Hakukonenäkyvyys on ilmainen keino saada kävijöitä sivustolle. Ilman töitä tämä ei kuitenkaan tapahdu, vaan verkkosivuston on oltava sisällöltään asiakaskuntaa palvelevaa. Helpotat sivustosi löytymistä Googlessa tekemällä hakukoneoptimointia, joka tarkoittaa käytännössä sivuston sisällön kehittämistä asiakkaita palvelevampaan suuntaan.
Kuinka sitten luoda sisältöä, joka palvelee asiakaskuntaa? Hyväksi havaittu keino on astua asiakkaan asemaan ja pohtia mitä tietoa hän etsii vaikkapa Googlesta. Kattavampi avainsanatutkimus voi olla paikallaan, jos sivustosi on laaja ja haluat varmistaa sisällön toimivuuden.
Tämän jälkeen jonkun kirjoitustaitoisen on tuotettava sisältöä, joka vastaa tiedontarpeeseen. Voimme auttaa löytämään kumppanin, joka auttaa sisällöntuotannossa.
Viimeinen kompastuskivi voi olla sivuston tekniset ominaisuudet, jotka heikentävät sivustoa hakukoneiden silmissä. Tekniseen tarkastukseen on onneksi olemassa työkaluja, joilla voit helposti selvittää mahdolliset ongelmakohdat.
Sosiaalisen median ylläpito jää monella brändillä muiden markkinointikanavien varjoon, vaikka sen merkitys kasvaa jatkuvasti. Monet asiakkaat odottavat brändien olevan läsnä sosiaalisen median kanavissa, niin sisällöntuotannon kuin asiakaspalvelunkin osalta. On erittäin tärkeää luoda keskustelua sosiaalisessa mediassa eli kuunnella asiakkaita, vastata kommentteihin ja arvioihin. Tässä blogikirjoituksessa avataan mitä kaikkea sosiaalisen median ylläpito yritykseltä vaatii. Suuri osa yrityksistä […]
Markkinointia tehdessä on syytä pitää mielessä hyvät tavat. Aggressiivinen markkinointi ei kannata – eikä myöskään sopimaton tai hyvien tapojen vastainen markkinointi. Nämä kolme tarkoittavat käytännössä eri asioita, joskin korvaan kuulostavatkin samalta. Vaikka hyvien tapojen noudattaminen voi tuntua sinulle itsestäänselvyydeltä, ei se kaikille ole sitä. Jotkut markkinointitoimenpiteet saattavat liikkua niin sanotulla harmaalla alueella nostamatta sen suurempaa […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.