Banneri on yksi vanhimmista mainosmuodoista verkossa. Olet varmasti itsekin törmännyt bannereihin esimerkiksi uutissivustoilla. Lue, miten bannerilla tehdään mainontaa 2020-luvulla!
Banneri on kuin sähkökaapin kylkeen liimattu mainosjuliste - mutta internetissä! Bannereita näkyy monesti muun sisällön yhteydessä, uutissivustoilla, blogeissa, jopa Youtube-videoiden päällä. Bannerilla viestitään yrityksestäsi nykyisille ja uusille asiakkaille, luodaan tunnettuutta ja pyritään saamaan verkkosivuille kävijöitä.
Bannereilla tehtävää mainontaa kutsutaan usein myös nimellä display-mainonta. Display-mainonta on kuitenkin laajempi käsite ja pitää sisällään myös muuta kuin bannerit. Displayn alle kuuluu myös esimerkiksi ulkomainonta ja tv-mainonta. Eli kaikki bannerit ovat display-mainotaa, mutta kaikki display-mainonta ei ole bannereita!
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Kuten kaikessa mainonnassa, on ensin hyvä päättää, mikä on yrityksesi tavoite ja tarve markkinoinnille. Keinot ovat eri, mikäli haluat tavoittaa uudestaan sivullasi käyneet tai esimerkiksi mainostaa kampanjanomaisesti lyhyttä alennusmyyntiäsi. Kokenut mainonnansuunnittelija osaa auttaa rakentamaan juuri sellaisen kampanjan, jossa oikeat kanavavalinnat tukevat yrityksesi tavoitteita. Banneri otetaan usein mukaan markkinoinnin keinovalikkoon, sillä se on mukavan visuaalinen elementti, joka toimii hienosti, kun banneria näytetään tarkoin valitulle kohderyhmälle.
Alla kerromme lisää bannerien mahdollisuuksista.
Digimarkkinoinnin erinomaisuus on siinä, että sitä voidaan näyttää vain tietylle kohderyhmälle.
Bannerin toimii apunasi, kun haet yrityksellesi kasvua ja haluat tavoittaa uutta yleisöä. Tässä tapauksessa on tärkeää määritellä, minkälaista yleisöä haluamme tavoittaa. Mainoskanavat tarjoavat yleisöjen rakentamiseen omia tapojaan. Googlen omassa mainosverkostossa Google Display Networkissa pystytään määrittämään yleisö esimerkiksi
Kohdennustapoja on monia, ja niiden kanssa saattaa mennä sormi helposti suuhun. Testaamisen kautta jokainen yritys kuitenkin löytää juuri itselleen sopivimmat yleisöt.
Banneri on myös erinomainen keino saada lisämyyntiä yrityksesi jo tuntevista ihmisistä. Muistuttava mainonta (eli retargeting) on erittäin kustannustehokas tapa mainostaa. Muistuttava mainonta tarkoittaa, että mainosbannereita näytetään jo kertaalleen yrityksen verkkosivustolla käyneille. Kun kävijä on lähtenyt verkkosivultasi, tulee banneri muistuttamaan kävijää yrityksestäsi jollain toisella sivustolla. Näin pyritään säilyttämään kävijässä muistijälki yrityksestäsi ja palauttamaan hänet takaisin palvelusi pariin.
Bannerimainonnassa asiakakas useimmiten toimittaa itse bannerin eli visuaalisen elementin. Toki asiakas saattaa myös käyttää luovaa toimistoa bannerien teossa. Media- tai digitoimiston rooli on ostaa mainostila ja viedä banneri paikoilleen.
Kaikki elementit ovat tärkeitä ja ne kannattaa suunnitella tarkkaan. Olemme koonneet vinkkimme hyvän mainosbannerin tekoon blogiimme ja suosittelen käymässä lukemassa, jos aihe enemmän kiinnostaa.
Bannerimainontaa voidaan ostaa usealla eri tavalla. Banneritilaa voidaan ostaa joko suoraan julkaisijalta tai sitten mainosverkostoista. Yhä useammin jälkimmäinen on järkevämpi tapa. Se on kustannustehokkaampaa ja mainosverkostojen kautta tavoitetaan laajempi yleisö, ja banneri näkyy useammilla verkkosivustoilla. Näin mainostajan ei tarvitse sitoutua vain yhteen julkaisijaan eli verkkosivustoon. Mainosverkostoja ovat esimerkiksi Googlen oma verkosto tai sitten laajemmin kaikki Suomen ja koko maailman mainosverkostot. Kerromme vaihtoehdoista mielellämme lisää!
Jos mainonta bannereilla kiinnostaa, ota yhteys meihin. Bannerimainonnan asiantuntijamme auttavat sinua mielellään!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.