Google on julkaissut uuden version Analyticsista – kuvailemalla sitä kuuluisan tiedonkeruu- ja verkkoliikenteen analysointiohjelmistonsa uudeksi oletusversioksi. Mikä on Google Analytics 4? Mitä uusi versio tarkoittaa markkinoijille ja miten se eroaa perinteisestä versiosta?
Miljoonat yritykset ja verkkosivustot käyttävät Googlen Analytics-raportointityökalua laajasti käyttäjien vuorovaikutuksen seuraamiseen verkkotunnuksissa, mobiilisovelluksissa ja offline-sovellusliittymissä. Useimmat yritykset tietävät tämän alustan työkaluna, joka auttaa heitä seuraamaan saamansa verkkoliikenteen määrää, seuraamaan tärkeitä markkinointikanavia ja mittaamaan tärkeimpiä KPI-arvojaan. Ja nyt tämän uuden päivityksen avulla Google tarjoaa uuden version, joka eroaa suuresti perinteisestä “universaalista” Analyticsista. Kerromme tässä blogissa lisää tästä!
Google Analytics 4 – Uusia ominaisuuksia
Uusi päivitys sisältää joukon tärkeitä ominaisuuksia, jotka tekevät siitä hyvin erilaisen kuin vanha versio. Yksi suurimmista eroista on uusi tietojen mallinnusominaisuus, joka käyttää tekoälyä täyttämään aukkoja tiedoissa, joissa evästeiden suostumussäännöt, estetty JavaScript ja yksityisyyteen keskittyminen voivat estää perinteisen Analyticsin. Tässä vielä koottuna uusia ominaisuuksia:
Tämän avulla markkinoijat voivat muokata, korjata ja hienosäätää tapaa, jolla tapahtumia seurataan analytiikassa ilman, että heidän tarvitsee muokata paikan päällä olevaa koodia.
Tietojen tuonti voi nyt sisältää laajan valikoiman tietoja muista kuin verkkosivustojen lähteistä, kuten esimerkiksi sovelluksista, yhdessä omaisuudessa.
Verkkotunnusten välinen seuranta, joka ei myöskään vaadi koodin säätöjä, voidaan tehdä käyttöliittymässä.
“Elinkaariraportti”, joka näyttää olevan yksi suurimmista muutoksista Analyticsissa ja keskittyy käyttäjän matkaan.
Lisäksi “verkkokauppakanavien malliraportit” antavat markkinoijille tavan näyttää ja visualisoida tietoja – ominaisuus, joka oli aiemmin saatavilla vain Analytics 360 -tileillä.
Miten tämä auttaa raportoinnissa?
Google Analytics 4 auttaa sinua raportoinnissa ja näin tämä näkyy käytännössä. Tiedonkeruustrategia on hyvin vahva ja kaikki tarvittavat tiedot toimivuuden analysointiin voidaan poimia siitä. Käyttäjien yksityisyyden edistämisen myötä on yhä vaikeampaa seurata käyttäjiä, kun he matkustavat useilla alustoilla käyttämällä useita laitteita.
Tämä on eteenpäin katsova ratkaisu, joka käyttää parannettuja koneoppimistekniikoita puuttuvan datavajeen paikkaamiseen. Yhden käyttäjän matkan luominen kaikille samaan identiteettiin linkitetyille tiedoille. Nyt tässä on yksinkertaistettu raportoinnin käyttöliittymää, minkä ansiosta markkinoijien on todella helppoa havaita tärkeimmät trendit ja epäsäännöllisyydet tiedoissa.
Tämä käyttää yhteenvetokorteissa yleiskatsausraportteja pitkän luettelon sijaan ennalta määritettyjä raportteja, jotka yrittävät kattaa kaikki käyttötapaukset. Jos haluat kaivaa syvemmälle, napsauta tuloskorttia.
Haluatko tietää, mitä mainoksia kilpailijasi parhaillaan käyttää FB:ssä?
