Digimarkkinoinnin kolme kuolemansyntiä 

Mark­ki­noin­tia pk yri­tyk­sel­le \ Digi­mark­ki­noin­nin kol­me kuolemansyntiä

Digi­taa­li­nen mark­ki­noin­ti eli digi­mark­ki­noin­ti on tämän aika­kau­den tehok­kain tapa val­jas­taa poten­ti­aa­li­set asiak­kaat mak­sa­vik­si osta­jik­si. Digi­mark­ki­noin­ti on mark­ki­noin­tia digi­taa­li­sis­sa kana­vis­sa, kuten esi­mer­kik­si Ins­ta­gra­mis­sa tai Google-hakukoneessa.

Olem­me var­mo­ja sii­tä, että meis­tä jokai­nen halu­aa käyt­tää rahan­sa fik­sus­ti, oli kyse sit­ten uudes­ta keit­tiön pöy­däs­tä tai Face­book-mai­nok­ses­ta. Mit­kä ovat ne digi­mark­ki­noin­nin kol­me kuo­le­man­syn­tiä, jot­ka estä­vät kus­tan­nus­te­hok­kaan mark­ki­noin­nin digi­taa­li­sis­sa kanavissa?

Nämä ovat digimarkkinoinnin kolme kuolemansyntiä

Kai­kis­ta tai­to­la­jeis­ta digi­mark­ki­noin­ti on mei­dän hei­niä. Me Kublan digi­mark­ki­noin­nin ammat­ti­lai­set pää­tim­me koo­ta digi­mark­ki­noin­nin kol­me kuo­le­man­syn­tiä, jois­ta jokai­nen on osa­syyl­li­nen sii­hen, mik­si digi­mark­ki­noin­ti ei tuo toi­vot­tu­ja tulok­sia – sil­lä oikein teh­ty­nä tulok­sia tulee takuuvarmasti.

1. Suunnittelu on mielestäsi ajanhukkaa, joten unohdat sen

Onko digi­mark­ki­noin­nin huo­lel­li­nen suun­nit­te­lu sit­ten­kin tär­keä askel oike­aan suun­taan? Mie­les­täm­me kyl­lä. Jot­ta digi­mark­ki­noin­ti voi olla kus­tan­nus­te­ho­kas­ta, täy­tyy mark­ki­noin­ti­toi­men­pi­tei­tä ohja­ta suunnitelma.

Hyvä mark­ki­noin­ti­suun­ni­tel­ma pitää sisäl­lään aika­tau­lun, koh­de­ryh­män, kana­vat ja nii­den kana­va­koh­tai­set bud­je­tit, tavoit­teet sekä mit­ta­rit, joi­den perus­teel­la ana­ly­soi­daan mai­non­nan onnistumista.

Yksi suu­rim­mis­ta sekä kal­leim­mis­ta vir­heis­tä on teh­dä digi­mark­ki­noin­tia kai­kis­sa kana­vis­sa kai­kil­le hen­ki­löil­le. Koros­tam­me oikean koh­de­ryh­män mää­rit­tä­mis­tä sekä asiak­kai­den tar­pei­den tun­nis­ta­mis­ta, joi­den poh­jal­ta koh­den­ne­tun mai­nos­vies­tin suun­nit­te­le­mi­nen hel­pot­tuu ja sopi­vat kana­vat mai­nos­vies­tin välit­tä­mi­seen löytyvät.

Muu­ta­mia vink­ke­jä suunnitteluvaiheeseen:

Mie­ti, mitä digi­mark­ki­noin­nil­la halu­taan saa­vut­taa? Tavoi­te voi olla esi­mer­kik­si yri­tyk­sen myyn­nin kas­vat­ta­mi­nen 15 pro­sen­til­la kulu­van vuo­den lop­puun mennessä.

Poh­di, kuka on sinun tuot­tee­si tai pal­ve­lusi toden­nä­köi­nen osta­ja. Puhut­te­le hän­tä taval­la, jon­ka on hänel­le omi­nais­ta → nuor­ta asia­kas­ta lähes­tyes­sä on lähes­ty­mis­ta­pa eri­lai­nen kuin 50-vuo­ti­aan kohdalla.

Tuo mai­nos­vies­ti­si esil­le niis­sä kana­vis­sa, joi­den käy­tön hal­lit­set, ja jois­sa poten­ti­aa­li­set asiak­kaa­si viih­ty­vät. On tur­ha mai­nos­taa Tik­To­kis­sa, mikä­li koh­de­ryh­mä­si viet­tää aikaa Facebookissa.

Haluat­ko aloit­taa digi­taa­li­sen mark­ki­noin­nin tai tehos­taa nykyis­tä teke­mis­tä? Autam­me mielellämme!

Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.

