Google Shopping on vihdoin jalkautunut myös Suomeen. Oletko jo kauppiaana perehtynyt tähän Googlen tehokkaaseen ja dynaamiseen mainosmuotoon?
Mikä Google Shopping -mainos on?
Google Shopping -mainos on mahtava oikopolku ostavan asiakkaan tietokoneen näytölle.
Kas näin se toimii: Kun asiakas hakee sopivilla hakusanoille Googlesta ostettavaa, nostaa Google Shopping -mainos yrityksesi tuotteet kuvineen ja hintoineen hakutuloksiin. Kätevää, eikö? Shopping-mainosta klikkaamalla henkilö päätyy suoraan verkkokauppasi tuotesivulle, josta hänen on helppo viedä ostos loppuun.
Miksi Google Shopping, eikä vaikkapa vanhoja kunnon tekstipohjaisia SEM-mainoksia?
Google Shopping on roimasti visuaalisempi elementti kuin vanhat SEM-mainokset sinisine teksteineen. Erityisesti kovasti kilpaillussa tavarakaupassa visuaalisuudella on väliä. Google Shopping muuttaa Googlen ikään kuin netin käyttäjän supertavarataloksi, jossa hän voi katsoa ja selailla erilaisia tuotteita. Maailmalla Google Shopping on toiminut verkkokaupoille paljon paremmin kuin vanhat tekstipohjaiset SEM-mainokset.
Katso videolta, kun Kalle kertoo lyhyesti, mistä Shopping-mainonnassa on kyse!
Kenelle Google Shopping -mainonta sopii?
Google Shopping -kampanjoita voi käyttää verkkokauppasi ja kivijalkakauppasi tuotteiden mainostamiseen, mutta myös verkkosivustosi tai paikallisen kauppasi liikenteen kasvattamiseen. Google Shopping -mainonnan avulla pystyt esittelemään etsimään ostovalmiita liidejä eli asiakkaita, jotka ovat valmiita ostamaan.
Shopping-mainonta soveltuu vain fyysisten tuotteiden mainostamiseen. Näin ollen mainosmuotoa ei voi käyttää palveluiden mainostamiseen.
Kuluttaja näkee hakutulosten yhteydessä Shopping-mainoksen, joka esittelee miesten sandaalivalikoimaa tuotekuvineen ja hintoineen.
Kuluttaja löytää tuotelistasta mieluisan näköiset sandaalit, klikkaa niiden kuvaa ja siirtyy kauppiaan sivustolle, josta sandaalit voi ostaa.
Kuluttaja näkee hakutulosten yhteydessä Shopping-mainoksen, joka esittelee miesten sandaalivalikoimaa tuotekuvineen ja hintoineen.
Kuluttaja löytää tuotelistasta mieluisan näköiset sandaalit, klikkaa niiden kuvaa ja siirtyy kauppiaan sivustolle, josta hän näkee myymälän sijainnin ja muut yhteystiedot.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Lue tarkemmin Google-mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Shopping -mainokset ovat näyttävämpiä mainoksia kuin tavalliset Googlen tekstimainokset, koska niihin yhdistyy tuotetietojen lisäksi myös tuotteen kuva. Ottamalla käyttöön Shopping-mainokset yrityksesi tuotevalikoima saa reilusti lisää näkyvyyttä Googlen hakukoneessa ja tätä kautta enemmän myyntiä ja liidejä.
Miksi Google Shopping?
Google Shopping on erittäin kustannustehokas tapa esitellä ostovalmiille yleisölle tuotteitasi:
Tuotemainos tulee esiin kun asiakas etsii tuotetta Googlessa eli on jo valmiiksi kiinnostunut joko etsimään lisätietoa ja usein jopa ostamaan tuotteen.
Maksat vain klikeistä kuten Googlen hakusanamainonnassa yleensäkin. Mainosnäytöt ovat siis ilmaisia.
Koska Shopping-mainoksessa näkyy heti tuotteen kuva, hinta ja nimi, mainosta verkkokauppaan klikkaavat ovat jo lähtökohtaisesti aidosti kiinnostuneita tuotteen ostamisesta.
