Älä osta sikaa säkissä. Ennen kuin laitat rahasi kiinni Instagram-mainontaan, on fiksua ymmärtää hivenen enemmän. Instagram maksulliset mainosratkaisut eivät ole kaikille tie tähtiin, mutta hyvin moni yritys lähestulkoon toimialasta riippumatta on jo löytänyt kohderyhmänsä Instagramista.
Olemme täällä nyt kertomassa sinulle ne tärkeimmät asiat, jotka yrityspäättäjän on hyvä tietää, jotta pystyt tekemään järkeviä ratkaisuja Instagram-mainonnan suhteen.
Instagram on maailmanlaajuisesti rakastettu sovellus, johon ovat hurahtaneet myös etenkin suomalaiset nuoret. Instagram maksulliset mainokset tuottavat taatusti hedelmää, mikäli tavoittelet nuorempaa kohderyhmää – suurin osa Instagramin käyttäjistä on iältään 18-29-vuotta.
Instagramissa voit mainostaa niin kuvilla kuin videoillakin juuri, kuten haluat. Instagram maksulliset mainosratkaisut pitävät sisällään kolme erilaista mainospaikkaa: Instagram-syöte, Instagram Stories sekä Instagram Explore. Mainokset soluttautuvat muiden julkaisujen väliin, joten käyttäjä ei esimerkiksi Instagram Stories -ominaisuutta käyttäessään tiedä, milloin mainos tulee vastaan.

Kun potentiaalinen asiakas avaa Instagramin, näkee hän ensimmäisenä kustomoidun Instagram-syötteen, joka on jatkuvasti päivittyvä lista kuvista ja videoista. Instagram-syöte on loistava paikka esitellä tuotetta, palvelua tai brändiä kuvalla tai videolla.
Instagram Stories on suosittu tarinaominaisuus, johon ladatut kuvat ja videot ovat julkisia ainoastaan 24 tunnin ajan. Instagram kertoo, että tarinat sitouttavat käyttäjiä huomattavasti tehokkaammin kuin tavanomaiset syötepäivitykset.
Tämä on paikka videoille, eli mikäli sinulta löytyy hyvälaatuinen sekä Instagramin vaatimusten mukainen video, voit mainostaa myös Instagram Exploressa. Siellä videot ovat rinnakkain ja allekkain siten, että näkymä on erilainen kuin Instagram-syötteessä tai Instagram Storiesissa.
Instagram maksulliset mainokset tukevat liiketoimintaasi eri keinoin. Instagram-mainonnalla voit esimerkiksi kasvattaa brändisi tunnettuutta, parantaa luottamusta, metsästää liidejä tai hankkia lisää liikennettä vaikkapa verkkokauppaan. Mielestämme sinun on tärkeää ymmärtää se, millaisia asioita IG-mainonnalla on mahdollista saavuttaa, jotta tunnet, onko se kannattavaa sinun liiketoiminnallesi.
Mainonnan tavoitteita Instagramissa:
Instagram-mainos voi koostua yhdestä tai useammasta kuvasta tai videosta, jotka käyttäjä tunnistaa “Sponsoroitu”-tekstistä (engl. Sponsored) sisällön yläpuolella mainostajan nimen alapuolella. Mainos voi siis olla kuva- tai videomainos, useammasta kuvasta tai videosta koostuva karusellimainos tai brändisisältömainos. Potentiaalinen asiakas ohjautuu mainoksesta esimerkiksi yrityksen verkkosivustolle klikkaamalla toimintakehotetta, kuten “Lue lisää” tai “Osta nyt”.

Instagram-mainonta on oikein tehtynä varsin kustannustehokas tapa mainostaa. Yrityksen päättäjänä sinua taatusti kiinnostaa, mitä Instagram-mainonta maksaa ja mistä hinta koostuu. Mainonnan hinta muodostuu kahdesta eri tekijästä: Instagramille maksettavasta mainosbudjetista sekä työajasta. Instagramille maksettava mainosbudjetti hinnoitellaan klikkausten mukaan (CPC, Cost Per Click) – eli maksat vasta silloin, kun asiakas klikkaa mainostasi sen sijaan, että maksaisit jokaisesta näyttökerrasta. Keskimääräinen klikkihinta on noin 0,2 – 2 €. Monet aloittavat Instagram-mainonnan esimerkiksi 5 € suuruisella päiväbudjetilla, mutta kokeneemmat mainostajat saattavat laittaa mainontaan päivittäin useita satoja euroja kiinni.
Hootsuiten mukaan 81 % ihmisistä käyttää Instagramia tuotteiden tai palveluiden etsimiseen. On siis sanomattakin selvää, että Instagramista on vuosien saatossa muodostunut loistava paikka tehdä bisnestä. Mikäli kohderyhmäsi löytyy Instagramista, kannattaa siellä ehdottomasti kokeilla mainontaa. Koska Instagram on mainosalustana niin hurjan kilpailtu, ei mainonnassa pärjää kaikki. Instagram-mainonta onkin fiksua jättää alan ammattilaisen harteille, mikäli omaa kokemusta tai ylimääräistä aikaa ei löydy. Me autamme sinua mielellämme menestymään Instagramissa!
Ota yhteyttä!
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.