2. Jätät digimarkkinoinnin firman harkkareiden vastuulle

Mark­ki­noin­tia­han se vain on. Saa­tat aja­tel­la, että kun­han yri­tyk­sen nimi tulee esil­le paris­sa eri kana­vas­sa, on hom­ma pur­kis­sa. Var­sin help­poa, eikö? Sopi­va työ har­joit­te­li­jal­le, sil­lä suur­ta hait­taa ei voi syntyä.

Näin ei kui­ten­kaan ole. Digi­mark­ki­noin­nis­sa kyse ei ole ainoas­taan muu­ta­man mai­nok­sen teke­mi­ses­tä mai­nos­työ­ka­lus­sa, vaan asiak­kaan osto­po­lun ymmär­tä­väs­tä koko­nai­suu­des­ta, jos­sa teh­dyt vir­heet voi­vat pahim­mil­laan aiheut­taa vaka­via vau­rioi­ta muun muas­sa yri­tyk­sen mai­neel­le.

Digi­mark­ki­noin­ti voi olla kul­ta­kai­vos tai raha­rei­kä. Raha­rei­kä se on sil­loin, kun digi­mark­ki­noin­tia teke­vä hen­ki­lö ei täy­sin tie­dä, mitä tekee ja miten tekee. Oppi­mi­nen tapah­tuu vir­hei­den kaut­ta, ja vir­heet voi­vat koi­tua kalliiksi.

Digi­mark­ki­noin­ti on kul­ta­kai­vos vas­ta sit­ten, kun se teh­dään alus­ta alkaen fik­sus­ti – ja niin me Kublal­la olem­me tot­tu­neet digi­mark­ki­noin­tia teke­mään. Ammat­ti­lai­sen teke­män digi­mark­ki­noin­nin tuo­tol­la vain tai­vas on rajana!

3. Et osaa, jaksa tai ehdi mitata mainonnan tuloksia

Jo tuhat ihmis­tä on näh­nyt tämän mai­nok­sen, vit­si miten hyvä suo­ri­tus! Mut­ta teki­kö näis­tä tuhan­nes­ta ihmi­ses­tä kukaan mitään mai­nok­sen näh­ty­ään? Onko digi­mark­ki­noin­ti mie­les­tä­si onnis­tu­nut, jos ihmi­set näke­vät mai­nok­se­si ja ehkä klik­kaa­vat­kin sitä, mut­ta kukaan ei tuo kas­saan ainut­ta­kaan euroa?

Mai­nok­sen näyt­tö­ker­to­jen tai klik­kaus­mää­rien tui­jot­ta­mi­nen ei ole tie menes­tyk­seen, vaik­ka saa­toit luul­la niin. Parem­man kuvan mai­non­nan tehos­ta antaa esi­mer­kik­si tie­to sii­tä, mitä asiak­kaat ovat teh­neet verk­ko­si­vuil­la tai -kau­pas­sa digi­mai­nok­sen nähtyään.

Jot­ta voit kerä­tä tätä arvo­kas­ta tie­toa, on verk­ko­si­vuil­la tai -kau­pas­sa olta­va seu­ran­ta­koo­di, jon­ka avul­la pys­tyt mita­ta mai­non­nan tulok­sia. Seu­ran­ta­koo­din asen­nus onnis­tuu Google Tag Mana­ger -työkalulla.

Sii­nä mis­sä yhdel­tä puut­tuu osaa­mi­nen, lop­puu toi­sel­ta aika kes­ken ja kol­man­nel­ta jak­sa­mi­nen. Digi­mark­ki­noin­ti on hyö­dyl­lis­tä ainoas­taan sil­loin, kun sitä teke­väl­tä hen­ki­löl­tä löy­tyy osaa­mi­nen, aika ja jaksaminen.

Digimarkkinoinnin ulkoistaminen on todennäköisesti yrityksesi yksi parhaimmista investoinneista

Mik­si käyt­täi­sit omaa aikaa­si asi­aan, johon tai­to­si eivät vält­tä­mät­tä rii­tä, kun sinun­kin aika­si on rahaa? Digi­mark­ki­noin­nin ulkois­ta­mal­la pää­set huo­mat­ta­vas­ti parem­paan lop­pu­tu­lok­seen ilman oman ajan käyttöä.

Digi­mark­ki­noin­nin ulkois­ta­mi­nen osaa­viin käsiin antaa syyn olla stres­saa­mat­ta yri­tyk­sel­le tänä päi­vä­nä elin­tär­keäs­tä digi­mark­ki­noin­nis­ta. Me Kublal­la teem­me mak­si­maa­lis­ta tulos­ta, jon­ka ansios­ta digi­mark­ki­noin­tiin käy­te­tyt rahat mak­sa­vat itsen­sä monin­ker­tai­ses­ti takaisin!

Haluat­ko vie­dä yri­tyk­se­si digi­mark­ki­noin­nin seu­raa­val­le tasol­le? Sovi kans­sam­me 15 minuu­tin mak­su­ton etä­ta­paa­mi­nen!

Ota yhteyt­tä!
Digimarkkinoinnin kolme kuolemansyntiä
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi