Ilmaiset työkalut joilla voit tutkia kilpailijoiden digimarkkinointia 

Mark­ki­noin­tia pk yri­tyk­sel­le \ Ilmai­set työ­ka­lut joil­la voit tut­kia kil­pai­li­joi­den digimarkkinointia

Näin digiai­ka­na on kil­pai­li­joi­den lii­ke­toi­min­ta­mal­lit help­po ymmär­tää, kos­ka tie­toa on hel­pos­ti saa­ta­vil­la. Pys­tyt teke­mään kil­pai­li­ja-ana­lyy­sin läp­pä­ril­tä käsin ja saa­maan hyvin­kin tark­kaa tie­toa kil­pai­li­joi­de­si toi­min­nas­ta ja pys­tyt saa­tu­jen tie­to­jen avul­la ana­ly­soi­maan kil­pai­lu­ti­lan­net­ta mark­ki­noil­la. Mut­ta onko mak­sul­li­nen kil­pai­li­ja-ana­lyy­si ainoa kei­noa tut­kia kilpailijoitasi? 

Miten edetä kun haluat tukia kilpailijoitasi?

Kun haluat tut­kia kil­pai­li­joi­ta­si digi­taa­li­sia työ­ka­lu­ja on tar­jol­la vaik­ka kuin­ka pal­jon. Näil­lä ymmär­rät kil­pai­li­joi­den tuo­te­stra­te­gian, hin­noit­te­lun, myyn­ni­ne­dis­tä­mis­stra­te­gian, kil­pai­lue­dut ja vies­tin­tä­stra­te­gian. Luul­ta­vas­ti pär­jäät jo hyvin perin­tei­ses­sä myyn­nis­sä mut­ta nyt on lisäk­si hyvä ottaa ohjat käsiin digi­mark­ki­noin­nis­sa ja sel­vit­tää mitä voi­sit teh­dä vie­lä­kin parem­min kil­pai­li­joi­hi­si nähden. 

Tähän oikea työ­ka­lu on kil­pai­li­ja-ana­lyy­si joka mones­ti lii­te­tään myös avain­sa­na­tut­ki­muk­seen. Kes­ki­ty­tään täs­sä kir­joi­tuk­ses­sa kui­ten­kin sii­hen miten voit itse tut­kia kil­pai­li­joi­ta­si ilmai­sek­si. Tämä voi aut­taa sinun yri­tys­tä­si teke­mään jat­ku­vas­ti parem­paa tulos­ta digi­mark­ki­noin­nis­sa ja jät­tä­mään kil­pai­li­jat taak­se­si myös digissä. 

Mitä ilmaisia työkaluja Google tarjoaa kilpailijoidesi tutkimiseen?

Jos mie­tit mitä työ­ka­lu­ja voit käyt­tää kun haluat etsiä Googlen puo­lel­ta tie­toa täs­sä kak­si hyvää vaihtoehtoa: 

  • Google Alerts, joka on ilmai­nen verk­ko­poh­jai­nen pal­ve­lu. Voit ottaa kil­pai­li­ja­si seu­ran­taan, ja jos hei­dät mai­ni­taan netis­sä niin tämä työ­ka­lu ilmoit­taa siitä. 
  • Google Trends on myös hyvä työ­ka­lu. Tämä ei toi­mi reaa­liai­kais­ta mut­ta tämän avul­la  pys­ty­tään seu­raa­maan tren­dien kehit­tä­mis­tä, omaa toi­mia­laaan liit­ty­vät, miten omal­la toi­mia­lal­la kehi­ty­tään esim. mil­loin iso kysyn­tä ja mitä hae­taan eniten. 

Näi­den avul­la pys­ty­tään tut­ki­maan mikä kiin­nos­taa asiak­kai­ta eni­ten ja mikä on tunnettava. 

Miten muuten voit myös tutkia maksettua mainontaa Googlessa?

Google Ads -dataa kai­ve­le­mal­la saa tie­toon, mil­lä samoil­la hakusa­noil­la myös kil­pai­li­ja­si halua­vat näkyä mai­non­nas­sa. Google Ads-kam­pan­joi­ta pyö­rit­täes­sä­si saat kil­pai­li­jois­ta­si tar­kem­pia tie­to­ja Auc­tion Insights -rapor­tis­ta. Tämä raport­ti ker­too, kuin­ka voit ver­ra­ta sinua mui­hin mai­nos­ta­jiin koko tili­si, tie­tyn kam­pan­jan tai tie­tyn mai­nos­ryh­män osalta. 

Google ads auction insights

Haluat­ko aloit­taa digi­taa­li­sen mark­ki­noin­nin tai tehos­taa nykyis­tä teke­mis­tä? Autam­me mielellämme!

Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.

