LinkedIn on yksi suurimpia asiantuntijoiden sosiaalisia kanavia. Sielä siis kannattaa mainostaa varsinkin jos olet B2B-yritys. LinkedIn on muutakin kuin vain rekrytointikanava. Kohdennusmahdollisuudet LinkedInissä ovat todella loistavat, kun haluat tavoittaa eri yrityksiä tai heidän päättäjiä. Sielä käyttäjät voivat hakea tietoa toimialastaan, oppia uusia taitoja, pääsevät kuuntelemaan vaikuttajien mielipiteitä ja hakevat asiantuntijoiden neuvoa. LinkedIn on suurin ammatillinen verkosto ja somekanava. Ihmiset keskustelevat LinkedInissä työhönsä liittyvistä aiheista, verkostoituvat muiden ammattilaisten kanssa, kehittävät osaamistaan, etsivät työpaikkaa tai työntekijää, ja ovat ylipäätään mukana työminä edellä. Ammattilaisten yhteisö palveluna LinkedIn on paras alusta tavoittaa yritysten päättäjät ja ratkaisuihin vaikuttavat tärkeät työntekijät.
LinkedIn-mainostamista suositellaan erityisesti B2B-yrityksille, jotka haluavat tavoittaa päättävissä rooleissa toimivat ihmiset. LinkedInin avulla on mahdollista tehdä mielikuva- ja rekrytointikampanjoita ja näin saada myös kuluttajien huomio. LinkedIn-mainonnassa on hyviä puolia ja tärkeimpiä etuja ovat, että:
LinkedInissä voit kohdentaa käyttäjän koulutuksen, työpaikan, työkokemuksen ja osaamisen kohdennuksilla. Nämä käyttäjien syöttämät tiedot mahdollistavat LinkedIn-mainonnan kohdentamisen tarkasti rajatulle kohderyhmälle. Näin pystyt hyvin tavoittamaan juuri ne henkilöt jotka oikeasti ovat kiinnostuneita tai heitä hyödyttäisi tuotteesi tai yrityksesi.
Kiinnostaako LinkedIn-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä tekemisestä?
LinkedInissä pystyy myös kohdentamaan mainontaa kuten monessa muussakin mainosalustolla, myös kohdeyleisön iän, sukupuolen ja sijainnin perusteella. Sijainti on ainoa pakollinen valinta mainontaa kohdennettaessa. Näiden kaikkien lisäksi mainontaa voi kohdentaa jonkin halutun LinkedIn-ryhmän jäsenille ja näin kohderyhmän pystyy tavoittamaan tehokkaasti. Pystyt myös näkemään, mistä demograafisista ryhmistä ovat katsoneet mainoksiasi.
Mainonnan yleisöä rajatessa on valittavissa yrityksen nimi, yrityksen koko ja toimiala. Halutessasi pystyt myös valitsemaan myös tietyn yrityksen työntekijät, jos henkilöiden määrä on tarpeeksi suuri eli ylittää yli 500 henkilön. Halutessasi voit siis tavoitella jonkun tietyn ison yrityksen henkilöstöä. Voit myös kohdentaa mainontaa myös oman yrityksesi sivun seuraajille.
Pystyt kohdentamaan henkilöiden ammattinimikkeiden ja tehtävien mukaan ja niiden henkilöiden joiden henkilöiden ryhmitelty on ennalta määriteltyjen nimikkeiden alle. Vaihtoehtoina voi esimerkiksi olla CEO tai Managing Director. Kohdennuksia voi tehdä halutessaan myös tehtäväalueen tai henkilön aseman mukaan. Voit tavoitella esimerkiksi yrityksen omistajia tai osakkaita, tai henkilöitä jotka työskentelevät vaikkapa talouden tai projektinhallinnan tehtävissä. Myös työkokemuksen määrä vuosissa on valittavissa mukaan kohdennukseen.
Tietyn tutkinnon suorittaneet tai tietystä oppilaitoksesta valmistuneet voivat myös olla arvokasta kohderyhmää. Pystyt rajaamaan tämän kohderyhmän tutkintojen ja koulutuksen perusteella lisäksi henkilöt lisäävät usein profiiliinsa taitoja osoitteekseen osaamistaan jollakin yksittäisellä osa-alueella. Pystyt myös kohdentamaan näiden taitojen mukaan.
Se että saadaan tietää mikä on paras tapa kohdentaa LinkedInissä saadaan ainoastaan ahkeralla testaamisella. Kohdentamis osaamisen lisäksi menestyjät LinkedInissä erottaa siitä, että menestyvät mainostajat testaavat ahkerasti LinkedIn mainonnan eri mahdollisuuksia, ja täten löytävät brändilleen sopivia kohdentamistapoja. Kannattaa pitää mielessä, että hyvin tehty Linkedin-mainonta vaatii aikaa ja osaamista.
Ei kuitenkaan hätää jos et tunne itseäsi aivan ammattilaiseksi kohdentamisessa, sillä me Kublan digimarkkinoinnin ammattilaiset olemme täällä tekemässä kanssasi mainonnasta tehokasta. Yhdessä löydämme sinun mainoksillesi parhaat LinkedIn kohdennustavat, jotka auttavat sinua saavuttamaan asettamasi tavoitteet. Jos et ole varma riittääkö aikasi tai osaamisesi niin ota meihin yhteyttä, meillä Kublalla on varmaa tekemistä hyvin kohdennetusta ja onnistuneesta LinkedIn-mainonnasta.
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.