Digimarkkinointi perustuu kohdentamiseen, dataan, testaamiseen ja hyviin sisältöihin. Liika säästäminen näissä kulmakivissä voi pilata digimarkkinointisi tulokset. Aina ei kannata ottaa kaikkea halvalla omaan yritykseen, vaikka tällä aluksi säästäisi rahaa. Mitä tulee työvälineisiin ja yleensäkin liiketoiminnan mahdollistamiseen hankintojen osalta, kannattaa aina miettiä paras ja toimivin ratkaisu. Panosta aina tärkeimmissä asioissa, laatuun, ja mieti saamaasi hyötyä ja tarkoituksenmukaisuutta. Mikä olisi sen turhauttavampaa, jos olet säästänyt rahaasi mutta kallista aikaasi menee tarpeettomiin asioihin. Tässä blogissa avaamme, missä asioissa ei oikeasti kannata säästää digimarkkinoinnissa vaan kannattaa kunnolla miettiä budjettia.
Mitä kaikkia kuluja kuuluu sisällöntuottamiseen?
Mitä kaikkia kuluja siis kuuluu sisällöntuottamiseen? Jos ei ole omaa väkeä tekemään kuvat niin näihin kuuluu aina mainosmateriaali kulut, valokuvat, kuvankäsittely, ja näitä ei kannata unohtaa laskuista. Peruskulut eli mediabudjetti ja palvelumaksu, ovat osa myös sisällöntuottamisen kuluja, ja on aina hyvä pitää ne mielessä.
Kun tuotat sisältöä testaamiselle kannattaa jättää myös tilaa budjetista. 80%-90% käytetään siihen mitä ollaankin suunniteltu mutta jätä osa testailuun esim. jos haluat testata jotain uutta trendiä mainonnassa, kuten TikTok mainontaa. Budjetoi siis liikkumavaraa testaamisella ja ideoille.
Älä säästä verkkosivuista vaan panosta kunnolla tähän
Verkkosivuissa kannattaa aina satsata laatuun. Panosta siihen, että verkkosivusta tulee kuluttaja ystävällinen, selkeä ja helppokäyttöinen. Tämä saattaa olla hieman työläämpää ja kalliimpaa rakentaa mutta kannattaa pitää mielessä, sen minkä helppokäyttöisyydessä voittaa sen muokattavuudessa häviää.
Verkkosivuja kannattaa aina olla valmis kehittämään eteenpäin, eli verkkosivuja ei kannata tehdä kerta projektina. Verkkosivuilta löytyy aina jotain kehitettävää ja tätä varten on hyvä pistää rahaa sivuun. Ota myös aikaa opetella käyttämään verkkosivualustaasi. Näin poistat aikasyöpöt oikeista paikoista ja, kun teet asiat kerralla kunnolla oikein niin on helpompi aina lähteä kehittämään jo valmiina olevia verkkosivuja.
Älä säästä analytiikkassa
Kun verkkosaitti hankitaan jonkun verkkosaittifirman kautta, kannattaa etsiä kumppani joka ymmärtää analytiikasta. Analytiikan osaamisesta kannattaa maksaa ja tähän kannattaa pistää ajatusta. Erillisiä digijärjestelmiä voi olla hyvin vaikea yhdistellä ja saada tietoa virtaamaan näiden välillä. Tästä hyvä esimerkki on verkkosivuston ja kanta-asiakasjärjestelmän, linkityksen ja näiden välillä datan virtaus, kuinka tämä saadaan onnistumaan. Tämä saattaa luoda oman projektinsa, joka taas maksaa maltaita. Meillä on kokemusta eri järjestelmien toiminnoista, ja pystymme antamaan neuvoja, kuinka näissä tilanteissa tulee navigoida.
Laadukas kohdeyleisö on onnistumisen kulmakiviä
Älä säästä kohdeyleisödatassa vaan panosta laadukkaaseen dataan. Näistä saa todella paljon irti digimarkkinointiin ja saat kohdennettua mainoksesi juuri oikealle yleisölle. Kohdeyleisön rakentamiseen on erilaisia maksullisia asiakasrekistereitä ja jos tämä tuntuu hankalalta meiltä löytyy apuja tähän. Me Kublalla olemme perehtyneet kohdeyleisön luomiseen ja tämä sisältyy Kublan palveluun.
Lataa itsellesi Kublan markkinoinnin vuosisuunnitelman pohja ja nopeuta työtäsi!
Digimarkkinointiin panostaminen kannattaa!
On helppo ajatella, että digimarkkinointiin panostaminen on tarkoitettu vain suurille yrityksille, mutta tähän sijoittaminen hyödyttää kaikkia yrityksiä. Digimarkkinointi asettaa mainonnan saataville sekä suurille että pienille yrityksille.
Sosiaalisen median alustat ovat dynaamisia, täynnä brändejä ja asiakkaita. Maksulliset sosiaaliset mainokset auttavat sinua nousemaan melun yläpuolelle ja vaikuttamaan. Tarkasti panostamalla budjettisi oikeisiin kohteisiin voit saada suuria tuottoja uusilla asiakkailla.
Kun lähdet panostamaan verkkosivuihisi, tämän liikenteeseen ja siihen, että tämä tuo laajempaa tietoisuutta yrityksestäsi pystyt luomaan sosiaalisen läsnäolon, joka tuo yrityksesi esiin. Kun olet oppinut suunnittelemaan, luomaan ja sijoittamaan mainoksesi kohdeyleisöllesi, sinulla on paljon helpompi nähdä mainoskampanjan tuottavuus. Mutta jos tuntuu, että tämä kaikki vaikuttaa liialliselta suunnittelulta ota meihin yhteyttä me olemme aina valmiina auttamaan sinun digimarkkinoinnin kehittämisessä!
Kuinka Instagram mainontaa kannattaa mitata riippuu paljon siitä mitä ollaan tavoittelemassa. Mutta ennen kuin käymme itse aiheeseen käsiksi varmistetaan, että puhumme kaikki varmasti samasta asiasta. Mitä mainonta Instagramissa pitää siis sisällään. Instagramissa mainonta tehdään useimmiten joko feedissä tai storyissa, monesti kampanjat pyörivät molemmissa. Instagram mainonta ei välttämättä vaadi Instagram tiliä, mutta vähintään Facebook tili pitää […]
Sosiaalisen median ylläpito jää monella brändillä muiden markkinointikanavien varjoon, vaikka sen merkitys kasvaa jatkuvasti. Monet asiakkaat odottavat brändien olevan läsnä sosiaalisen median kanavissa, niin sisällöntuotannon kuin asiakaspalvelunkin osalta. On erittäin tärkeää luoda keskustelua sosiaalisessa mediassa eli kuunnella asiakkaita, vastata kommentteihin ja arvioihin. Tässä blogikirjoituksessa avataan mitä kaikkea sosiaalisen median ylläpito yritykseltä vaatii. Suuri osa yrityksistä […]
Tähän kysymykseen törmää nykyään vielä yllättävän usein. Siihen voisi vastata vastakysymyksellä: onko teillä asiakkaita? Yrityksen Facebook sivu nimittäin toimii monesti hyvin lähellä asiakasta. Se on helposti löydettävissä ja on usein vähemmän virallinen kuin yrityksen verkkosivut. Yrityksen Facebook sivujen hallinta on hyvin helppoa, joten sekään ei ole syy jättää niitä perustamatta. Seuraavaksi käymmekin hieman läpi perusteita […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.