LinkedIn on asiapitoisempi verkkoyhteisöpalvelu ja verkostoitumisväline. Se on kanava, jonne voit jakaa ajatuksia, kysymyksiä ja kokemuksia työelämästä. Se on myös rekrytointikanava, jossa rakennetaan omaa ammatillista brändiä ja asiantuntijuutta. Siellä näytetään myös mainoksia. Oletko miettinyt, kenelle Linkedin-mainonta sopii? Siihen saat vastauksen tässä blogiartikkelissa.
LinkedIniin voi perustaa yritystilin, jonne voi jakaa esimerkiksi blogiartikkeleita, ajankohtaisia asioita ja muita julkaisuja. Aktiivinen osallistuminen, kommentoiminen ja artikkeleiden jakaminen auttavat rakentamaan omaa kontaktiverkostoa ja tavoittamaan yrityksestäsi kiinnostuneita henkilöitä. LinkedIn:issä voit rakentaa näkyviä kampanjoita ja kohdentaa ne juuri niin tarkasti kuin haluat, niille ihmisille ja kohderyhmille, ketkä haluat tavoittaa.
LinkedIn B2B:ssa
LinkedIn-mainonta soveltuu erityisesti B2B-markkinointiin ja rekrytointiin. LinkedIn-mainonta on tärkeä osa B2B-markkinoijan työkaluvalikoimaa. Maailman suurimpana online-ammattilaisten verkostona LinkedIn on luontaisesti B2B-keskeinen. Siellä luodaan ammatillisia suhteita, kehitetään uraa ja tehdään liiketoimintaa. Tämän takia LinkedIn on lähes kaikkialla läsnä B2B -markkinoijien sisällön markkinointikanavana ja sosiaalisen median kaavion huipulla.
LinkedIn -mainokset auttavat yritystäsi kolmen tyyppisten markkinointi tavoitteiden saavuttamisessa. Tietoisuuden lisääminen on yksi näistä. Tarkoituksena lisätä tietoisuutta yrityksestäsi tai brändistäsi. Tulosten kerääminen on yksi isoista hyödyistä eli liidien ja verkkosivuston tietojen kerääminen. LinkedIn on myös paljon liiketoiminnallisempi kuin muut tämän viestin sosiaaliset verkostot.
LinkedIn mainonnan kohdennus
LinkedIn-mainonnan teho perustuu erittäin tarkkoihin kohdennuksiin. Se tarjoaa kohdistusvaihtoehtoja, jotka perustuvat ammattipätevyyteen, kuten virkaan ja työkokemukseen. Voit kohdentaa mainontaa esimerkiksi ammattinimikkeen, taitojen, koulutuksen ja kokemuksen perusteella. Näitä yhdistelemällä tavoitat täsmällisesti määriteltyjä yleisöjä, jotka sopivat juuri sinun tarkoitukseesi. Löydät siis helposti oikean toimialan, työnkuvan, yrityksen nimen ja sähköpostiosoitteen mitä etsit.
Maksuton näkyvyys on LinkedIn-yritysprofiileille heikkoa, joten maksullinen mainonta on melkeinpä välttämätöntä tulosten aikaansaamiseksi. Kuinka paljon päätät käyttää LinkedIn -mainoksiin, riippuu tarpeistasi ja budjetistasi. Mutta koska mainoksesi todennäköisesti osoittavat ja vakuuttavat päätöksenteon ammattilaisia, kulutuksesi tuottaa tuloksia.
Kiinnostaako LinkedIn-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä tekemisestä?
Lue tarkemmin LinkedIn-mainonnan palvelustamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
LinkedIn-mainostyypit
LinkedIn mainoksien tarkoituksena on tavoittaa B2B-yrityksiä ja -päättäjiä. Näiden idea on että saat kohdennettua viestisi oikeille henkilöille. Mainokset myös maksat oman valintasi mukaan näyttökerroista tai klikkauskerroista, joten pystyt itse määrittelemään budjettisi. Näyt siellä, missä potentiaaliset asiakkaasi viettävät aikaansa. Mainokset auttavat myös kohdentamaan viestejä esimerkiksi tietyssä asemassa oleville henkilöille. Maantieteellinen sijainti ja demografiatietojen perusteella kohdentaminen tietenkin myös onnistuu kuten muissakin sosiaalisen median kanavissa.
LinkedInissä on erilaisia mainostyyppejä, jotka on tarkoitettu eri tarkoituksiin:
- Sponsoroidut viestit sisältävät viesti- ja keskustelumainoksia. Nämä näkyvät jäsenten LinkedIn postilaatikkossa. Kohdeyleisö luodaan mainostajan valitsemien segmenttien perusteella.
- Videomainos on sponsoroitu videopostaus, joka tulee käyttäjien normaaliin uutisvirtaan.
- Tekstimainokset näkyvät LinkedInin monien sivujen oikeassa reunassa tai ylimmässä bannerissa. Näissä mainoksissa voi olla vain tekstiä tai ne voivat sisältää kuvan. Tämän napauttaminen vie mainostajan valitsemalle verkkosivustolle.
- Liidimainos on Direct Sponsored Post, johon on upotettu esitäytetty lomake. Sellaisen avulla voi kasvattaa sähköpostilistaansa oikealla yleisöllä, kunhan tarjoaa jonkin porkkanan napin painamisen motivaatioksi.
- InMail on henkilökohtainen viesti, joka lähetetään suoraa vastaanottajan LinkedIn postilaatikkoon.
- Dynaamiset mainokset ovat räätälöityjä mainoksia, jotka muuttuvat dynaamisesti kullekin jäsenelle. Dynaamiset mainokset käyttävät jäsenten profiilikuvaa, nimeä ja työtehtävää luodakseen räätälöityjä mainoksia kullekin jäsenelle.
- Karusellimainosten avulla mainostajat voivat näyttää useita kuvia yhdessä mainoksessa, mikä parantaa tuloksen todennäköisyyttä.
Kenelle Linkedin-mainonta sopii? Onko LinkedIn minulle?
Jos omistat ammattimaisen B2B -palveluyrityksen, LinkedIn voi auttaa sinua kehittämään mainoksia, jotka tavoittavat kohdeyleisösi. Yrityksesi voi kehittää mainoksia, jotka tuottavat liidejä, kasvattavat myyntiä, lisäävät bränditietoisuutta ja rakentavat tiimiäsi. LinkedIn -mainokset ovat tyylikkäitä ja tehokkaita, ja niiden hintaluokat sopivat useimpiin budjetteihin. Vaikka sinun ei pitäisi käyttää pelkästään vain LinkedIniä kampanjoissasi, tämä on fiksu työkalu markkinointivarastoosi lisäämiseksi.
Ota yhteyttä!