessa. Maksat ainoastaan siitä, että mainoksen nähnyt klikkaa tätä näkemäänsä mainosta ja tulee sitten yrityksesi kotisivuille. Maksat vain sivustollesi tulleista asiakkaista.
Mietimme yhdessä kaikki nämä tärkeimmät sanat joilla haluamme yrityksesi palveluita mainostaa internetissä ja Googlessa. Me optimoimme jatkuvasti mainontaasi verkossa ja pidämme huolen, että asiakasta puhutellaan oikeanlaisilla myyntilauseilla mainoksissa. Sinun ei siis tarvitse itse miettiä näitä mainoksia, vaan me teemme ne sinulle nähtäväksi ja pääset sitten hyväksymään nämä mainokset, jotka me julkaisemme netissä puolestasi. Tarjoamme siis aina kokonaisvaltaisen ratkaisun ja näemme aktiivisesti asiakkaitamme, että myös tieto välittyy meidän tekemisistämme ja sinun yrityksesi saamista tuloksista sähköisessä mainonnassa.
Mahdollisimman paljon
x
Mahdollisimman ostotarpeisia kävijöitä
x
Mahdollisimman edullisesti
Asiantuntijatiimimme auttaa selvittämään, mitkä internet-markkinoinnin keinot toimivat parhaiten.
Ota yhteyttä
Relevanttius tarkoittaa sitä, että kävijä on oikeasti googlettanut teidän yritykselle tärkeitä avainsanoja. Et varmastikaan esimerkiksi huonekalumyyjänä halua maksaa “sohvan puhdistus” - tyyppisistä hauista, vaan mieluummin haluat kävijän, joka on googlannut “uusi sohva”.
Mainosten houkuttelevuus vaikuttaa koko tilin kustannuksiin. Houkuttelevan mainoksen tuntomerkki on korkea klikkiprosentti. Tähän päästään mm. mainosversioiden testaamisella ja varmistamalla, että avainsanat vastaavat mainosta. Hyvän klikkiprosentin omaavilla mainoksilla saat edullisempaa liikennettä.
Tähän päästään esimerkiksi suosimalla edullisia, kuitenkin relevanttia liikennettä tuovia avaisanoja, jotta mainosbudjetti toisi mahdollisimman paljon liikennettä.
Yritys ei tee pelkillä kävijämäärillä tai klikkiprosenteillä mitään vaan sillä, mitä tuloksia mainonnalla on saatu aikaan. Kun valitset meidät kumppaniksi, pidämme sinut ajan tasalla tuloksista ja analysoimme niitä kanssasi.
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.