Miten tutkit kilpailijoidesi SEO:ta 

SEO:ta eli haku­ko­ne­nä­ky­vyy­den tilan­net­ta voit tut­kia hel­pos­ti ilman työ­ka­lua: simp­pe­leim­mil­lään google­ta yri­tyk­sel­le­si tär­keä haku­ter­mi ja kat­so ket­kä ovat kär­ki­si­joil­la ole­vat yri­tyk­set. Näis­tä voit saa­da ideoi­ta oman SEO-tilan­tee­si paran­ta­mi­seen. Pys­tyt miet­ti­mään uusia hakusa­no­ja ja kat­soa onko esi­mer­kik­si kil­pai­li­joi­den meta-kuvauk­sis­sa jotain mitä he teke­vät eri tavalla. 

Mitä työkaluja löydät SOMEn puolelta kilpailijoidesi tutkimiseen?

Täs­sä on ilmai­set työ­ka­lut joil­la voit tut­kia kil­pai­li­joi­den digi­mark­ki­noin­tia SOMEn puo­lel­la. Eli voit käyt­tää kil­pai­li­joi­de­si tut­ki­mi­seen näi­tä työkaluja: 

  • Mil­joo­nat mark­ki­noi­jat luot­ta­vat Buzz­Su­moon pal­jas­taak­seen totuu­den sii­tä, mikä sisäl­tö toi­mii ja mikä uppo­aa jäl­kiä jättämättä.
  • Voit tut­kia kil­pai­li­joi­de­si Face­book- ja Ins­ta­gram-sivut ja teh­dä näin benchmarkingia.
  • Tube­bud­dy-pal­ve­lus­ta voi kat­soa mai­non­nan ja tila­mää­rä­jien kehittymistä. 

Voit myös men­nä kil­pai­li­ja­si Face­book-sivul­le ja etsiä Page Trans­pa­rency -koh­dan (löy­dät sen selaa­mal­la FB-sivua alas ja pitä­mäl­lä sil­mäl­lä vasen­ta lai­taa). Face­book lis­taa osios­sa yri­tyk­sen FB-mai­nok­set ja löy­dät siel­tä var­mas­ti mie­len­kiin­tois­ta näky­mää kil­pai­li­jan mielenmaisemaan.

Miten voit tutkia kilpailijoidesi uutiskirjekampanjointia? 

Uutis­kir­je­kam­pan­join­tia voi tut­kia luo­mal­la vaih­toeh­toi­sen s-pos­tin, ja pis­tät tämän sit­ten kil­pai­li­joi­de­si uutis­kir­je­ti­lauk­seen ja kat­sot mitä kil­pai­li­ja­si teke­vät. Näet mitä he vies­ti­vät uutis­kir­je­lis­tal­leen ja pysyt käte­väs­ti kar­tal­la kil­pai­li­jan uusis­ta tuo­te­lan­see­rauk­sis­ta ja muis­ta tär­keis­tä muu­tok­sis­ta. Pys­tyt otta­maan täs­tä vink­ke­jä ja uusia ideoi­ta omaan tekemiseen. 

Varmista, että sinulla on tarkka kuva kilpailijoistasi

Nämä ovat ne ilmai­set työ­ka­lut joil­la voit tut­kia kil­pai­li­joi­den digi­mark­ki­noin­tia. Koko­sim­me tähän vink­ke­jä, kuin­ka saat kil­pai­li­joi­den teke­mi­ses­tä hyvän kuvan ilmai­sek­si ja nopeas­ti. ​​Verk­koai­ka­nam­me, jol­loin tie­don­ke­ruu­ta­vat ovat kriit­ti­siä, sinun on otet­ta­va huo­mioon usei­ta eri­lai­sia ​​teki­jöi­tä, kun vakoi­let kil­pai­li­joi­ta­si. Kil­pai­li­ja­si vah­vuuk­sien, heik­kouk­sien ja stra­te­gioi­den ymmär­tä­mi­nen on perus­ta, jon­ka poh­jal­ta voit luo­da ja kehit­tää lii­ke­toi­min­ta­stra­te­gi­aa ja data läh­töis­tä päätöksentekoa.

Näi­tä edel­lä mai­nit­tu­ja ilmai­sia työ­ka­lu­ja voit käyt­tää hyö­dyk­se­si, mut­ta jos sinus­ta tun­tuu että kai­pai­sit laa­jem­paa kil­pai­li­ja-ana­lyy­sia Kublal­la olem­me val­mii­ta aut­taa­maan. Käym­me mie­luus­ti Kublan kil­pai­li­ja-ana­lyy­sia läpi kans­sa­si. Me osaam­me käyt­tää tut­ki­mus­työ­ka­lu­ja, joil­la voim­me teh­dä tar­kas­tus­kier­rok­sen vah­vim­piin kil­pai­li­joi­hi­si. Ole yhtey­des­sä ja sovi­taan lyhyt kon­sul­taa­tio – veloi­tuk­set­ta. Ota roh­keas­ti yhteyt­tä ja opit var­mas­ti uut­ta täs­tä aiheesta!

Ota yhteyt­tä!

YouTube-mainonta ja Youtube analytiikka
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi