Kohteena jenkkimarkkinat - miten kv markkinointi tehdään? 

Mark­ki­noin­tia pk yri­tyk­sel­le \ Koh­tee­na jenk­ki­mark­ki­nat - miten kv mark­ki­noin­ti tehdään?

Kv mark­ki­noin­ti on jat­ku­vas­ti yhä useam­man yri­tyk­sen mark­ki­noin­ti­päät­tä­jän huu­lil­la. Kan­nat­taa­ko kv mark­ki­noin­tia teh­dä ja kuin­ka pal­jon se mak­saa? Näi­hin kysy­myk­siin löy­dät vas­tauk­sen täs­tä Kublan blo­gis­ta. Kublal­la on vah­va koke­mus kv mark­ki­noin­nis­ta ja Hel­sin­gin lisäk­si toi­nen toi­mis­tom­me sijait­see­kin Flo­ri­dan Mia­mis­sa.

Kannattako kv markkinointi?

Kv mark­ki­noin­ti kan­nat­taa mikä­li olet avaa­mas­sa uut­ta mark­ki­naa ja haluai­sit tie­tää kuin­ka pal­jon tuot­teel­le­si tai pal­ve­lul­le­si on kysyn­tää kysei­ses­sä mark­ki­nas­sa. Voit toki teh­dä kv mark­ki­noin­tia myös tes­ti­luon­toi­ses­ti vaik­ka et oli­si­kaan vie­lä täy­sin val­mis toi­mit­ta­maan pal­ve­lua­si tai tuo­tet­ta­si kysei­sel­le “tes­ti­mark­ki­nal­le”. Näin saat tie­tää tar­kas­ti ana­ly­tii­kan perus­teel­la kuin­ka pal­jon pal­ve­lul­le­si on kysyn­tää kysei­ses­sä kv mark­ki­nas­sa. Tämän jäl­keen voit parem­min perus­tein alkaa val­mis­te­le­maan tämän kv mark­ki­nan valloittamista.

Onko kv markkinointi eli kansainvälinen markkinointi kallista?

Kv mark­ki­noin­ti ei ole kal­lis­ta mikä­li pää­dyt teke­mään sitä digi­taa­li­sis­sa kana­vis­sa kuten:

  • Google Ads-hakusa­na­mai­non­nal­la
  • Display-/ban­ne­ri-mai­non­nal­la
  • Face­book-mai­non­nal­la
  • Ins­ta­gram-mai­non­nal­la
  • Twit­ter-mai­non­nal­la
  • Lin­ke­dIn-mai­non­nal­la

Tie­ten­kin mark­ki­noin­tiin voi käyt­tää mis­sä vain kana­vas­sa suu­ren sum­man rahaa mut­ta uut­ta kv mark­ki­naa koi­tet­taes­sa tär­kein­tä on sel­vit­tää pal­ve­lun kysyn­tä ja sil­loin hyvin mal­til­li­nen sum­ma riit­tää tavoit­ta­maan kym­me­niä tai jopa sato­ja tuhan­sia poten­ti­aa­li­sia asiak­kai­ta. Mal­til­lis­ta sum­maa voi­daan pitää muu­ta­mia sato­ja euro­ja media­bud­je­tin osal­ta ja tie­ten­kin lisäk­si on hyvä varau­tua käyt­tä­mään joko omaa aikaa mark­ki­noin­tiin tai vali­ta kump­pa­ni hoi­ta­maan mark­ki­noin­tia (sekä vara­ta sii­hen rahaa pal­ve­lu­mak­suun media­bud­je­tin lisäksi).

Haluat­ko aloit­taa digi­taa­li­sen mark­ki­noin­nin tai tehos­taa nykyis­tä teke­mis­tä? Autam­me mielellämme!

Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.

Kv markkinointi - mitä kanavia kannattaa valita?

Kv mark­ki­noin­nis­sa tär­kein­tä on vali­ta oikeat kana­vat ja oikeas­taan sama pätee toki myös koti­maan mark­ki­noin­tiin. Vää­räs­tä kana­vas­ta et 

A) löy­dä tar­peek­si poten­ti­aa­li­sia asiakkaita

B) käy­tä mark­ki­noin­ti­bud­jet­tia­si tehokkaasti

Ylei­ses­ti kv mark­ki­noin­nis­sa halu­taan tes­ta­ta uusi mark­ki­na suh­teel­li­sen hin­ta­te­hok­kaas­ti jol­loin ylei­sim­min tehok­kaim­pia kana­via on Face­book ja Google Ads-hakusa­na­mai­non­ta. Face­book-mai­non­ta kat­taa hyvin edul­li­ses­ti ja nopeas­ti kym­me­niä tuhan­sia poten­ti­aa­li­sia asiak­kai­ta mark­ki­nas­ta riip­pu­mat­ta kun taas Google Ads-hakusa­na­mai­non­nal­la saat juu­ri täl­lä het­kel­lä asias­ta tie­toa etsi­viä asiak­kai­ta sivuil­le­si tut­ki­maan palveluitasi. 

