Olet varmaan kuullut iOS 14.5 päivityksestä, joka on tehnyt mainonnan seuraamisesta Facebookissa hieman haasteellisempaa. Facebookissa on tämän takia otettu käyttöön konversiorajapinta eli Conversions API mutta mikä on Facebookin konversiorajapinta eli Conversions API? Työkalu on saattanut herättää ihmetystä mikä on tämä ja miten tämä vaikuttaa yrityksen Facebook-mainontaa. Tässä artikkelissa avaamme sinulle Facebookin konversiorajapinnan eli Conversions API ja kerromme tärkeimmät asiat, jotka täytyy ottaa huomioon!
Aloitetaan kuitenkin ihan alusta, että mikä tämä rajapinta oikein on ja miksi se on edes suunniteltu. API on ohjelmointirajapinta, jota käyttäen sovellukset kommunikoivat keskenään. Yksinkertaisesti sanottuna tämä onsuunniteltu luomaan suora yhteys markkinointitietojesi ja Facebook-järjestelmien välille. Paneudutaan tähän vielä tarkemmin seuraavissa kappaleissa.
Miksi vaikuttaa Facebookin mainontaan?
Facebookin seuranta on perustuu vahvasti verkkosivuille asennettavaan pikselikoodiin. Facebook Pixeleistä löytyy lisää tietoa Facebookin omilta sivuilta.
Mutta uusien päivitysten takia käyttäjien selaimiin ja laitteisiin on tullut muutoksia, jotka vaikeuttavat pikselikoodin toimintaan esimerkiksi:
Mainosten esto-ohjelmat
Seurantaevästeiden estäminen
iOS14.5 mukana tulleet muutokset, joiden myötä yhä useampi käyttäjä on estänyt mainonnan seurannan. iOS 14.5 pystyt lukemaan lisää blogistamme.
Facebookin täytyy siis ottaa käyttöönsä toinen vaihtoehto, että mainontaa pystytään jotenkin seuraamaan.
Lataa itsellesi Kublan markkinoinnin vuosisuunnitelman pohja ja nopeuta työtäsi!
Miten API auttaa Facebook -mainonnassa?
Miten Facebookin konversiorajapinta eli Conversions API auttaa mainonnassa? Datakatoa, joka on tullut Facebookin pikselin toimiessa viallisesti, paikkaamaan on luotu Conversions API, joka mahdollistaa seurannan suorittamisen palvelimella, toisin kuin käyttäjän selaimessa. Rajapinnan toiminta ei perustu evästeisiin ja näin mainosten esto-ohjelmat sekä evästeiden poistaminen käytöstä eivät haittaa sen toimintaa. Tämä on tarkoitettu työkaluksi nykyisen pikselikoodin rinnalle seurantadataa täydentämään. Näin pystytään varmistamaan mainonnan optimoiminen.
Mitä hyötyjä rajapinnasta on?
Rajapinnan käytön tärkein etu on se, että voit helposti siirtää tietoja ohjelmien välillä. Tämä tapahtuu koneellisesti , joten sinun ei tarvitse käyttää aikaa tietojen siirtämiseen manuaalisesti. Muita hyötyjä on:
Tämän asennukseen löytyy lisää ohjeita myös Facebookin omilta sivuilta.
Kublalla pysytään ajan tasalla ja kehitetään tekemistä
Tulevaisuudessa tällaiset linjaukset tulevat todennäköisesti yleistymään, kun ihmiset ovat entistä tarkempia omasta yksityisyydestään. Uusia apukeinojakin keksitään ja palveluntarjoajat kehittävät omaa seurantaansa, jotta mainontaa pystytään jatkossakin tekemään mahdollisimman tehokkaasti. Conversions API:n kanssa päästään tätä jo kehittämään.
Tärkeää on kuitenkin, että ammattilaiset pysyvät ajan tasalla ja pystymme rakentamaan mainokset ja niiden kohdennukset ja analysoimaan kunnolla saatavilla oleva dataa. Me Kublalla ainakin pidämme huolen, että pysymme ajan harjalla ja varmistamme, että dataa on saatavilla ja pääsemme hyödyntämään sitä mainonnassa. Meille on tärkeää, että opiskelemme jatkuvasti ja varmistamme että olemme digimainonnan rautaisia ammattilaisia. Pidämme huolen, että pystymme vastaamaan tehokkaasti ja nopeasti muuttuvan markkinan tarpeisiin.
Jos sinulle tulee ongelmia uusien tilanteiden kanssa autamme mielellämme sinuakin digimainonnan tekemisessä. Meille siis vain rohkeasti viestiä ja lähdetään yhdessä kehittämään parasta mahdollista digitaalista markkinointia sinun yrityksellesi!
Ads Manager on tehokas työkalu, jonka avulla voit saavuttaa mainostavoitteesi. Seuraavassa on muutamia vinkkejä, joiden avulla saat kaiken irti Ads Managerista: 1. Määritä tilisi oikein Kun perustat Ads Manager -tilisi ensimmäistä kertaa, muista valita yrityksellesi oikeat asetukset. Tähän kuuluu oikean aikavyöhykkeen, valuutan ja maan valitseminen. Voit aina muuttaa näitä asetuksia myöhemmin, mutta on tärkeää, että […]
Facebook on hyvä alusta mainonnalle, joten tässä kohtaa voisi melkein jopa onnitella hyvästä päätöksestä aloittaa Facebook mainonta. Facebookin teho perustuu suureen käyttäjämassaan sekä heidän aktiivisuuteen. Kun paljon ihmisiä käyttää aktiivisesti alustaa tarkoittaa se luonnollisesti sitä, että suurimmalle osalle tästä massasta löytyy potentiaalisia asiakkaita. Facebook on myös itse kehittänyt aktiivisesti mainonnan mahdollisuuksia palvelussa, joten puitteet on […]
Facebook mainonnan hinta vaihtelee hyvinkin paljon riippuen kohderyhmästä, toimialasta ja esimerkiksi mainoksen muodosta. Yleisenä sääntönä voidaan sanoa että 100€ tavoittaa 10 000 ihmistä joten tavoitat 1000 eurolla vastaavasti 100 000 eri ihmistä. Tämä on hyvä nyrkkisääntö Facebook mainonnan budjettia miettiessä ja mainontaa suunnitellessa. Facebook mainonnan hinta kuitenkin riippuu hyvin monesta tekijästä ja esimerkiksi korona-pandemian aikana […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.