Jokaisella yrityksellä tulisi olla Facebook Business Manager. Miksi? Palvelu mahdollistaa useiden Facebook-sivujen ja etenkin käyttäjien hallinnan.
Saamme jatkuvasti yhteydenottoja yrityksiltä, joiden aiemmalla työntekijällä on edelleen oikeudet yrityksen Facebook-tileihin. Useissa tapauksessa tällä yrityksestä poistuneella henkilöllä on ainoat oikeudet yrityksen tileihin, joiden avulla hän voi joko lisätä postauksita tai jopa poistaa koko yrityksen Facebook-sivun halutessaan.
Business Manager auttaa myös sinua hallinnoimaan mahdollisten mainos-kumppaneidesi oikeuksia Facebookin ja Instagramin tileihin ja näin voit halutessasi lisätä, tai poistaa oikeuksia yhdellä näpäytyksellä.
Facebook Business Manager on helppo ottaa käyttöön ja asiantuntijalta tähän työhön menee vain noin vartti aikaa. Suosittelemmekin tähän käytettävän asiantuntijaa, koska yrityksellesi tarvitsee luoda Facebook Business Manager vain yhden kerran ja tämän jälkeen loppu on vain ylläpitoa. Tätä tehtävää ei siis ole kenenkään syytä opetella ulkoa mikäli et ole työntekijä digimarkkinointia tekevässä toimistossa. Siinä tapauksessa on toki hyvä opetella tämä lähestulkoon ulkoa, koska tulet tarvitsemaan tätä taitoa päivittäin.
Kiinnostaako Facebook-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä some-tekemisestä?
Mikäli yritykselläsi ei ole vielä Facebook tiliä niin Facebook Business Manager auttaa sinua tekemään sellaisen. Suurimmalla osalla yrityksistä on jo Facebook-tili, mutta ei hätää. Voit luoda tilisi täältä viidessä minuutissa.
Facebook Business Manager auttaa sinua myös luomaan mainostilin. Mikä sitten on mainostili? Mainostililtä pystyt luomaan tarkasti kohdistettuja ja määriteltyjä mainoksia. Suosittelemme lämpimästi käyttämään Facebook-mainostiliä kaikkeen yrityksesi Facebook-mainontaan ja myös Instagram-mainontaan. Mikäli edelleen luot mainoksia Facebook-sivujen kautta, niin menetät kaiken kerätyn tiedon mainostesi toimivuudesta Facebookin oman analytiikan kautta, koska tarvitset Facebookin mainostiliä niin sanotun Facebookin pikselin luomiseen. Tämän avulla voit seurata konversioita yrityksesi kotisivuilla, kuten tapahtuneita yhteydenottoja lomakkeen avulla, tai jopa verkkokaupastasi tehtyjä ostoksia.
Luodaksesi Facebook-mainostilin noudata näitä ohjeita
Mikäli olet jo aiemmin luonut mainostilin ja mietit sen lisäämistä Facebook Business Manager - työkaluun niin tämä onnistuu helposti. Voit tehdä tämän muuten samalla tavalla kuin uuden mainostilin luomisen, mutta Facebook Business Manager tarjoaa etusivullaan vaihtoehdon ”Lisää mainostili”. Klikkaa tätä ja sinun tarvitsee ainoastaan lisätä käyttämäsi mainostilin tunnus (Ad Account ID).
Mainostilin tunnus on sinänsä helppo löytää, että tunnus on yleisimmin 16 merkkiä pitkä numerosarja. Tämän löydät Facebook Business Manager -työkalulla etusivulta mainostilin nimen alta. Voit myös selvittää tämän tunnuksen yrityksen asetuksista klikkaamalla mainostiliä ja tämän jälkeen omaa mainostiliä.
Useat yrityksen käyttävät kumppaneita mainonnan tekemisessä ja tässä tapauksessa on hyvä opetella erityisen tarkasti Facebook Business Manager -työkalusta oikeuksien jakaminen. Näin voit varmistaa, että kumppanisi pääsee vain tarvittaviin oikeuksiin käsiksi ja voit myös poistaa kumppanisi oikeudet muutamalla napautuksella yhteistyön päättyessä.
Klikkaa Facebook Business Manager - työkalusta
Klikkaa
Me Kublalla autamme mieluusti asiaan perehtymisessä ja opetamme kaikki salat Facebook Business Manager -työkalun käyttöön. Teemme jatkuvasti koulutuksia, joissa tätä asiaa käydään läpi, koska ymmärrämme yritysten haluavan rakentaa osaamistaan digimarkkinoinnin saralla ja tähän Facebook Business Manager on oiva työkalu.
Ota yhteyttä mikäli koet tarvitsevasi apua!
Ota yhteyttä!
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.