Koska tuotteita voi vertailla jo Googlen hakutuloksessa, vältät maksamasta turhista mainosklikeistä.
Shopping-mainos takaa entistä suuremman näkyvyyden, sillä käyttäjän haussa voi näkyä useampi -mainos. Sen lisäksi saman haun yhteydessä voi näkyä myös hakusanamainos, jos se on määritelty samalla hakusanalle. Saat siis haun yhteydessä isomman näkyvyyden ja huomioarvon käyttäjän silmissä.
Mitä Google Shopping -mainontaan tarvitaan?
Google Shopping -mainontaa varten tarvitset
Tuotesyötteen (product feed) eli tietynlaisen listauksen kaikista myymistäsi tuotteista. Tämä tuotesyötteen pohjalta mainokset syntyvät automaattisesti. Tuotesyötteen tulee sisältää tuotteen tärkeimmät tiedot kuten tuotenimen, tuotekuvan sekä hintatiedot. Syötteen laadukkuus vaikuttaa ratkaisevasti mainonnan tehokkuuteen, joten tuotesyötteen rakentaminen kannattaa jättää suosiolla ammattilaiselle!
Google Ads -mainostilin, johon kauppiasportaali linkitetään. Google Ads -mainostilin perustaminen on ilmaista ja pystyt tekemään siellä Shopping -mainonnan lisäksi myös tavallista hakusanamainontaa, display-mainontaa sekä YouTube-mainontaa.
Google Shopping -mainoskampanjan, joka rakennetaan Google Ads-mainostilille.
Mikä on Google Shoppingin hinta?
Google Shopping on hinnoiteltu samoin kuin perinteinen hakusanamainonta, eli maksat vain klikkauksista. Google Shopping voi muodostua hieman kalliimmaksi kuin perinteisillä tekstimainoksilla mainostaminen, mutta tämä johtuu siitä, että yleisö käyttää mainoksia eri tavoin: Google Shopping -mainoksia klikkaillaan hieman tiheämmin kuin perinteisiä mainoksia.
Kuten k aikessa digimarkkinoinnissa, pitää Google shopping -mainosten kustannuksetkin analysoida aina suhteessa tuloksiin. Mikäli Google Shopping -mainokset ovat tuoneet yrityksellesi valtavasti lisää myyntiä, ovat ne hyvä investointi!
Hoi, verkkokauppias tai paikallinen yrittäjä, Google Shopping ominaisuus on tärkeä työkalu juuri sinulle! Olet saattanut kuulla huhua kyseisestä ominaisuudesta, mutta mikä se oikeastaan on, kenelle siitä on hyötyä ja miten se toimii? Maailman suurin hakukone Google houkuttelee paikalle miljoonia suomalaisia päivittäin etsimään tuotteita ja palveluita – yksi etsii uutta pölynimuria, toinen ihania huonekaluja sekä kolmas […]
Google mainonta tulee lähestulkoon jokaisessa yrityksessä puheenaiheeksi jossain kohtaa. Miten Google mainonta toimii käytännössä? Kun haluat näkyä Googlessa, on sinulla kaksi vaihtoehtoa, joista toinen on ilmainen ja toinen maksullinen. 1. Hakukoneoptimointi on ilmaista 2. Google mainonta on maksullista Kumpi sitten kannattaa? Tänä päivänä yritykset tarvitsevat molempia keinoja, jotta näkyvyys Googlessa on optimaalista. Google mainonta on […]
Google mainonta voi olla pelottavaa. Miten se toimii, mikä on paras tapa tehdä siellä mainontaa ja kuinka edes aloittaa? Vaikka Google mainonnan maailma olisi sinulle täysin vieras, älä sulje sen tuomia mahdollisuuksia pois. Me Kublalla viemme bisneksesi Googlen paraatipaikoille, jotta tavoitat asiakkaasi juuri sillä hetkellä, kun he haluavat ostaa. Tässä artikkelissa kerromme perusteet siitä mitä […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.