Näin vahvasti digiaikana on kilpailijoiden liiketoimintamallit helppo ymmärtää, koska tietoa on helposti saatavilla. Pystyt tekemään kilpailija-analyysin ja näin saamaan hyvin tietoa kilpailijoidesi toiminnasta ja pystyt saatujen tietojen avulla analysoimaan markkinoiden kilpailua. Mutta onko maksullinen kilpailija-analyysi ainoa keinoa tutkia kilpailijoitasi?
Kun haluat tutkia kilpailijoitasi kaikki digitaalisesti työkalut ovat hyväksi. Näillä ymmärrät kilpailijoiden tuotestrategian, hinnoittelun, myynninedistämis strategian, kilpailuedun ja viestintästrategian. Luultavasti pärjäät jo hyvin perinteisessä myynnissä mutta nyt on lisäksi hyvä ottaa ohjat käsiin digimarkkinoinnissa ja selvittää mitä voisit tehdä vieläkin paremmin kilpailijoihisi nähden.
Tähän oikea työkalu on kilpailija-analyysi joka monesti liitetään myös avainsanatutkimukseen. Keskitytään tässä kirjoituksessa kuitenkin siihen miten voit itse tutkia kilpailijoitasi ilmaiseksi. Tämä voi auttaa sinun yritystäsi tekemään jatkuvasti parempaa tulosta digimarkkinoinnissa ja jättämään kilpailijat taaksesi myös digissä.
Jos mietit mitä työkaluja voit käyttää kun haluat etsiä Googlen puolelta tietoa tässä kaksi hyvää vaihtoehtoa:
Näiden avulla pystytään tutkimaan mikä kiinnostaa asiakkaita eniten ja mikä on tunnettava.
Google Ads dataa kaivelemalla saa tietoon, mitä muut ovat käyttäneet mainonnassa. Google Ads-kampanjoiden jälkeen saat tarkempia tietoja Google Ads Auction Insights -raportista. Tämä raportti kertoo, kuinka voit verrata sinua muihin mainostajiin koko tilisi, tietyn kampanjan tai tietyn mainosryhmän osalta.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
SEO:ta voit tutkia helposti ilman työkalua, hae yrityksillesi tärkeä hakutermi ja katso ketkä ovat kärkisijoilla olevat yritykset. Näistä voit saada ideoita oman SEO:n parantamiseen. Pystyt miettimään uusia hakusanoja ja katsoa onko esimerkiksi kilpailijoiden meta-kuvauksissa jotain mitä he tekevät eri tavalla.
SOMEn puolella voit käyttää kilpailijoidesi tutkimiseen näitä työkaluja:
Uutiskirje kampanjointia voi tutkia niin että luot vaihtoehtoisen s-postin, pistät tämän kilpailijoitesi uutiskirje tilaukseen ja katsot mitä kilpailijasi tekevät. Näet heidän nykyisen asiakaskunnan huolenpidon eli, kuinka kilpailijat pitävät huolta omista asiakkaista. Pystyt ottamaan tästä vinkkejä ja uusia ideoita omaan tekemiseen.
Näiden työkalujen avulla on mahdollista saada hyvä kuva kilpailijasta. Kokosimme tähän vinkkejä, kuinka saat kilpailijoiden tekemisestä hyvän kuvan ilmaiseksi ja nopeasti. Verkkoaikanamme, jolloin tiedonkeruutavat ovat kriittisiä, sinun on otettava huomioon useita erilaisia tekijöitä, kun vakoilet kilpailijoitasi. Kilpailijasi vahvuuksien, heikkouksien ja strategioiden ymmärtäminen on perusta, jonka pohjalta voit luoda ja kehittää liiketoimintastrategiaa ja data lähtöistä päätöksentekoa.
Näitä edellä mainittuja ilmaisia työkaluja voit käyttää hyödyksesi, mutta jos sinusta tuntuu että kaipaisit laajempaa kilpailija-analyysia Kublalla olemme valmiita auttaamaan. Käymme mieluusti Kublan kilpailija-analyysia läpi kanssasi. Me osaamme käyttää tutkimustyökaluja, joilla voimme tehdä tarkastuskierroksen vahvimpiin kilpailijoihisi. Ole yhteydessä ja sovitaan lyhyt konsultaatio – veloituksetta. Ota rohkeasti yhteyttä ja opit varmasti uutta tästä aiheesta!
Ota yhteyttä!“Jos joku kysyy multa Kublasta niin mä voin kyllä ihan lämpimästi suositella.”
- Camilla Aho, Camilla Aho Oy
“Kyllä voin suositella Kublaa. Ne puhuu maanläheisesti ja on oikeasti asiakkaan apuna.”
- Marko Lindqvist, Perkko Oy
“Me ollaan saatu paljon uusia liidejä ja rekryjä ja näkyvyyttä relevanteissa kohderyhmissä. Kannattaa ehdottomasti lähteä kokeilemaan Kublaa.”
- Mikko Laakkonen, Cloud2
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.
040 657 5516
asiakaspalvelu@kubla.fi
Kubla Oy
Ilmalankatu 2 A
(MTV:n päärakennus)
00240 Helsinki
Kubla Marketing Inc.
31 NE 17th St
Miami Florida 33132
Tilaamalla uutiskirjeen annat meille luvan käsitellä tietojasi tietosuojaselosteemme mukaisesti. Voit perua luvan koska tahansa. Emme ikinä jaa tietojasi kolmansille osapuolille.
© Markkinointitoimisto Kubla Oy