Hei järjestön tai yhdistyksen edustaja! Oletko jo kuullut Googlen Ad Grants -ohjelmasta?
Google Ad Grants - Mistä on kyse?
Googlen Ad Grants -ohjelma tarjoaa yhdistyksille ja järjestöille mahdollisuuden näyttää mainoksia Googlen hakukoneessa tehdyissä hauissa jopa 10 000 dollarin edestä joka kuukausi. Luit oikein - 10 000 dollarin edestä joka kuukausi.
Miksi saan ilmaista mainosrahaa?
Googlen code of conduct on ”do the right thing”. Voidaan siis päätellä että Google Ad Grants on yksi useista Googlen tavoista tehdä hyvää. Kiitos Google!
Voidaan myös ajatella Googlen mahdollisesti houkuttelevan tällä tavalla järjestöjä, yhdistyksiä ja säätiöitä asiakkaikseen jakamalla ilmaista rahaa. Näin eri tahot oppivat käyttämään Googlen työkaluja ja osa tulee saamaan loistavia tuloksia. Avullamme useat tahot saavatkin jo loistavia tuloksia. Mikäli siis ilmaista mainosrahaa ei enää olisikaan, niin osa jatkaisi maksullista mainontaa joka tapauksessa. Toivottavasti kuitenkaan tätä ilmaista tukea ei oteta pois koskaan, mutta nautitaan niin pitkään kuin Google Ad Grants on tarjolla.
Kenelle Google Ad Grants on?
Ohjelmaan voivat hakea mukaan järjestöt ja yhdistykset, mm. hyväntekeväisyysjärjestöt ja ammattiyhdistykset. Jotta järjestö voidaan hyväksyä Google Ad Grants -ohjelmaan, sen on täytettävä tietyt Googlen vaatimukset, mm.
- Organisaation on oltava kelvollinen hyväntekeväisyysjärjestö - Järjestön on hyväksyttävä ja täytettävä Googlen vaatimukset syrjinnän vastustamisesta sekä lahjoitusten vastaanotosta ja käytöstä - Järjestöllä on oltava laadukas verkkosivusto, joka noudattaa ohjelman verkkosivustokäytäntöä - Organisaation on läpäistävä Google Ad Grantsin esivalinta
Myös itse Ad Grants -mainostilin tulee täyttää tietyt vaatimukset. Kampanjoiden on mm. tuettava järjestön tehtävää ja tilin on tuotava mitattavia tuloksia. Tilillä ei voida käyttää liian yleisiä avainsanoja ja sen vuoksi esimerkiksi yhden sanan hakutermit eivät ole sallittuja. Mainonta tulee olla tarkasti geokohdennettua ja klikkiprosentin tulee olla hyvällä tasolla.
Ad Grants -ohjelma on hieno tapa lisätä järjestösi näkyvyyttä Googlen hakukoneessa ja säästää mainonnan kustannuksia. Yllämainittujen seikkojen vuoksi tilin perustaminen ja ylläpito ei kuitenkaan ole yksinkertaista vaan vaatii asiaan perehtymistä ja tilin monitorointia.
Toivottavasti ei koskaan. Tähän ei siis ole mitään vastausta. Google tekee jatkuvasti muutoksia ohjelman vaatimuksiin ja ehtoihin. Muutoksia tehdään vuosittain ja tällä hetkellä kokemustemme mukaan 70% mainosrahan hakijoista ei koskaan saa mainontaa pyörimään yli 100€/kk budjetilla. Google mainoksien pyörittäminen Ad Grantsin puolella on maksullista Google Ads -mainontaa huomattavasti vaikeampaa ja tästä johtuen Google Ad Grants vaatii huomattavaa perehtymistä ja ajankäyttöä. On myös helppoa saada Google Ad Grants -tili suljettua tekemällä liian huonolaatuista mainontaa tai rikkomalla sääntöjä.
Ole siis tarkkana rakentaessasi mainoksia, jotta yrityksesi Google Ad Grants ei välttämättä pääty koskaan ja saat ilmaista mainosrahaa jopa 120 000 $ vuodessa!
Miten voi menettää oikeuden Google Ad Grants -ohjelmaan?
Voit menettää Google Ad Grants -ohjelmaoikeuden rikkomalla sääntöjä. Perehdy siis tarkoin Googlen asettamiin määräyksiin ja suosituksiin jotta saat varmasti hakemuksesi läpi. Mikäli Google hyväksyy hakemuksesi ja saat järjestösi, yhdistyksesi tai säätiösi Google Ad Grants -ohjelman piiriin, muista laatia mainokset huolellisesti ohjeiden mukaan!
Kuinka edetä?
Meillä Kublalla on kokemusta useiden Ad Grants -tilien avaamisesta ja ylläpidosta. Nopeimmin ja tehokkaimmin pääsetkin liikkeelle, kun otat yhteyttä meihin.
Hei järjestön tai yhdistyksen edustaja! Oletko jo kuullut Googlen järjestöille suunnatusta palvelusta, Google Ad Grants -ohjelmasta? Googlen hakusanamainonta on maksettua näkyvyyttä Googlen hakukoneessa. Jos olet kuitenkin ei-kaupallisen organisaation edustaja, voit saada Googlelta mainosbudjetin hakusanamainonnan tekemiseen ilmaiseksi. Mistä tässä oikein on kyse? Google Ad Grants - Mistä on kyse? Onko tavallinen Googlessa tehtävä hakusanamainonta jo sinulle tuttua? Google […]
30 miljoonaa Google-hakua Suomessa – ei kuukaudessa eikä viikossa, vaan yhdessä ainoassa päivässä. Kaikki yritykset käyvät näkyvyysjahtia, mutta kuka pongahtaa hakutulossivulle ensimmäisenä? Kun näkyvyyttä Googlessa halutaan nostaa, turvaudutaan hakukoneoptimoinnin avulla saavutettuun, ei-maksettuun mainontaan ja/tai Google Adsiin eli maksettuun Google-mainontaan. Miten Google markkinointi saadaan toimimaan? Markkinointi Googlessa on taitolaji ja vaatii onnistuakseen ehdottomasti tietoa siitä, kuinka […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.