Google Ads on kal­liim­paa mut­ta asiak­kaat ovat juu­ri osto­housut jalassa. 

Face­boo­kil­la taas tavoi­tat suu­rem­man poten­ti­aa­li­sen mas­san mut­ta sinun on tie­det­tä­vä tai kysyt­tä­vä Kublal­ta koh­de­ryh­mäs­tä lisää tie­toa kos­ka tär­kein­tä on mää­ri­tel­lä koh­de­ryh­mä oikein. Näin saat var­mas­ti sato­ja tai jopa tuhan­sia poten­ti­aa­li­sia asiak­kai­ta verk­ko­si­vuil­le­si hyvin­kin nopeas­ti. Mai­nok­se­si taas tulee näke­mään kym­me­net tuhan­net tai jopa sadat tuhan­net poten­ti­aa­li­set asiak­kaat jois­ta osa siir­tyy mai­nok­se­si kaut­ta yri­tyk­se­si verkkosivuille.

Kuinka pitkään kv markkinointia pitää tehdä että tiedetään kannattaako kyseinen markkina?

Digi­mark­ki­noin­nin par­hai­ta puo­lia on tark­ka mit­taa­mi­nen ja nopeat tulok­set. Voit siis aloit­taa kam­pan­jan halua­mal­la­si mark­ki­nal­la tai jopa useil­la mark­ki­noil­la samaan aikaan ja alkaa mit­taa­maan tulok­sia jopa reaa­liai­kai­ses­ti. Nopeat tulok­set ei tar­koi­ta täs­sä kon­teks­tis­sa kui­ten­kaan että voit nopeas­ti myy­dä pal­ve­lui­ta­si päät­tä­mää­si hin­taan jokai­ses­sa kv mark­ki­nas­sa vaan sitä että tavoi­tat nopeas­ti asiak­kaa­si valit­se­mas­sa­si kv mark­ki­nas­sa. Kil­pai­lu­ti­lan­ne, hin­noit­te­lu, verk­ko­si­vus­to­si, koh­de­ryh­mä­si ja esi­mer­kik­si valit­se­ma­si kana­va vai­kut­ta­vat suu­rim­mak­si osak­si sii­hen saat­ko kävi­jöi­tä yri­tyk­se­si sivus­tol­le, yhtey­den­ot­to­ja ja kaup­po­ja. Saat kui­ten­kin tie­tää nopeas­ti kiin­nos­taa­ko pal­ve­lusi poten­ti­aa­li­sia asiak­kai­ta ja voit jo muu­ta­mas­sa päi­väs­sä vetää joh­to­pää­tök­siä onko kysei­nen mark­ki­na otol­li­nen juu­ri sinun palveluillesi!

Kv markkinointi - voinko testata useita markkinoita kerralla?

Voit hyvin­kin tes­ta­ta usei­ta kv mark­ki­noi­ta ker­ral­la ja tämä onkin jopa tehok­kaam­paa kuin yhden mark­ki­nan tes­taa­mi­nen ker­ral­laan. Esi­mer­kik­si Kublan tii­mi yllä­pi­tää jat­ku­vas­ti kam­pan­joi­ta asiak­kail­leen useil­la eri mark­ki­noil­la jopa samaan hin­taan kuin mitä yhdes­sä kv mark­ki­nas­sa mai­non­nan pyörittäminen/ylläpitäminen mak­sai­si. Suu­rim­pa­na teki­jä­nä on mark­ki­nan kie­let ja sekin on hel­pos­ti rat­kais­ta­vis­sa eri kie­li­ver­sioil­la mai­nok­sis­sa ja kään­nös­toi­mis­to hoi­taa mai­nos­ten kään­nök­set halua­mal­le­si kie­lel­le vain muu­ta­mal­la kym­pil­lä. Mai­non­nan opti­moin­ti voi­daan siis teh­dä peri­aat­tees­sa samal­la vai­val­la kol­meen eri maa­han näin esi­merk­ki­nä ja mikä­li kysees­sä oli­si Espan­ja, Mek­si­ko ja esi­mer­kik­si Mia­min Espan­jaa puhu­va väes­tä niin mai­non­ta on hyvin kevyt­tä toteut­taa saman­ai­kai­ses­ti kaik­kiin näi­hin kol­meen samaa kiel­tä puhu­vaan markkinaan.

Kannattaako kv markkinointi koittaa itse vai valita kumppani?

Mikä­li olet teh­nyt moni­kan­sal­lis­ta mai­non­taa niin toki kan­nat­taa kokeil­la mark­ki­noin­tia itse.

Mitä kv markkinointi maksaisi Kublalta?

Kv mark­ki­noin­ti mak­saa Kublal­la 500 - 1000 euroa kuu­kau­des­sa riip­puen kana­vas­ta. Kysy lisää mikä­li haluat tes­ta­ta uusia kv markkinoita.

Ota yhteyt­tä!
kv markkinointi
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi