Oletko tullut lopputulokseen, ettei Facebook kanavana ole sinulle se oikea? Mietipä uudestaan. Toki näin voi ollakin, mutta huono menestys Facebookissa saattaa juontaa juurensa myös esimerkiksi mainonnan vääränlaisesta kohdentamisesta. Me haluamme kertoa sinulle kaiken aiheesta Facebook mainonnan ulkoistaminen, jotta sinun ei tarvitse enää pähkäillä, kannattaako Facebook-mainontaa vielä kokeilla vai ei.
Varmasti jokainen yrittäjä pohtii jossain vaiheessa sitä, riittävätkö omat resurssit mainonnan tehokkaaseen tekemiseen, vai olisiko sittenkin fiksumpaa ulkoistaa asiantuntijalle.
Tekemällä mainontaa itse et välttämättä täysin tiedä, onko mainonta kannattavaa. Voi olla, että säästät kuluissa nyt, mutta pidemmällä aikavälillä menetät rahaa mainoksiin, jotka eivät todellisuudessa toimi kohderyhmäsi keskuudessa. Mikäli Facebook-mainontaa tekee tietämättään tai tietoisesti vähän sinne päin, ei tuloksia ole odotettavissa. Pahimmassa tapauksessa joudut vielä myöhemmin kääntymään ammattilaisen puoleen, jolloin jo tehtyjen virheiden korjaaminen tulee todennäköisesti kalliimmaksi kuin se, että mainonta olisi ulkoistettu heti alussa.
Ulkoistamalla voit olla varma siitä, että saat mainonnallesi parhaimman mahdollisen tehon. Tietenkin sinulle jää myös enemmän aikaa yrityksesi ydinliiketoiminnan pyörittämiseen sekä omiin harrastuksiin tai perheen kanssa yhdessäoloon.
Tuottava Facebook-mainonta vaatii perinpohjaista suunnittelua, aikaa, osaamista, testaamista, analysointia sekä luovaa näkemystä. Siinä sivussa ei millään ehdi tehdä asiakaspalvelua, varastointia, postituksia tai mitään muutakaan yrittäjän arkeen kuuluvaa.
Kuten kaiken mainonnan, myös Facebook-mainonnan tulee olla osa isompaa, harkittua kokonaisuutta. Facebook-mainonta ei ole ainoastaan kivojen mainosten tekemistä, vaan siihen kuuluu lisäksi sopivan yleisön prospektoiminen sekä kohderyhmän sitouttaminen ja lämmitteleminen kohti haluttua toimenpidettä kuten ostoa tai yhteydenottoa. Kysymys kuuluukin, löytyykö sinulta aikaa tähän kaikkeen? Jos aikaa on ylimääräistä, onko osaamista?
Puhutaanpa sitten hieman rahasta. Sopivien toimintatapojen löytäminen on usein hyvin hidasta sekä kallista, sillä joudut käyttämään mediabudjettiasi reilusti löytääksesi ne keinot, jotka toimivat. Sinun täytyy muistaa, ettei aikasi ole arvotonta – miksi käyttäisit viikosta useita tunteja mainonnan tekemiseen, kun samalla rahalla saat apua ammattilaiselta?
Aika on rahaa. Jokainen päivä, jonka kulutat opettelemalla Facebook-mainontaa iltaisin muiden mennessä nukkumaan, on pois maksavien asiakkaiden määrästä. Facebook-mainonnan asiantuntija ehtii tekemään tulosta jo siinä ajassa, kun itse vielä opettelet käyttämään mainostenhallintatyökalua.
Facebook-mainonta ammattilaisen toimesta kattaa usein kaiken eli mainonnan suunnittelun, kohderyhmien luomisen, kampanjoiden rakentamisen, mainosten tekemisen ja niiden optimoinnin, tulosten seurannan sekä raportoinnin. Facebook-mainonta on mahdollista saada alkuun pienemmälläkin budjetilla, joten ulkoistaminen on parhaimmillaan taloudellisesti hyvin fiksua.
Kiinnostaako Facebook-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä some-tekemisestä?
Facebook-mainonnan ulkoistaminen on loistava vaihtoehto silloin, kun omaa kokemusta mainonnasta Facebookissa ei ole tarpeeksi. Mainonnan tekijöitä on kuitenkin joka lähtöön, joten hyvän ammattilaisen tunnistaminen voi olla haastaa. Miten löydät aikasi arvoisen kumppanin?
Kun surffailet Googlessa etsien sopivaa Facebook-kumppania, katso läpi referenssit. Vaikka lupaukset olisivat mitä tahansa, kertovat referenssit totuuden. Ota rohkeasti puhelin kouraan ja pirauta suoraan toimistolle, sillä puhelimessa osa erottuu edukseen myös ensivaikutelmalla.
Kuka ottaisi yrityksesi Facebook-markkinoinnin vastuulleen: se tyyppi, joka istuu tunnista toiseen palaverissa, vai kenties harjoittelija? Kannattaa ottaa selvää tekijöistä jo heti alussa. Hyvää markkinointitoimistoa edustavat ammattilaiset.
Facebook-mainonnan kumppanin on oltava aidosti kiinnostunut yrityksestäsi, sillä tehokas mainonta vaatii ymmärrystä sekä asiakaskunnasta että yrityksen toiminnasta. Valitettavasti on myös niitä, jotka euron kuvat silmissä tekevät mainontaa puoliteholla.
“Kyllä tämä mainonta toimii todella hyvin” ei saa koskaan asiakkaana riittää sinulle. Tuloksista on raportoitava ja mielellään riittävän usein. Ota selvää, saatko tärkeää tietoa mainonnan tehosta tasaisin väliajoin jo heti alusta alkaen, vai oletetaanko sinun pysyvän tyytyväisenä raportilla, jota voit tarkastella vasta vuoden kuluttua.
Facebook-mainonta on monelle yritykselle erittäin kannattavaa. Yrityksen omista resursseista johtuen mainonnan teho saattaa kuitenkin olla heikko, jolloin Facebook mainonnan ulkoistaminen on ehdottomasti fiksuin veto. Mikäli kaipaat ammattilaisen näkemystä tai jeesiä, me Kublalla olemme aina valmiita auttamaan. Meille tärkeintä on se, että sinun yrityksesi menestyy, ja mainontaan käytetty raha palaa moninkertaisena takaisin. Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.