Google Display -mainosverkosto avulla tavoitat käyttäjiä, kun he selailevat suosikkisivujaan ja -mobiilisovelluksiaan, katsovat YouTube-videoita ja tarkistavat Gmail-tilinsä. Google Ads -työkalussa tehtävää Display-mainontaa voidaan kohdistaa halutulle kohderyhmälle iän ja sijainnin perusteella haluttujen sisältöjen, sivustojen tai avainsanojen yhteyteen sekä uudelleenmarkkinointina sivustolla vierailleille. Google Display Network on siis tärkeä osa sinun Google-mainontaasi. Tämä blogin avulla saat Google Display Networkin sanaston tietoosi!
Google Display Networkista kun puhutaan voidaan käyttää oudon kuuluisia ja tuntemattomia lyhenteitä. Näitä oppii ainoastaan puhumalla aiheesta ja Kubla on sinua ajatellen kääntänyt tärkeimpiä termejä jotta sinä pääsisit paremmin sisälle Google Display Networkin. Omituiset lyhenteet voivat tuntua hassuilta ja saattavat mennä aivan ohi, kun mietit miten tehdä mainontaa tai sitten digikumppanin sanat ovat täyttä hepreaa kun tämä kertoo sinulle Google Display Networkista. Tämän artikkelin jälkeen sinulla on jälleen aiempaa parempi ymmärrys markkinoinnin maailmasta. Älä siis enää murehdi ja pähkäile, mitä muut oikein puhuvat GDN:sta, vaan lue tästä ja saat Google Display Networkin sanasto tietoosi!
Display-mainonta
Googlen Display -mainosverkosto on käytettävä mainonnan muoto. Google Display -mainontaa voidaan toteuttaa hakusanamainosten tapaan tekstinä, bannereina tai Googlen Display-mainonnanhallinnan kautta tehtyinä mainoksina, joiden sisältönä on kuva/video ja teksti. Mainostyökalu luo responsiivisia mainoksia, eli siis mainoksia, jotka mukautuvat automaattisesti käyttäjän päätelaitteen mukaan, jotka näkyvät oikeassa koossa sijoitteluiden kautta valituilla sivustoilla.
Dynaaminen uudelleenmarkkinointi
Dynaaminen uudelleenmarkkinointi (Dynamic Remarketing) on mainonnan muoto, jossa mainoksen sisältö luodaan dynaamisesti verkkosivun vierailijan katselemaan sisällön perusteella. Esimerkiksi verkkokaupan dynaamisessa uudelleenmarkkinoinnissa mainoksen sisältö perustuu kävijän selattuihin tuotteisiin. Dynaaminen uudelleenmarkkinointi on mahdollista Facebook- ja Google Display-mainonnassa.
Google Ads
Google Ads on Googlen tarjoama mainonnan työkalu, jonka kautta voidaan luoda tekstimuotoisia mainoksia Googlen hakukoneeseen. Google Ads -mainonnan hallinnassa voidaan luoda lisäksi Googlen Display-mainosverkostossa näkyvää mainontaa sekä YouTubessa näkyvää videomainontaa myös Display-mainonta, hakukonemainonta.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.
Display lost IS (budget) kertoo sinulle prosenttiosuuden siitä, kuinka kauan mainoksiasi ei näytetty Display -verkostossa riittämättömän budjetin vuoksi. Nämä tiedot ovat saatavilla vain kampanjatasolla ja näillä saat käsityksen, kuinka paljon sinun kannattaisi lisätä budjettiin. Tämä tulee puheeksi enemmän kun tehdään isompia kampanjoita ja olet voinut kuullut oman digimarkkinoinnin kumppanisi puhuvan tästä.
Display lost IS (rank)
Display lost IS (rank) on prosenttiosuus siitä, kuinka kauan mainoksiasi ei näytetty Display -verkostossa mainoksen huonon sijoituksen vuoksi. Tämä antaa sinulle ymmärrystä miten lähteä kehittämään mainonnan sijoittelua ja saat tavoitettua mahdollisimman monta uutta asiakasta. Tämä myös tulee puheeksi enemmän kun tehdään isompia kampanjoita ja saattaa tulla esiin kun digitaalisen markkinoinnin kumppanisi puhuu tästä.
Display impression share
Display impression share on Display -verkostossa saamasi näyttökerrat jaettuna arvioiduilla näyttökerroilla, jotka olisit voinut saada. Tämän osuus on hyvä tapa ymmärtää, voisivatko mainoksesi tavoittaa enemmän ihmisiä, jos korotat hintatarjoustasi tai budjettiasi. Pystyt tämän työkalun avulla suunnittelemaan jatkumoa kampanjalle. Tällä pystyt myös perustelemaan hyvin budjetti päätöksiä esimerkiksi muille yrityksessäsi.
Ei tarvetta stressiin!
Mainosten luominen ja erilaisten lyhenteiden ymmärtäminen saattaa tuoda haasteita ja ahdistuksia, jos näitä ei ymmärrä. Mutta näistä selviää melkein aina vain pienellä selvityksellä, ja jos tämäkään ei auta niin aina voi ottaa yhteyttä digitaalisen markkinoinnin ammattilaisiin. Kublassa olemme aina valmiita auttamaan sinua jos jokin tuntuu vaikealta ymmärtää. Me viemme stressin pois sinulta ja kerromme, kuinka kustannustehokasta Google display -mainontaa tehdään ja mitä ihmiset oikein puhuvat keskustellessaan GDN termein. Ota siis meihin yhteyttä jos haluat saada apuja mainontaasi!
Google mainonta voi olla pelottavaa. Miten se toimii, mikä on paras tapa tehdä siellä mainontaa ja kuinka edes aloittaa? Vaikka Google mainonnan maailma olisi sinulle täysin vieras, älä sulje sen tuomia mahdollisuuksia pois. Me Kublalla viemme bisneksesi Googlen paraatipaikoille, jotta tavoitat asiakkaasi juuri sillä hetkellä, kun he haluavat ostaa. Tässä artikkelissa kerromme perusteet siitä mitä […]
Google mainonta tulee lähestulkoon jokaisessa yrityksessä puheenaiheeksi jossain kohtaa. Miten Google mainonta toimii käytännössä? Kun haluat näkyä Googlessa, on sinulla kaksi vaihtoehtoa, joista toinen on ilmainen ja toinen maksullinen. 1. Hakukoneoptimointi on ilmaista 2. Google mainonta on maksullista Kumpi sitten kannattaa? Tänä päivänä yritykset tarvitsevat molempia keinoja, jotta näkyvyys Googlessa on optimaalista. Google mainonta on […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.