Tilaa yksinkertainen ohje veloituksetta, ja pääset tutkimaan mitä mainoksia kilpailijasi käyttää omassa mainonnassaan.
Google Analytics 4 tarjoaa upeita uusia ominaisuuksia, jotka epäilemättä auttavat markkinoinnissa. Näitä muutoksia tehdessään Google on kuitenkin joutunut muuttamaan radikaalisti alustan rakennetta ja asettelua. Jopa kokeneet Google Analytics-käyttäjät pitävät uutta asettelua vähän vieraana, joten kaikkien täytyy hieman opetella käyttämään tätä. Tässä kuvaa vielä miltä uusi etusivusta näyttää. Näkymä on selkeästi erilainen kuin perinteisessä Google Analyticsissa.
Google Analytics 4 kannattaa aloittaa opettelemaan, että tähän voi rauhassa tutustua. Sinun ei tarvitse tehdä täyttä hyppyä heti. Sen sijaan voit verrata Google Analytics 4-lähtöjä vanhaan Google Analyticsiin ja nähdä, kuinka nämä kaksi vastaavat toisiaan varmistaaksesi, että keräät kaiken oleellisen datan striimeistäsi.
Google Analytics 4 – Mainontaan mukaan!
Analytiikka on yksi tehokkaimmista digimarkkinoinnin ominaisuuksista. Se auttaa kehittämään ymmärrystä verkkosivuston liikenteestä ja siitä, kuinka käyttäjät käyttäytyvät sivustolla. Tämän takia analytiikan kehittäminen on todella hyvä uutinen ja Google analytics 4:n tulo on markkinoinnillesi loistava mahdollisuus. Voit ajatella asiaa näin parempi analytiikka = parempia markkinointipäätöksiä.
Tämä päivitetty versio tarjoaa markkinoijille enemmän joustavuutta ja keinoja ennustaa käyttäjien käyttäytymistä samalla kun säilytetään käyttäjien yksityisyys. Kun tämän käytön oppii huomaat, että joustavuus ja parannetut oivallukset ovat enemmän kuin sen arvoisia. Mutta jos tämä kaikki tuntuu liian haasteelliselta ota meihin yhteyttä ja voimme olla avuksi Google-mainonnassa ja Google Analytics 4:n käyttöönotossa.
Google mainonta voi olla pelottavaa. Miten se toimii, mikä on paras tapa tehdä siellä mainontaa ja kuinka edes aloittaa? Vaikka Google mainonnan maailma olisi sinulle täysin vieras, älä sulje sen tuomia mahdollisuuksia pois. Me Kublalla viemme bisneksesi Googlen paraatipaikoille, jotta tavoitat asiakkaasi juuri sillä hetkellä, kun he haluavat ostaa. Tässä artikkelissa kerromme perusteet siitä mitä […]
Google Analytics on salainen agentti, joka seuraa verkkosivulla tai -kaupassa käyneiden asiakkaiden askeleita. Kyse on verkkopalvelun liikenteen analysointiin tarkoitetusta työkalusta, joka on nyt saanut rinnalleen uuden version. Vanha Google Analytics tunnettiin myös nimellä Universal Analytics, mutta nyt uutuus on nimetty nimellä Google Analytics 4 – ja se seuraa kävijöiden liikkeitä verkkosivustojen lisäksi myös sovelluksissa. Tämä […]
Google Analytics ohjelmistona on tuttua kauraa jokaiselle ammattimarkkinoijalle, mutta tavalliselta tallaajalta perustietämys usein kuitenkin puuttuu. Jotta yritys osaa sijoittaa Googlen tuomiin markkinointimahdollisuuksiin oikein ja tehdä sillä tulosta, tekee Google Analytics koulutus terää. Google Analytics kehittää yrityksesi liiketoimintaa verkossa – olethan siis jo tietoinen siitä, kuinka ohjelmistoa käytetään? Mikäli askeltaminen Google Analyticsin maailmassa tuntuu vielä epävarmalta, […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.