Digitaalisen markkinoinnin maailman kehittyessä avainsanatutkimuksen ja -valinnan merkitys on vain kasvanut. Suurille ja pienille yrityksille ymmärrys siitä, miten avainsanamarkkinointistrategia suunnitellaan oikein, voi merkitä eroa menestyksen ja epäonnistumisen välillä.
Tunnista merkitykselliset avainsanat
Avainsanamarkkinointistrategian ensimmäinen vaihe on tietenkin tunnistaa, mitkä avainsanat ovat yrityksesi kannalta merkityksellisimpiä. Tämä voi olla vaikea tehtävä, sillä on otettava huomioon useita tekijöitä, kuten tuotteesi tai palvelusi, kohderyhmäsi ja kilpailijasi.
Arvioi avainsanojen sopivuus
Kun olet tunnistanut luettelon mahdollisista avainsanoista, on tärkeää arvioida niiden yksittäinen elinkelpoisuus. Kaikkia avainsanoja ei ole luotu samalla tavalla; joillakin avainsanoilla on paljon vaikeampi sijoittua kuin toisilla. Yleensä lyhyempiä ja tarkempia avainsanoja on helpompi löytää kuin pitkiä ja yleisempiä avainsanoja. On myös tärkeää tarkastella kunkin avainsanan hakumäärää ja kilpailua; suuri hakumäärä mutta vähäinen kilpailu voi olla merkki siitä, että avainsana on liian laaja, kun taas pieni hakumäärä ja suuri kilpailu voi merkitä sitä, että se on liian kapea-alainen.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Lue tarkemmin Google-mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Kun olet määrittänyt, mitkä avainsanat ovat yrityksesi kannalta merkityksellisimpiä ja käyttökelpoisimpia, voit alkaa sisällyttää niitä markkinointistrategiaasi. Tähän sisältyy sekä sivuston sisäinen optimointi (kuten avainsanojen käyttäminen otsikoissa ja metakuvauksissa) että sivuston ulkopuolinen optimointi (kuten linkkien rakentaminen, joiden ankkuriteksti sisältää valitsemasi avainsanat).
Suunnittele Hakusanamarkkinointisi
Hyvin suunniteltu avainsanamarkkinointistrategia voi olla avain menestykseen digitaalisen markkinoinnin alati muuttuvassa maailmassa. Kun käytät aikaa asianmukaiseen tutkimukseen ja relevanttien avainsanojen valintaan, voit varmistaa, että verkkosivustosi näkyy näkyvästi hakutuloksissa termeillä, joita kohdeyleisösi etsii. Näin voit houkutella sivustollesi enemmän kävijöitä - ja potentiaalisia asiakkaita - mikä lopulta johtaa yrityksesi myynnin ja tulojen kasvuun.
Google mainonta tulee lähestulkoon jokaisessa yrityksessä puheenaiheeksi jossain kohtaa. Miten Google mainonta toimii käytännössä? Kun haluat näkyä Googlessa, on sinulla kaksi vaihtoehtoa, joista toinen on ilmainen ja toinen maksullinen. 1. Hakukoneoptimointi on ilmaista 2. Google mainonta on maksullista Kumpi sitten kannattaa? Tänä päivänä yritykset tarvitsevat molempia keinoja, jotta näkyvyys Googlessa on optimaalista. Google mainonta on […]
Google mainonta voi olla pelottavaa. Miten se toimii, mikä on paras tapa tehdä siellä mainontaa ja kuinka edes aloittaa? Vaikka Google mainonnan maailma olisi sinulle täysin vieras, älä sulje sen tuomia mahdollisuuksia pois. Me Kublalla viemme bisneksesi Googlen paraatipaikoille, jotta tavoitat asiakkaasi juuri sillä hetkellä, kun he haluavat ostaa. Tässä artikkelissa kerromme perusteet siitä mitä […]
Siinä missä ennen jaettiin ovelta ovelle lehtimainoksia paremman näkyvyyden perässä ja pähkäiltiin, lukiko niitä lehtisiä kukaan, tänä päivänä potentiaaliset asiakkaat tavoitetaan hakusanamainonnan avulla, ja mainonnan nähneet silmäparit pystytään todella laskemaan. Yritykset ovat metsästäneet näkyvyyttä aina – se ei ole muuttunut vuosien saatossa mihinkään. Keinot sen sijaan muuttuvat jatkuvasti. Kun kaikki potentiaalisista asiakkaista julkisiin palveluihin on […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.